Test: Nový Peugeot 5008 - ‘Amerika‘ na francúzsky spôsob

Peugeot 5008 ukazuje, že keď sa k faceliftu pristúpi citlivo a so vkusom, výsledkom je takmer úplne nové auto. Z nášho pohľadu ide o jednu z najvydarenejších modernizácií, s akými sme sa v poslednom období stretli.

20.06.2021 07:00
debata (10)
Pri tomto pohľade naozaj vyniknú rozmery auta,... Foto: Martin Domček, Pravda
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021) Pri tomto pohľade naozaj vyniknú rozmery auta, určite by sa nestratilo ani na amerických cestách.

Niekedy sa stáva, že pri facelifte platí, že je problém nájsť 10 rozdielov, v prípade modernizovaného Peugeotu 5008 však platí, že pár, prevažne decentných zásahov, spôsobilo, že auto vyzerá podstatne lepšie, reprezentatívne a vynikne jeho veľkosť bez toho, aby pôsobilo neohrabane a opulentne.

Vydarená maska

Na testovanej verzii GT to vidno najmä na prednej maske chladiča, ktorá je bezrámová a všimnite si, ako pod prednými LED svetlami plynulo prechádza do karosérie. V maske absentujú hmlovky, miesto nich majú verzie s full LED svetlami špeciálny režim, ktorý ich zastúpi. Pri pohľade zboku vyniknú celkové rozmery auta.

Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)
+14Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)

Peugeot 5008 síce nepatrí k extrémne dlhým autám, jeho celková dĺžka je 4 641 centimetrov, číže je približne o 30 centimetrov kratší, ako napríklad Mercedes GLE. Ale pokiaľ tie autá nestoja pri sebe, 5008-ka vďaka svojmu dynamickému tvaru pôsobí naozaj impozantne. Dokonca vďaka ostrým hranám a výrazným prelisom z profilu trochu pripomína dizajn, typicky pre niektoré americké tracky. Nechýba ani výrazné ochranné oplastovanie podbehov a spodnej časti dverí, umocňujúce jeho charakter masívneho SUV.

Dôležitejšie je ale možno porovnanie s Peugeotom 3008, pretože mnohí záujemci budú možno zvažovať práve tieto dva modely. Pokiaľ sa dostaneme k porovnaniu z hľadiska čísiel, spomenieme jeden zásadný rozdiel – Peugeot 5008 je už v základe 7-miestny, za sedadlá v treťom rade si nepriplácate. Peugeot 5008 je takmer o 20 centimetrov dlhší, o 64 mm širší a čo je dôležité a má bezprostredný vplyv na veľkosť vnútorného priestoru, Peugeot 5008 má o 16,5 cm dlhší rázvor.

Priestranný interiér

Takže sa tam zmestí aj ten tretí rad sedadiel, presnejšie dve samostatné sedačky, ktoré sú zakomponované do podlahy, takže zostáva rovná a vysunúť ich možno z nej celkom ľahko. V 5-sedadlovej verzii máte k dispozícii naozaj slušný kufor s objemom 780 litrov (ak sedadlá v treťom rade vyberiete, inak je to 702 litrov), keď využijete aj sedadlá v treťom rade, tak vám zostane symbolických 166 litrov. Navyše tie sedadlá sú fakt malé, úzke a vhodné skôr pre deti, alebo ako núdzové pre kratšie jazdy. Ale dostanete sa k nim – a celkovo do kufra pomerne jednoducho vďaka nízko položenej nakladacej hrane.

Interiér je kvalitne spracovaný, využité je... Foto: Pravda, Martin Domček
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021) Interiér je kvalitne spracovaný, využité je ergonomické riešenie i-Cockpit, orientované hlavne na komfort vodiča.

Na druhú stranu – pokiaľ ide o sedenie v druhom rade a vpredu, tak tam je priestoru na rozdávanie. Predné sedadlá v testovanej verzii boli navyše vybavené aj masážnou funkciou s možnosťou voľby rôznych typov masáže. Tak, ako v ostatných nových peugeotoch aj v modernizovanej 5008-ke je použité ergonomické riešenie i-Cockpit, pri ktorom máte prístrojový digitálny panel mierne vyvýšený tak, aby sa nachádzal približne v úrovni očí vodiča.

Vylepšené sú oba displeje, teda ten pred vodičom a infotainmentový, kvitovať treba ich jednoznačne rýchlejšiu odozvu. Pri displeji pred vodičom, ktorý má uhlopriečku 12,3 palca si možno nielen meniť štýl zobrazenia, ale v noci sa nám tam môžu automaticky premietať aj zábery z infrakamery, ktorá vás upozorní na chodcov , cyklistov alebo zvieratá pri ceste. Jej dosah je cez dvesto metrov, takže by ste mali mať dostatok času zareagovať na prípadnú prekážku. Systém je podľa dát od výrobcu schopný zaznamenať už zvieratá väčšie ako 50 centimetrov. Na výber je voliteľne len pre dve najvyššie výbavy GT a GT Pack, priplatíte si zaň 1 300 eur.

Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)
+17Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021)

Infotainmentový displej má uhlopriečku 10 palcov a nechýba ani funkcia mirror screen, umožňujúca zrkadlenie obsahu smartfónu na jeho displeji a taktiež nechýba ani podpora Apple Car Play a Android Auto. Telefón si možno v poličke pod ním dobíjať aj bezdrôtovo. Priamo pod displejom sa nachádza rad hardvérových tlačidiel, umožňujúcich prístup k najbežnejším funkciám, teda k audiu, klimatizácii, navigácii, jazdným asistentom, telefónu, aplikáciám a nechýba ani tlačidlo výstražného trojuholníku. Pri nich si všimnite ďalší zaujímavý detail a to – ak ich chrómový podklad plynulo prechádza do orámovania stredového tunelu, v ktorom sa nachádza radiaca páka 8-stupňovej automatickej prevodovky a volič jazdných režimov.

Osemstupňový automat, silný diesel

My sme mali na test verziu GT Pack, teda s najvyššou výbavou, do ktorej patril už aj prémiový audiosystém Focal, ktorý mal naozaj veľmi dobrý zvuk. Jeho súčasťou je 10 reprákov s veľmi dobrým podaním výšok aj basov, keď sme už pri nich, nechýba ani subwoofer so známou technológiou Power Flower, výkonný zosilňovač a akusticky laminované predné okná. Jeho zvuková charakteristika nemusí každému vyhovovať, ale za príplatok 900 eur určite nie je z nášho pohľadu zlou voľbou, škoda, že si ho nemožno objednať aj v nižších výbavách než GT. Na druhú stranu – okrem základnej výbavy máte už vo všetkých ostatných navigáciu v cene.

Vedľa radiacej páky s tlačidlom elektrickej... Foto: Pravda, Martin Domček
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021) Vedľa radiacej páky s tlačidlom elektrickej brzdy sa nachádza aj volič jazdných režimov.

Osemstupňový automat bol v testovanom aute spojený s dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 130 kW, respektíve 177 koní. Ide o najsilnejší diesel v ponuke, pri nafte mu alternuje ešte 1,5 litrový agregát s výkonom 96 kW, teda 130 koní. Aby sme skompletizovali motorickú ponuku, tak pri benzínových motoroch je základom 1,2– litrový PureTech s rovnakým výkonom ako slabší diesel alebo silnejšia 1,6-ka, ponúkajúca 133 kW, respektíve 180 koní, čo je zároveň aj najsilnejší agregát v ponuke.

Pri žiadnom z motorov nie je k dispozícii pohon 4×4, nanajvýš si môžete priplatiť 400 eur za systém Grip Control, ktorý ho na rôznych povrchoch cieleným pribrzďovaním predných kolies čiastočne simuluje. Kombinácia automatu s testovaným naftovým dvojlitrom je super, čo sa prejavuje aj na spotrebe, ktorú sa nám pri kľudnejšej jazde darilo držať tesne nad hranicou 6 litrov, či je výborná hodnota. Samozrejme, závisí to na štýle jazdy, ale z nášho pohľadu sa dá dlhodobý priemer udržiavať v celku v pohodne niekde medzi 6 a 6 a pol litrami, čo je len mierne nad hranicou, udávanou výrobcom.

Jedine sa vám teoreticky môže stať, že pri pomalom posúvaní v kolóne si prevodovka nebude istá, čo sa vlastne deje a začne nižšie stupne prehadzovať s občasnom podradením, potom zas oneskorením, ale to hovoríme o jednej výnimočnej situácii.

Na ceste

Jazda je komfortná, pretože kabína je veľmi dobre odhlučnená, takže typický o niečo hrubší akustický prejav naftového motoru vás vnútri vôbec neruší. Podvozok je tiež nastavený skôr komfortne, takže si s prehľadom poradí s väčšinou nerovností. Samozrejme, aj vďaka svojim rozmerom a zvýšenej svetlej výške nie je na extra športovú jazdu stavaný, no aj tak sa prejavuje prekvapivo dynamicky aj pri jazde v zákrutách. Ale už aj s ohľadom na testovaný motor, veľký vnútorný priestor a jazdný komfort je to ideálne auto hlavne na dlhšie trasy, keď vás ani pár stoviek kilometrov za volantom neunaví, navyše pri nich môžete efektívne využiť aj už spomenutú masážnu funkciu.

Vzadu nechýba ani typický svetelný podpis v... Foto: Pravda, Martin Domček
Peugeot 5008 2,0 BlueHDi (2021) Vzadu nechýba ani typický svetelný podpis v tvare troch pazúrov.

Z hľadiska bezpečnosti je Peugeot 5008 vybavený veľmi dobre. Už v základe máte zadné parkovacie senzory a balík Safety, obsahujúci tempomat, systém automatického núdzového brzdenia, systém upozorňujúci na blížiacu sa prekážku, varovanie pred neúmyselným vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie značiek a aj svetelný a dažďový senzor.

Z nášho pohľadu ide pri 5008-ke o veľmi vydarený facelift, ktorý ju naozaj výrazne technologicky a dizajnovo (najmä pri pohľade spredu ) omladil. Je to – aj z hľadiska veľkosti kufra a komfortu naozaj praktické auto a vo výbavách GT a GT Pack je aj špičkovo vybavené. To sa však odráža aj na cene, ktorá sa v prípade top verzie GT Pack s pár príplatkami môže ľahko priblížiť hranici 45-tisíc eur. Ale tu naozaj odporúčame ešte pred jej prípadným kritizovaním pozrieť sa do cenníku, čo všetko je jej súčasťou.

Rozmery, objemy, hmotnosti Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180k EAT8
Dĺžka (mm) 4 641
Šírka (mm) 1 905 (sklop. zrkadlá)
Výška (mm) 1 640
Rázvor (mm) 2 840
Objem batožinového priestoru(l) 1 060 – 952 (verzia 5 miest/7 miest)
Objem palivovej nádrže (l) 56
Pohotovostná hmotnosť (priemerná, kg) 1 740
Technické údaje Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180k
Typ motora vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 997
Počet valcov 4
Výkon (kW/k) 130/177 pri 3 750 ot. za min.
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 400 pri 2 000
Prevodovka automatická 8 st.
Poháňaná náprava predná
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,2
Spotreba (kombinovaná, WLTP) (l/100km) 6,0 – 6,7
Spotreba (test) (l/100km) 6,7
Ceny (vrátane DPH)  
Základná cena Peugeot 5008 (1.2 PureTech 130k BVM6) 26 290 eur
Základná cena Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180k EAT8 37 090 eur
Cena test, verzie Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180k EAT8 GT Pack od 42 390 eur

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Peugeot #Peugeot 5008 #test auta
Články podľa značiek