Test: DS 7 Crossback E-Tense - hybridná avantgarda

Luxusné SUV sú v móde. Svoj podiel na tomto trhu si chce zobrať aj francúzsky koncern PSA prostredníctvom značky DS. V našich končinách je to pomerne neznáma značka s neznámymi modelmi. V západnej Európe nejde o žiadnu novinku. Vozidlá značky DS sa vyznačujú luxusnými prvkami výbavy a rýdzo francúzskym dizajnom.

02.08.2020 07:00
debata (5)
DS 7 Crossback sa predstavil v roku 2017 v Ženeve. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense DS 7 Crossback sa predstavil v roku 2017 v Ženeve.

Model 7 Crossback je na trhu od roku 2018. Svetu ho autori odhalili už v roku 2017 na autosalóne v Ženeve. Vozidlo zdieľa platformu EMP2 s koncernovými súrodencami, ktorými sú Citroën C5 Aircross, Peugeot 5008, Peugeot 3008 a Opel Grandland X.

Najnovším prírastkom v tomto modelovom rade je však hybridná verzia, ktorá dostala prívlastok E-Tense. Na trh dorazila v roku 2019. Vo svojich útrobách má trojicu motorov a jej cieľom je pomôcť značke splniť emisné limity.

Koncern PSA vyrába tento model vo Francúzsku a v Číne. Nárazové testy EuroNCAP vozidlo absolvovalo v roku 2017 s plným ziskom piatich hviezdičiek.

Plug-in hybrid na trh dorazil v minulom roku. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Plug-in hybrid na trh dorazil v minulom roku.

Dizajn je iný

Keď sa na 7 Crossback pozeráte z vonkajšej strany, máte pocit, že je pomerne nudné. Tvarovo ničím nevytŕča z radu. Dalo by sa povedať, že je priam uhladené. Na siluete auta nenájdete žiadne ostré hrany a línie.

Pri pohľade na detaily karosérie musíme priznať, že nachádzame aj netradičné miesta. Najmä svetelný “podpis” auta je ľahko rozpoznateľný. Denné svietenie nemá LED diódy len v hlavných svetlometoch, ale aj v nárazníku. Rovnako aj grafika zadných svetiel je zaujímavá.

Svetelný "podpis" je ľahko... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Svetelný "podpis" je ľahko rozpoznateľný.

Musíme však priznať, že sivá metalíza, ktorou je vybavené testovacie auto, tomuto modelu vôbec neprospieva. Skôr ho robí na parkovisku neviditeľným.

Najväčší “kultúrny šok” zažije posádka po nastúpení do vnútra. Vo vnútri nájde veľa prešívanej bielej kože, kvalitné materiály, výklopné analógové hodinky a netradičné tvary a ostré línie. Dizajnérom interiéru sa evidentne páči štvorec, ktorý má odkazovať na diamanty. Tento motív je vo vnútri použitý na mnohých miestach.

Z interiéru je na prvý pohľad jasné, že model... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Z interiéru je na prvý pohľad jasné, že model je zameraný na luxus.

Kožené sedadlá sú veľké a pohodlné aj pre dlhšie cesty. Okrem vyhrievania majú taktiež funkciu ventilácie, ktorá je však za príplatok. Centrom vnútra je 12-palcový dotykový displej, ktorý združuje väčšinu ovládacích prvkov. Negatívne hodnotíme umiestnenie ovládačov otvárania okien. Nachádzajú sa na stredovom tuneli.

Na zadných sedadlách je dostatok priestoru. Cestujúci sediaci v druhom rade sedadiel si môžu elektronicky meniť sklon operadla. Do batožinového priestoru sa zmestí 555 litrov. Po posunutí zadných sedadiel dopredu priestor narastá na 628 litrov.

Hodiny sa vysunú po každom našťartovaní. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Hodiny sa vysunú po každom našťartovaní.

Trojica motorov a 300 koní

V útrobách hybridného DS 7 Crossback pracuje trojica motorov. Len jeden z nich spaľuje benzín. Ide o 1,6 litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 200 koní. Obe nápravy majú navyše k dispozícii aj jeden elektromotor s výkonmi 110 a 112 koní.

Systémový výkon má hodnotu 300 koní spolu s krútiacim momentom 520 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje 1 980 kg vážiace SUV za 5,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 240 km/h.

Hlavné slovo má 1,6 litrový benzínový štvorvalec. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Hlavné slovo má 1,6 litrový benzínový štvorvalec.

Elektrickú energiu vozidlo čerpá z akumulátora s kapacitou 13,2 kWh. Nanešťastie, výrobca mu nedoprial rýchlonabíjanie. Obnova batérií z klasickej zásuvky zaberie 8 hodín. Pri použití wallboxu alebo na verejnej nabíjačke táto činnosť trvá 1 hodinu a 45 minút.

Výrobca sľubuje, že na jedno nabitie automobil prejde 58 km. V realite treba počítať s dojazdom skôr 45 km. Kto bude poctivo automobil dobíjať, môže jazdiť aj s nulovou spotrebou benzínu. Dva elektromotory nemajú s autom najmenší problém.

Rýchlonabíjanie chýba. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Rýchlonabíjanie chýba.

Keď však batéria ostane vybitá, elektrická sila len pomáha benzínovej. V takom prípade je potrebné počítať so spotrebou benzínu približne na úrovni 7,6 litra na 100 km. Ide o rovnaký pohon, ktorý PSA montuje napríklad aj do hybridného Peugeotu 3008.

Systém dosahuje pomerne vysoký výkon. Vďaka dvom elektromotorom má 7 Crossback pohon oboch náprav. Zrýchlenie je aj napriek vyššej hmotnosti auta pôsobivé. Zmenu prevodových stupňov zabezpečuje 8-stupňový automat, ktorý PSA montuje do takmer všetkých svojich modelov. Radenie prevodových stupňov je úplne bezproblémové.

8-stupňový automat si zaslúži pochvalu. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense 8-stupňový automat si zaslúži pochvalu.

Zamerané na pohodlie

Testovaný automobil nebol vybavený systémom DS Active Scan Suspension, ktorý má za úlohu skenovať vozovku a podvozok prispôsobovať nerovnostiam. Napriek tomu bol podvozok hybridného modelu 7 Crossback nastavený komfortne. Podľa najnovšieho cenníku značky tento systém už figuruje v základnej výbave a je bez príplatku.

Jazdné vlastnosti čiastočne ovplyvňuje vyššia hmotnosť vozidla. Napriek vysokému výkonu automobil nie je športovým náradím. Sedí mu skôr pokojný štýl jazdenia. Na palube sú prítomné aj jazdné režimy. Medzi nimi sa nachádza aj športový režim.

Riadenie je pomerne nekomunikatívne a účinok posilňovača riadenia je vysoký. Na výber je aj jazdný režim, kedy je stále aktivovaný pohon oboch náprav. Vďaka tomu DS 7 Crossback zvládne aj náročnejšie podmienky.

Pohodlné sedadlá majú aj masážnu funkciu. Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Pohodlné sedadlá majú aj masážnu funkciu.

Zhodnotenie a záver

DS 7 Crossback E-Tense je zaujímavou voľbou pre záujemcov o francúzske autá, ktorí sa zaujímajú o nové technológie a avantgardný dizajn. V prípade, že vodič bude automobil pravidelne dobíjať, môže dosiahnuť vynikajúcu, možno až nulovú spotrebu. Ak dobíjanie nebude na programe dňa, hybridné prednosti sa strácajú.

Základná cena hybridného DS 7 Crossback je... Foto: Pravda, Ľuboš Pilc
DS 7 Crossback E-Tense Základná cena hybridného DS 7 Crossback je 50-tisíc eur.

Testovaný automobil je jedným z najluxusnejších francúzskych áut, ktoré sú v súčasnosti na trhu. Tomu je prispôsobená aj cena. V základe si značka DS za tento hybrid pýta 50-tisíc eur. V najvyššej výbave cena stúpa na 56 490 eur. V ponuke je aj pomerne bohatá príplatková výbava.

Kto chce mať rovnakú techniku, no zaplatiť za ňu menej, mal by zvážiť kúpu hybridného Peugeotu 3008.

Rozmery, objemy, hmotnosti  
Dĺžka (mm) 4 573
Šírka (mm) 1 906
Výška (mm) 1 625
Rázvor (mm) 2 738
Priemer disku (palce) 19
Objem batožinového priestoru (l) 555–628/1 752
Objem palivovej nádrže (l) 43
Prevádzková hmotnosť (kg) 1 980
Technické údaje  
Typ spaľovacieho motora hybridný – zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 598
Počet valcov 4
Výkon (kW/k pri ot./min) 147/200 pri 6 000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 300 pri 3 000
Prevodovka 8-stupňová automatická
Výkon predného elektromotora (kW/k pri ot./min) 81/110 pri 2 500
Max. krútiaci moment predného elektromotora (Nm pri ot./min) 320 pri 500 – 2 500
Výkon zadného elektromotora (kW/k pri ot./min) 83/113 pri 2 500 – 4 000
Max. krútiaci moment zadného elektromotora (Nm pri ot./min) 166 pri 0 – 4 760
Systémový výkon (kW/k) 221/300
Systémový krútiaci moment (Nm) 520
Poháňaná náprava obe
Max. rýchlosť (km/h) 240
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5,9
Spotreba (kombinovaná – NEDC) (l/100km) 1,5
Spotreba (test) (l/100km) od 0 do 9
Kapacita batérii (kWh) 13,2
Ceny (s DPH) a záruka
Základná cena DS 7 Crossback E-Tense 49 990 eur
Cena testovaného auta 60 740 eur
Záruka na 70 percent kapacity akumulátora 8 rokov/160 000 km
Záruka 5 rokov/100 000 km
DS 7 Crossback E-Tense
DS 7 Crossback E-Tense
+35DS 7 Crossback E-Tense

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #test #SUV #plug-in hybrid #DS #DS 7 Crossback E-Tense
Články podľa značiek