Test: Hyundai Tucson 1,6 CRDi MHEV - ako chutí nafta s paketom N Line?

Hyundai Tucson patrí k najúspešnejším klasickým SUV. Ani po roku od predstavenia neprestal vzbudzovať pozornosť svojím dizajnom. Lenže ponúka toho oveľa viac. My sme si vyskúšali netradičnú kombináciu naftového motora so športovým imidžom verzie N Line.

04.12.2021 07:00
debata (3)
Verzia N Line demonštruje športový imidž...
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021 Verzia N Line demonštruje športový imidž špecifickým výpletom masky, odlišnými nárazníkmi, ale aj 19-palcovými diskami kolies.

Hyundai Tucson poriadne rozčeril vody v triede SUV. Najmä vďaka progresívnemu dizajnu. Súčasná generácia urobila z tohto pohľadu veľký krok vpred. „Parametrický“ štýl Tucsonu s jeho anjelskými dennými svetlami, ktoré po deaktivácii „zmiznú“ v maske, či odvážnymi prelismi priam v štýle „origami“ budí obdiv aj viac ako rok od premiéry. My sme navyše dostali do rúk verziu N Line, ktorá hrá na športovú strunu. A vyzerá skvelo. Dizajn obohacuje o lesklú čiernu masku so športovým „výpletom“, športové nárazníky, matné pozadie reflektorov, lesklé čierne spätné zrkadlá, kontrastnú čiernu strechu či „diamantové“ 19-palcové disky obuté pneumatikami s profilom 235/50 R19.

Stále neprehliadnuteľný

Že sa na Tucsone nešetrilo, dokladujú aj zadné svetlá spojené svetelnou lištou, opäť s matným pozadím. A potom je tu dvojitá koncovka výfuku či strieborný difúzor. Za zmienku stojí aj logo Hyundai vygravírované priamo v skle piatych dverí, ďalší dôkaz invencie. Jednoducho, Hyundai dal z tohto pohľadu na frak mnohým zavedeným hráčom. Pôsobí originálne, invenčne a napriek mnohým ostrým prelisom aj nekonfliktne. Bohužiaľ, hoci svetelná technika dodáva Tucsonu na originalite, stretávacie a diaľkové full LED svetlá, umiestnené v nárazníku, nás svojím výkonom príliš nenadchli. Kontroverzné sú aj nízko umiestnené zadné smerové svetlá v nárazníku. Tu ide dizajn tak trochu na úkor funkcionality.

Hyundai Seven Concept - 2021 Čítajte viac Hyundai Seven Concept: Elektrické SUV nemá ďaleko od reality

Progresívny dizajn prerastá aj do kabíny. Pritom je zariadená veľmi účelne. Horizontálna palubná doska rozdeľujúca interiér na zónu vodiča a spolujazdca napríklad nemá klasickú kaplnku prístrojového panela. To umožňuje veľmi dobrý výhľad vpred. Štíhle sú aj predné stĺpiky. Verzia N Line obsahuje už v sérii 10,25-palcový digitálny kokpit s precíznou „analógovou“ grafikou, ktorý umožňuje tri druhy zobrazenia v závislosti od jazdného režimu. Napriek slabému tieneniu prekvapuje displej dobrou čitateľnosťou. Druhá obrazovka na sklonenej stredovej konzole má rovnakú uhlopriečku a opäť dobré rozlíšenie. Klasické ovládače pre vstup do menu nahradili kapacitné tlačidlá.

Vzadu nechýba dvojitá koncovka výfukov,... Foto: Ivan Majerský
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021 Vzadu nechýba dvojitá koncovka výfukov, strieborný difúzor ani strešný spojler. Kontrastná čierna strecha je však za príplatok.
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021
+13Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021

Nie sú také praktické ako klasický hardvér, ale je to lepšie riešenie ako úplná integrácia funkcií do obrazovky. Chválime tiež zachovanie samostatného panela klimatizácie, i keď opäť s kapacitnými tlačidlami bez haptickej odozvy. Hardvér nájdeme len vo funkcii ovládačov vyhrievania a ventilácie sedadiel, 360-stupňovej kamery či hill-holdera, ktoré sú umiestnené v prednej časti stredového tunela. K ergonómii nemáme výhrady. Semišom čalúnené elektricky nastaviteľné, vetrané a vyhrievané sedadlá, dokonca s reguláciou sklonu sedáku, sa síce tvária tak trochu športovo, ale v skutočnosti sú stále veľmi pohodlné.

Ergonómia takmer bez chýb

Chybu nemá ani 4-ramenný volant, našťastie nie sploštený, len si treba zvyknúť na to, že ovládanie tempomatu a palubného počítača je na jednom ramene, takže si ich kolískové spínače občas pomýlite. Lakťovú opierku tvorí samotný stredový tunel, čo znamená, že sa nedá nastaviť, ale je v ideálnej polohe. Jedinú vážnejšiu výhradu tak máme k štyrom tlačidlám ovládania prevodovky. Toto riešenie nie je intuitívne, vyžaduje si vizuálnu kontrolu. A ak sa pomýlite, môže to byť nepríjemné. Čo sa týka priestoru, je Tucson veľkorysý. Evidentné je to aj vzadu. Sedíte síce vyššie, ale stále s dostatočnou rezervou nad hlavou. Chválime tiež priestor na nohy, dlhé „sedáky“ či nastaviteľný sklon operadiel.

Interiér je plný športových avíz. Čo je ale... Foto: Ivan Majerský
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021 Interiér je plný športových avíz. Čo je ale podstatné, má perfektnú ergonómiu, spracovanie a moderný infotainment, ktorý si zachováva rozumnú mieru integrácie ovládacích prvkov.
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021
Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021
+14Hyundai Tucson 1,6 CRDi N-Line - test 2021

K tomu pridáva Tucson množstvo odkladacích priestorov, či už vpredu alebo vzadu a tiež štyri USB porty. Hodnotný dojem dotvára perfektné spracovanie a výber kvalitných materiálov. Športovú atmosféru umocňuje červené prešívanie, logo N Line na volante, no najmä čierne čalúnenie stropu. Páčila sa nám aj funkcia difúzneho vetrania klimatizácie, ktorá dokáže udržiavať rovnomernú teplotu v celej kabíne. Kufor pod elektricky ovládaným vekom má súmerný tvar a dvojitú podlahu. Tú ale nevie mild-hybridná verzia využiť naplno, pretože časť dna zaberá batéria s kapacitou 0,44 kWh. Batožinový priestor tak prišiel o 52 litrov, no stále je ich tu solídnych 546. A po sklopení operadiel priamo z kufra delených v „prémiovom“ pomere 40 : 20 : 40, narastie na 1 725 litrov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #test #Hyundai Tucson #Hyundai Tucson N Line
Články podľa značiek