Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 - konečne s dobrým motorom

Qashqai má nový motor, ktorý Japonci vyvinuli spolu s Mercedesom a Renaultom. Novinka s objemom 1,33 litra, turbom a štyrmi valcami nahrádza dvojicu pohonných jednotiek, ktorými Qashqai disponoval doteraz. Smutno nám za nimi byť nemusí.

03.02.2019 07:00
debata (7)

Pozrite si redakčný videotest Nissanu Qasshqai s novým motorom. Viac videí na TV Pravda.

Video

Nissan Qashqai druhej generácie je na trhu od roku 2014. Verejnosť ho mala možnosť po prvýkrát spoznať koncom predošlého roka. Automobil sa vyrába vo Veľkej Británii, v Číne, v Rusku a v Japonsku.

Testovaný Nissan, ktorý stojí na platforme CMF, patrí k celosvetovo najpredávanejším crossoverom. V roku 2017 Qashqai dostal novú prednú masku, denné svetlá a grafiku zadných svetiel. Do interiéru pribudol napríklad nový volant, ktorý Nissan montuje do väčšiny svojich modelov.

Nová metalická modrá farba Nissanu pristane. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Nová metalická modrá farba Nissanu pristane.

Teraz na trh prišiel Qashqai s ďalšou modernizácou. Aktuálne japonský crossover nedostal dizajnové zmeny. Novinky sa odohrali najmä na poli motorov a informačno-zábavného systému.

Nový motor sa podaril

Benzínové motory sú stále viac v kurze aj v oblasti crossoverov. Nissan poslal do histórie svoje preplňované pohonné jednotky so štyrmi valcami a objemami 1,2 a 1,6 litra. Ich miesto zaberie jeden motor s dvoma výkonnostnými verziami.

Japonská automobilka neukrýva pohonnú jednotku... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Japonská automobilka neukrýva pohonnú jednotku pod plast, ako to robia európske automobilky.

Novinkou je preplňovaný 1,33 litrový benzínový štvorvalec s výkonmi 160 a 140 koní. My sme vyskúšali výkonnejšiu verziu, ktorá nahrádza 1,6 litrový motor. Musíme priznať, že výmena sa podarila.

Nový agregát aliancia Nissan-Renault vyvíjala spolu s Mercedesom. Staré motory trpeli výraznou turbodierou. Vodič po stlačení plynu len čakal na výkon. Jeho nástup bol navyše nevyspytateľný. Nový agregát týmto problémom netrpí.

Pružnosť motora je na prekvapivo dobrej úrovni.... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Pružnosť motora je na prekvapivo dobrej úrovni. V meste si motor pýta približne 8 litrov benzínu na 100 km.

Pohonná jednotka je po naštartovaní tichá. Vďaka tomu, že má štyri valce, jej chod je plynulý a do interiéru neprenikajú vibrácie. Pri jazde sa prejavuje ako väčší motor. Na povely plynového pedálu reaguje takmer okamžite. Oneskorenie turba je len minimálne.

Krútiaci moment 260 Nm je dostupný už od 2-tisíc otáčok. Podľa oficiálnych údajov Qashqai s týmto motorom zrýchli na 100 km/h za 8,9 sekundy. Oficiálna kombinovaná spotreba je podľa metodiky merania WLTP na úrovni 7 až 7,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Nám sa dokonca darilo v kombinovanom režime jazdiť s nižšou spotrebou. Z nádrže palivo ubúdalo tempom 6,5 litra benzínu na 100 km.

Manuálna prevodovka má síce dlhšiu radiacu... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Manuálna prevodovka má síce dlhšiu radiacu páku, no funguje bezproblémovo.

Displej dobieha zameškané

Japonská automobilka do interiéru nainštalovala nový displej s uhlopriečkou 7 palcov. Starý displej patril k podpriemeru. Novinka zaraďuje Qashqai k priemeru. Na trhu sú stále aj lepšie ponuky.

Spolu s displejom do crossovera pribudol aj nový informačno-zábavný systém. Grafikou taktiež patrí len k priemeru. Nissan dáva posádke možnosť priniesť si do auta napríklad adresu cieľa cesty prostredníctvom mobilného telefónu. Adresa sa do navigácie stiahne automaticky po pripojení zariadenia. Poslať adresu do auta na diaľku možné nie je.

Displej už nie je podpriemerný. Je priemerný. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Displej už nie je podpriemerný. Je priemerný.

Po stranách displeja aj naďalej ostávajú hardvérové tlačidlá, ktoré uľahčujú ovládanie systému počas jazdy. Nový displej rovnako lepšie zobrazuje obraz z kamerového systému, ktorý má Nissan na veľmi dobrej úrovni. Qashqai má dostupný napríklad aj 360-stupňový pohľad okolo auta.

V ostatných oblastiach interiér ostáva rovnaký, na aký sme v tomto aute zvyknutí. Kvalitné vypracovanie dopĺňajú tvrdšie aj mäkšie plasty. Nissan na sedadlách v testovanej výbave Tekna kombinuje látku s kožou. Kožou potiahnutý je aj volant.

Cestujúci na zadných sedadlách majú dostatok priestoru na hlavu. Pred zadnými sedadlami je len priemerná porcia priestoru. V kufri je dvojité dno, vďaka ktorému po sklopení zadných sedadiel vzniká rovná plocha.

Nissan dosiahol rovnú plochu v batožinovom... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
Nissan Qashqai Nissan dosiahol rovnú plochu v batožinovom priestore po sklopení zadných sedadiel použitím dvojitého dna.

Ako s hatchbackom

Jazdné vlastnosti Qashqaia pripomínajú skôr hatchback, ako vozidlo vychystané do terénu. Pohon všetkých kolies s novým benzínovým motorom nie je možné spojiť. Kto chce, aby mu výkon prechádzal na obe nápravy, ten musí siahnuť po naftovej verzii.

Po poslednom obnovení techniky z ponuky vypadla automatická bezstupňová prevodovka CVT. Na jej miesto nastúpil 7-stupňový dvojspojkový automat DCT. Testovaný automobil bol vybavený 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, k funkčnosti ktorej nemáme žiadne výhrady.

Riadenie už nie je úplne sterilné, ako tomu bolo v minulosti. Vodič cíti kontakt s dianím pod prednými kolesami na priemernej úrovni. Pri parkovaní pomáha 360-stupňový kamerový systém. Vďaka novému displeju je systém lepšie použiteľný, no len do chvíle, kým sa kamery nezašpinia.

Škodou je, že systém pre udržiavanie vozidla v jazdných pruhoch nedokáže aktívne zasiahnuť do jazdy. Namiesto toho sa po neohlásenom prekročení čiary ozve zvukový signál. Podobne vozidlo postupuje aj v prípade, že sa aktivuje systém detekujúci vozidlo v mŕtvom uhle.

Záver

Nový motor zmenil celkový dojem zo známeho modelu Qashqai. Pohonná jednotka je rozhodne lepšia ako jej predchodkyne. Základná cena faceliftovaného crossovera na Slovensku je 17 590 eur. V takom prípade je na palube slabšia verzia nového motora s výkonom 140 koní.

Pohon všetkých kolies je dostupný len s... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
Nissan Qashqai Pohon všetkých kolies je dostupný len s naftovým motorom.

Verzia s výkonom 160 koní stojí minimálne 19 250 eur. V základnej výbave Visia Nissan ponúka napríklad denné a zadné LED svetlá, manuálnu klimatizáciu a elektrické otváranie všetkých okien.

V najvyššej výbave Tekna+, cena modelu začína na 29 890 eur. Na palube sú napríklad plnohodnotné LED svetlá, audiosystém Bose s 8 reproduktormi, koža Nappa a priplácať si už takmer nie je za čo. Testovaný automobil je vo výbave Tekna, kde sú štandardom polokožené sedadlá. Nový displej je súčasťou štandardnej výbavy od druhej najnižšej výbavy Acenta.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 394
Šírka (mm) 1 806
Výška (mm) 1 590
Rázvor (mm) 2 646
Objem batožinového priestoru 410 l
Objem palivovej nádrže 65 l
Pohotovostná hmotnosť 1 300 – 1 435 kg

Technické údaje

Typ Motora zážihový preplňovaný štvorvalec
Zdvihový objem motora 1 332cm3
Výkon 117 kW (160 k) pri 5 500 ot./min
Max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 600 – 3 500 ot./min
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Pohon predná náprava
Max rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 8,9 s
Spotreba (kombinovaná) 7,0 l/100 km (WLTP)
Spotreba (test) 6,5 l/100 km

Ceny a záruka

Základná cena 17 590 EUR
Cena testovaného auta vo verzii Tekna od 27 140 EUR
Záruka 3 roky/100 000 km
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
+29Nissan Qashqai

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Nissan #crossover #Nissan Qashqai
Články podľa značiek