Test:Nissan X-Trail dCi

X-Trail považujeme v redakcii za najchlapskejšie SUV, najmä vďaka tradične hranatému dizajnu. Imidž pravého off-roadu navodzuje aj balík vybavenia Plus Testovali sme Nissan X-Trail 2,2 dCi Sport

Modelový ročník 2005 prešiel istými vzhľadovými zmenami, ktoré zasiahli predný a zadný nárazník s mierne odlišným dizajnom. Zmenil sa aj tvar mriežky chladiča, ktorý je teraz výrazne menší.

Zmeny neobišli ani interiér. V prípade automatickej klimatizácie sa Nissan vrátil k osvedčeným kruhovým ovládačom, naopak prístroje umiestnené v strede palubnej dosky zostali. Tlačidlovú voľbu pohonu nahradil kruhový prepínač, ktorý je tak oveľa prehľadnejší. Poslednou zmenou sú použité poťahové materiály, dvojfarebný poťah sedadiel. Športovo orientovaných potešia aj hliníkové šľapky pedálov.

Športový interiér

Interiér teda splní s prehľadom všetky priania a to už v základnom vybavení. Kompletná elektrifikácia funkciín ja samozrejmosťou vrátane veľkoplošného strešného okna. Súčasťou sériového vybavenia (verzie Sport) je aj automatická klimatizácia. Pochválime aj predné sedadlá s výborným bočným vedením a komfortom sedenia.

Priestorové  pomery potešia aj zadných pasažierov, nechýba ani stredná lakťová opierka. Rovnaký verdikt si zaslúži rovný zadný batožinový priestor škoda len šmykľavého povrchu, ktorý mal za následok lietanie vecí v batožinovom priestore aj počas civilnej jazdy.

Na cesty aj do terénu

Pod kapotou bilo srdce 2,2 litrového turbodieselového motora s výkonom rovných 100 kW (136 k) a viac než slušným krútiacim momentom 314 Nm pri 2000 ot/min. Živý motor v kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou s mimoriadne presnými dráhami radenia sprostredkuje športové jazdné výkony vyjadrené zrýchlením  na stovku za 11,2 sekundy a tachometrovo atakuje X-Trail aj hranicu 200 km/h, čo znamená reálnych 185 km/h. Pritom sa nám pri odľahčenom štýle jazdy podarilo zajazdiť aj za rovných osem litrov, o liter vyšší priemer počas testu je ešte stále výbornou hodnotou.

X-Trail aj napriek príslušnosti do kategórie SUV presvedčil aj v teréne. Systém pohonu všetkých štyroch kolies ALL-Mode sa prispôsobí momentálnym požiadavkám. Pohon predných kolies alternuje elektronický riadeným aktívny pohon 4×4. Terénne nástrahy prekonáva X-Trail za pomoci uzavretého medzinápravového diferenciálu a diferenciálu zadnej nápravy. Ostatné uzávierky supluje stabilizačný systém ESP.

S takýmto arzenálom je X-Trail schopný prekonať aj stredne ťažký terén pričom nemá problém ani s krížením náprav. Na normálnych cestách je taktiež suverénom. Poskytuje jazdné vlastnosti bežného automobilu, v prípade klzkejších vozoviek sa prejavia výhody pohonu 4×4. V zákrutách sa X-Trail nakláňa mierne viac no stabilitu nestráca ani pri vyšších rýchlostiach v zákrute. Stabilitu navyše kontroluje aj sériový stabilizačný systém.

Balík Plus

V úvode spometnutý balík Plus zahŕňa strešné lyžiny so zvýšenou nosnosťou a integrovanými diaľkovými svetlami, ktoré sú najmä v zapnutom stave mimoriadne efektné. (zapínajú iba v kombinácii s diaľkovými svetlami) Nehovoriac o tom, že v noci aj praktické.

Kompletné vybavenie a moderná dieselová pohonná jednotka majú za následok vyššiu nadobúdaciu cenu. Testovaný exemplár 2,2 dCi (136 k) Sport tak v konečnom dôsledku vyšiel na 1 229 000. Na druhej strane odpočet DPH koriguje danú cenu na viac než férových 1.017.764 Sk.

Cena základného modelu: Nissan X-Trail 2,2 dCi Sport: 1. 179.000 Sk (1.011.764 Sk bez DPH )
1 229 000 Sk (1.061.764 Sk)
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, automatická  klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant,  ABS+EBD, stabilizačný systém ESP, predné hmlové svetlá s ostrekovačom, zliatinové disky 16“, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, autorádio s kazetovou machanikou a CD meničom na 6 CD, ovládanie autorádia na volante, volant-radiaca páka-ručná brzda v koži
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
balík Plus: Strešné lyžiny so zvýšenou nosnosťou a integrovanými diaľkovými svetlometmi.                                               Elektricky ovládané veľkoplošné strešné okno (štandard pre Elegance) 50.000 Sk

Technické údaje
Motor: Štvorvalcový vznetový motor s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, uložený vpredu naprieč, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 2184 ccm, maximálny výkon 100 kW (136 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 314 Nm pri 2000 ot/min
Priemerná spotreba počas testu: 9,0 l/100 km
Prevodovka: šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, prepojiteľný pohon zadných kolies v pomere 53:47, uzávierka medzinápravového diferenciálu.
Podvozok: predné nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, tlmičová vzpera vzadu nezávisle viacprvkové zavesenie, vinuté pružiny, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu
Brzdy: Predné a zadné kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, elektronický 4-kanálový, 4-snímačový systém ABS, EBD + Nissan brake assist, stabilizačný systém ESP
Karoséria:
Päťmiestna, päťdverový offroad, DxŠxV 4510×1765×1675 mm, rázvor osí kolies 2625 mm, pohotovostná hmotnosť 1510 kg, celková hmotnosť 2000 kg, Objem batožinového priestoru 410 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,2 s
Maximálna rýchlosť: 185 km/h

 
Ďalšie články
Peugeot 308 - test

Peugeot 308 1,6 e-HDi – štartujeme dlhodobý test

28.02.2014 12:00

Peugeot 308 patrí k najzaujímavejším novinkám tohtoročnej automobilovej sezóny. Rozhodli sme sa ho preto prevetrať v dlhodobom teste.

Dacia Logan MCV

Test: Dacia Logan MCV – lacnejšie kombi nezoženiete

15.01.2014 06:00

Dacia má imidž výrobcu praktických a lacných áut. Platí to aj o jej novom prírastku – Logane MCV. Je najlacnejším kombi na trhu. Ale ako sa hovorí, chudoba cti netratí.

Citroën Grand C4 Picasso

Test: Citroën Grand C4 Picasso – viac miesta v pôvodnom formáte

23.12.2013 07:08

Citroën C4 Picasso sme otestovali už dávnejšie, no tentoraz sa nám dostala do rúk predĺžená verzia Grand C4 Picasso so siedmimi sedadlami.

Peugeot 308

Test: Peugeot 308 1,6 e-HDi – toto snáď ani nie je Peugeot!

13.12.2013 11:02

Zabudnite na všetko, čo sa doteraz spájalo s Peugeotom 308. Nová tristoosmička akoby absolvovala školenie vo Wolfsburgu.

Ľudia odporúčajú