Test:Nissan X-Trail dCi

X-Trail považujeme v redakcii za najchlapskejšie SUV, najmä vďaka tradične hranatému dizajnu. Imidž pravého off-roadu navodzuje aj balík vybavenia Plus Testovali sme Nissan X-Trail 2,2 dCi Sport

Modelový ročník 2005 prešiel istými vzhľadovými zmenami, ktoré zasiahli predný a zadný nárazník s mierne odlišným dizajnom. Zmenil sa aj tvar mriežky chladiča, ktorý je teraz výrazne menší.

Zmeny neobišli ani interiér. V prípade automatickej klimatizácie sa Nissan vrátil k osvedčeným kruhovým ovládačom, naopak prístroje umiestnené v strede palubnej dosky zostali. Tlačidlovú voľbu pohonu nahradil kruhový prepínač, ktorý je tak oveľa prehľadnejší. Poslednou zmenou sú použité poťahové materiály, dvojfarebný poťah sedadiel. Športovo orientovaných potešia aj hliníkové šľapky pedálov.

Športový interiér

Interiér teda splní s prehľadom všetky priania a to už v základnom vybavení. Kompletná elektrifikácia funkciín ja samozrejmosťou vrátane veľkoplošného strešného okna. Súčasťou sériového vybavenia (verzie Sport) je aj automatická klimatizácia. Pochválime aj predné sedadlá s výborným bočným vedením a komfortom sedenia.

Priestorové  pomery potešia aj zadných pasažierov, nechýba ani stredná lakťová opierka. Rovnaký verdikt si zaslúži rovný zadný batožinový priestor škoda len šmykľavého povrchu, ktorý mal za následok lietanie vecí v batožinovom priestore aj počas civilnej jazdy.

Na cesty aj do terénu

Pod kapotou bilo srdce 2,2 litrového turbodieselového motora s výkonom rovných 100 kW (136 k) a viac než slušným krútiacim momentom 314 Nm pri 2000 ot/min. Živý motor v kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou s mimoriadne presnými dráhami radenia sprostredkuje športové jazdné výkony vyjadrené zrýchlením  na stovku za 11,2 sekundy a tachometrovo atakuje X-Trail aj hranicu 200 km/h, čo znamená reálnych 185 km/h. Pritom sa nám pri odľahčenom štýle jazdy podarilo zajazdiť aj za rovných osem litrov, o liter vyšší priemer počas testu je ešte stále výbornou hodnotou.

X-Trail aj napriek príslušnosti do kategórie SUV presvedčil aj v teréne. Systém pohonu všetkých štyroch kolies ALL-Mode sa prispôsobí momentálnym požiadavkám. Pohon predných kolies alternuje elektronický riadeným aktívny pohon 4×4. Terénne nástrahy prekonáva X-Trail za pomoci uzavretého medzinápravového diferenciálu a diferenciálu zadnej nápravy. Ostatné uzávierky supluje stabilizačný systém ESP.

S takýmto arzenálom je X-Trail schopný prekonať aj stredne ťažký terén pričom nemá problém ani s krížením náprav. Na normálnych cestách je taktiež suverénom. Poskytuje jazdné vlastnosti bežného automobilu, v prípade klzkejších vozoviek sa prejavia výhody pohonu 4×4. V zákrutách sa X-Trail nakláňa mierne viac no stabilitu nestráca ani pri vyšších rýchlostiach v zákrute. Stabilitu navyše kontroluje aj sériový stabilizačný systém.

Balík Plus

V úvode spometnutý balík Plus zahŕňa strešné lyžiny so zvýšenou nosnosťou a integrovanými diaľkovými svetlami, ktoré sú najmä v zapnutom stave mimoriadne efektné. (zapínajú iba v kombinácii s diaľkovými svetlami) Nehovoriac o tom, že v noci aj praktické.

Kompletné vybavenie a moderná dieselová pohonná jednotka majú za následok vyššiu nadobúdaciu cenu. Testovaný exemplár 2,2 dCi (136 k) Sport tak v konečnom dôsledku vyšiel na 1 229 000. Na druhej strane odpočet DPH koriguje danú cenu na viac než férových 1.017.764 Sk.

Cena základného modelu: Nissan X-Trail 2,2 dCi Sport: 1. 179.000 Sk (1.011.764 Sk bez DPH )
1 229 000 Sk (1.061.764 Sk)
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, automatická  klimatizácia, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie všetkých okien, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlá a volant,  ABS+EBD, stabilizačný systém ESP, predné hmlové svetlá s ostrekovačom, zliatinové disky 16“, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, autorádio s kazetovou machanikou a CD meničom na 6 CD, ovládanie autorádia na volante, volant-radiaca páka-ručná brzda v koži
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
balík Plus: Strešné lyžiny so zvýšenou nosnosťou a integrovanými diaľkovými svetlometmi.                                               Elektricky ovládané veľkoplošné strešné okno (štandard pre Elegance) 50.000 Sk

Technické údaje
Motor: Štvorvalcový vznetový motor s priamym vstrekovaním paliva typu Common Rail, uložený vpredu naprieč, ventilový rozvod OHC, zdvihový objem valcov 2184 ccm, maximálny výkon 100 kW (136 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 314 Nm pri 2000 ot/min
Priemerná spotreba počas testu: 9,0 l/100 km
Prevodovka: šesťstupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, prepojiteľný pohon zadných kolies v pomere 53:47, uzávierka medzinápravového diferenciálu.
Podvozok: predné nezávislé zavesenie kolies na dvojitých lichobežníkových ramenách, tlmičová vzpera vzadu nezávisle viacprvkové zavesenie, vinuté pružiny, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu
Brzdy: Predné a zadné kotúčové brzdy vpredu s vnútorným chladením, elektronický 4-kanálový, 4-snímačový systém ABS, EBD + Nissan brake assist, stabilizačný systém ESP
Karoséria:
Päťmiestna, päťdverový offroad, DxŠxV 4510×1765×1675 mm, rázvor osí kolies 2625 mm, pohotovostná hmotnosť 1510 kg, celková hmotnosť 2000 kg, Objem batožinového priestoru 410 litrov,
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 11,2 s
Maximálna rýchlosť: 185 km/h

 
Qoros 3

Jazdili sme s čínskym Qorosom 3. Alebo, zbavte sa predsudkov

15.06.2014 07:00

Stačia dve miliardy eur a dostatok nadšenia, aby ste z ničoho postavili auto schopné dobehnúť renomovaných konkurentov? Zdá sa, že veľa už nechýba. Chce to však ešte čas.

Dacia Duster 1,5 dCi 4x4

Test: Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 – cenový kráľ terénu

06.06.2014 06:00

Inovovaný Duster sa nám dostal do rúk v najdrahšej verzii 1,5 dCi 4x4 a s najvyššou úrovňou vybavenia Exception. Stále sa však zmestí do 16 500 eur, čo je priam neuveriteľné. Takže tomuto autu mnohé radi odpustíte.

Range Rover Sport 2014

Test: Range Rover Sport TDV6 – o dva kroky vpred

02.06.2014 06:00

Už veľký Range Rover ukázal vlani obrovský technologický skok najluxusnejšieho SUV planéty. No a nový Range Rover Sport za ním veru nezaostáva. Ani sa niet čomu čudovať. Platformu z Discovery zamenil za šasi svojho veľkého súrodenca.

Martin Gváč

Glváč sa pýtal na vyšetrovanie v kauze odpočúvania novinárov

22.07.2014 22:10

O kauzu v odpočúvaní novinárov denníka Pravda a šéfa TA3 Vojenským obranným spravodajstvom sa zaujímal minister obrany Martin Glváč u šéfa Generálnej prokuratúry.

Európsky parlament, europarlament, Euro EÚ, Brusel

EK pripraví sankcie voči Rusku vo finančníctve či obrane

22.07.2014 21:37

Kapitálový trh, obrana či moderné technológie využiteľné v energetike by sa čoskoro mohli stať cieľom sankcií, ktoré Európska únia uvalí na Rusko.

Prístavný most

Búrka: Podjazd pod Prístavným mostom je neprejazdný

22.07.2014 21:24

Podjazd pod Prístavným mostom je v súčasnosti neprejazdný, odstraňujú tam natečenú nadbytočnú vodu.

Robert Fico, V4

Premiér Fico prisľúbil pomoc Vrátnej doline

22.07.2014 18:39

Premiér Fico si prešiel Vrátnu dolinu, ktorou sa v pondelok prehnala ničivá prietrž mračien a prisľúbil obľúbenej malofatranskej doline finančnú pomoc.