Test: Honda Civic Sedan 1,6 i-DTEC – naftové prekvapenie

Naftový motor a Honda Civic? Aké skvelé spojenie. Honda Civic desiatej generácie patrí k najšportovejším zástupcom nižšej strednej triedy. Naftový motor ubral z jazdného zážitku len málo. Pridal však vynikajúcu spotrebu.

09.09.2018 07:00
debata (1)
Z prednej časti sú sedan a hatchback rovnaké. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Z prednej časti sú sedan a hatchback rovnaké.

Je nepochybné, že Honda Civic je vo svete automobilov pojmom. Máloktoré auto sa dožije desiatej generácie, pričom je stále vo vynikajúcej forme. Posledná generácia je na trhu od roku 2016. Na trhu je dostupná vo verzii hatchback a sedan.

Prím v prípade Civicu hrajú benzínové motory. Kým hatchback má v ponuke litrové turbo a 1,5 litrový preplňovaný štvorvalec, sedan si musí vystačiť bez menšieho benzínového agregátu. Pravoverní fanúšikovia modelu Civic nad 120 koňovým 1,6 litrovým naftovým štvorvalcom ohŕňajú nos. Oprávnene?

Zadná časť je dobre zapracovaná do dizajnu... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Zadná časť je dobre zapracovaná do dizajnu auta. Nejde o "prilepený kufor".

Spotreba vyhráva

Je obdivuhodné, aký Honda pripravila motor. Najmä v tieni všetkých emisných limitov a obmedzení, ktoré dusia naftové pohonné jednotky. Japonci dokonca nepoužili ani AdBlue a všetky náležitosti splnili aj bez močoviny. Pohonná jednotka má nový filter pevných častíc s vyšším obsahom striebra, nové turbo, nový blok motora, oceľové piesty, ľahší kľukový hriadeľ, vyšší tlak vstrekovania a ďalšie.

Testovaný automobil počas týždňa, kedy sme ho používali dosiahol priemernú spotrebu 5,3 l/100 km. A to sme využívali podvozkové možnosti, ktoré nám Civic dal. Mimo mesta je normálna spotreba tesne nad hranicou 4 litrov. V meste a na diaľnici sa doťahuje na 6 l/100 km. V porovnaní s benzínovými agregátmi má naftová pohonná jednotka dlhšiu odozvu od stlačenia plynového pedálu, po nástup účinku turba. Pružnosť motora je však dobrá, typicky naftová. Z pokoja Civic s manuálnou prevodovkou dosiahne 100 km/h za 9,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 201 km/h.

Výkon 120 koní, krútiaci moment 300 Nm a reálna... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Výkon 120 koní, krútiaci moment 300 Nm a reálna priemerná spotreba 5,3 l/100 km.

Na diaľnici vďaka 6-stupňovej manuálnej prevodovke motor točí menej ako 2 500 otáčok. Pochváliť musíme aj chod manuálnej prevodovky. Dráhy sú krátke a presné. Vzdialene nám pocitovo pripomínala prevodovku z Mazdy MX-5. Prevodové pomery sú dlhé, v porovnaní s inými súčasnými modelmi až nezvyklo.

Naftový motor je odhlučnený dobre, no zvukový komfort je aj napriek tomu nižší ako v benzínových verziách. Pohonná jednotka sa do interiéru pripomína priemerným zvukovým prejavom.

V interiéri je niekoľko praktických odkladacích... Foto: Martin Majerníček, Pravda
Honda Civic sedan V interiéri je niekoľko praktických odkladacích priestorov a dokonca aj HDMI konektor.

Miluje zákruty

Honda Civic miluje zákruty. Inak to nie je ani v prípade sedanu s naftovým motorom. Podvozok je vynikajúci a dokáže hltať zákruty obdivuhodným tempom bez toho, aby posádka ostala pohoršená.

Pravdou ostáva, že naftový motor čiastočne uberá z charakteru modelu, no výsledok ostáva rovnaký. Volant komunikuje s vodičom a správanie auta je ľahko a jasne čitateľné. Podvozok navyše veľmi dobre filtruje nerovnosti a zvuk. Posádku ruchy od kolies obťažujú na danú triedu len minimálne.

Grafika displeja nie je najlepšia. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Grafika displeja nie je najlepšia.

Neeurópsky vzhľad

Honda Civic desiatej generácie do európskych predajní opäť priniesla menej tradičné tvary. Ba priam netradičné. Sedan sa líniami podobá na hatchback. Zadná časť je, samozrejme, dlhšia a elegantne klesá.

Celým autom sa tiahnu netypické línie, ktoré vrcholia v zadnej oblasti. Na prvý pohľad je jasné, že vozidlo nepochádza od európskeho výrobcu. Podobná situácia je aj vo vnútri. Nepotešila nás grafika displeja, v ktorom nájdete ovládanie rádia, navigácie alebo systémov auta.

Batožinový priestor nie je malý. Zmestí sa do... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Batožinový priestor nie je malý. Zmestí sa do neho 519 litrov. Limitujúcim faktorom je veľkosť dverí.

Pred vodičom sa rozprestiera digitálny prístrojový štít, ktorý združuje otáčkomer a rýchlomer do jedného celku. Digitálny je aj ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny spolu s ukazovateľom stavu nádrže.

Všetky naše sťažnosti prekryl pocit po nasadnutí. Interiér vodiča obklopí a pojme. Človek za volantom má všetko po ruke a cíti sa byť súčasťou auta. Rovnako aj cestujúci na zadných sedadlách sa nemôžu sťažovať na nedostatok miesta. Dve osoby vysoké 186 centimetrov sa za seba zmestia.

Vzadu je miesta dostatok ako pre hlavu, tak aj... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Vzadu je miesta dostatok ako pre hlavu, tak aj pre nohy.

Karoséria typu sedan uberá z praktickosti. Väčšie predmety sa do vnútra jednoducho nezmestia. Posádka síce môže sklopiť zadné sedadlá potiahnutím úchytov v batožinovom priestore, takže dlhšie predmety sa do vnútra zmestia, no limitujúcim faktorom sú aj rozmery dverí batožinového priestoru.

Záver

Honda Civic je jedným z najlepšie jazdiacich sedanov nižšej strednej triedy na trhu. V naftovom prevedení ide o najlepšie jazdiaci sedan. Najmä ak do hry započítame jeho cenu. Základná cena naftového sedanu je 19 290 eur. V prípade hatchbacku ide o cenovku 17 490 eur. Testovaná verzia je v najvyššej výbave Executive, ktorá má cenovku 25 090 eur s manuálnou prevodovkou. V danom balíku sa nachádzajú napríklad hlavné LED svetlá, ktoré sú rozhodne lepšie ako halogénové svetlomety nachádzajúce sa v nižších úrovniach výbavy.

Kožený interiér je dostupný v najvyššej výbave. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Honda Civic sedan Kožený interiér je dostupný v najvyššej výbave.

Škoda, že systém sledovania mŕtveho uhla je až v najvyššej výbave. Rovnako bezkľúčové odomykanie a štartovanie je doménou až výbavy Executive. Najvyššia výbava prináša aj kožený interiér, dvojzónovú klimatizáciu, audiosystém s 10 reproduktormi a s výkonom 452 W, bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov alebo iné.

Dotykový displej spolu s navigáciou je dostupný od výbavy Elegance. Civic sedan v základnej výbave štandardne stojí na 16 palcových zliatinových kolesách. Vo vyšších výbavách má obuté 17 palcové pneumatiky.

Naftový Civic sedan je ideálnym autom pre tých, ktorí radi šoférujú a zároveň radi šetria. Pre niektorých záujemcov môže byť prekážkou netradičný dizajn, no kvality prevyšujú.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 684
Šírka (mm) 1 799
Výška (mm) 1 416
Rázvor (mm) 2 698
Objem palivovej nádrže 46 l
Objem batožinového priestoru 519 l
Prevádzková hmotnosť 1 437 kg

Technické údaje

Typ Motora vznetový radový štvorvalec s prepĺňaním
Zdvihový objem motora 1 597 cm3
Výkon 88 kW (120 k ) pri 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment 300 Nm pri 2 000 ot./min
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Pohon predná
Max rýchlosť 201 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,9 s
Spotreba (kombi) 3,4 l/100 km
Spotreba (test) 5,3 l/100 km

Cena a záruka

Základná cena 19 290 EUR
Cena testovanej verzie 25 090 EUR
Záruka 3 roky
Honda Civic sedan
Honda Civic sedan
+18Honda Civic sedan

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Honda #Honda Civic #Honda Civic Sedan
Články podľa značiek