TVR sa vráti. Nové 8-valcové kupé je vo finále. Pomôže aj Cosworth

Tomáš Andrejčák | 04.01.2016 17:00
TVR - 2017 Foto:
Prvá oficiálna skica ukazuje klasické kupé s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Presne tak, ako to bolo v časoch najväčšej slávy.
Slávne britské TVR o sebe dalo vedieť už v lete, keď podpísalo zmluvu s Cosworthom a Gordonom Murrayom. Výsledkom má byť pekelne rýchle karbónové kupé.

Od roku 2006 TVR prakticky neexistuje. Slávna britská manufaktúra zastavila výrobu a už to vyzeralo, že sa navždy prepadne do automobilovej histórie. Lenže v roku 2013 jej zvyšky kúpil Les Edgar a oznámil veľký comeback. Samozrejme v podobe nového kupé, ktoré nadviaže na ikonické 8-valcové modely Tuscan, Griffith či Cerbera. A dnes ide do tuhého. V lete podpísalo TVR zmluvu so spoločnosťami Cosworth a Gordon Murray Design.

To znamená, že na vývoji novinky sa bude podieľať jeden z najlepších výrobcov motorov v kolotoči F1 a jeden z najlepších konštruktérov monopostov a tiež Mclarenu F1. „Vieme, že TVR musí byť lepšie než len dobré, musí byť výnimočné. A preto sme sa rozhodli spolupracovať len s tými najlepšími,“ povedal na konto výberu firiem ambiciózny šéf TVR Edgar. Zároveň sľúbil, že na prelome rokov pustí spoločnosť do sveta ďalšie informácie. A to sa práve stalo vrátane prvej oficiálnej skice kupé so zatiaľ neznámym názvom.

Dizajn, ktorý si zakladá na modernej interpretácii britskej klasiky, je pochopiteľne dielom Murrayovho štúdia. Celá karoséria má byť pritom vyrobená z uhlíkových vlákien metódou iStream, ktorá má podľa Murraya spôsobiť revolúciu, pretože zníži náklady na produkciu karbónových dielcov až o 80 %. A má tiež priniesť efekt v pasívnej bezpečnosti a tiež v ochrane chodcov. Sympatické je, že TVR neplánuje prechod na elektrický pohon a dokonca ani hybridné ústrojenstvo.

Novinku bude poháňať opäť veľkoobjemový 8-valec. Ten pôvodný od Roveru vystrieda agregát Cosworthu, ktorý už manufaktúra testuje a tvrdí, že jeho parametre sú blízke zadanému cieľu. Výkon ani krútiaci moment však TVR neprezradilo. Podľa britských médií sa očakáva približne 500 atmosférických koní, ktoré budú putovať k zadnej náprave cez manuálnu prevodovku. V čase automatov a turbodúchadiel bude teda nové TVR skutočnou klasikou. Ďalšie informácie by mali prísť v priebehu roka 2016 a finálny model v tom nasledujúcom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ