VLF Destino: Benzínová 'Karma' je realitou. Stojí 229 000 dolárov

Tomáš Andrejčák | 22.01.2016 16:00
VLF Destino - 2016 Foto:
Sériové Destino sa od prototypu z roku 2013 príliš nezmenilo. No jeho dizajn je natoľko originálny a nadčasový, že to ani neprekáža.
Nádherný ekologický supersedan Fisker Karma zamenil meno aj hybridnú techniku. Teraz ho poháňa obrovský americký 8-valec priamo z Corvette Stingray. Je to síce zvrátené, ale stovku dá za štyri sekundy. A posvätil ho aj sám Henrik Fisker.

Už-už to vyzeralo, že z transformácie ekologického sedanu Fisker Karma, ktorý poháňali elektromotory a benzínový generátor, na americkú benzínovú šelmu VL Destino nič nebude. Prototyp sa totiž ukázal už v roku 2012 a jeho produkcia mala odštartovať na jeseň toho ďalšieho. Namiesto toho došlo k súdnym ťahaniciam medzi Fiskerom vlastneným hongkonskou spoločnosťou miliardára Richarda Li a spoločnosťou VL Automotive, ktorá s týmto nápadom prišla.

Interiér je na dnešné časy pomerne strohý. Pri... Foto: VLF
VLF Destino - 2016 Interiér je na dnešné časy pomerne strohý. Pri aute s maximálkou 322 km/h to však môže byť výhoda.

Nakoniec sa však veci vyriešili. Majitelia firmy VL, teda bývalý podpredseda gigantu General Motors Bob Lutz a Gilbert Villareal, presvedčili Henrika Fiskera aby sa pridal na ich stranu. Stalo sa. Vznikla tak nová spoločnosť VLF Automotive, teda Villareral-Lutz-Fisker. To dalo veci do pohybu a vyriešilo ďalšie prípadné spory. V Detroite sa tak mohol konečne ukázať prototyp skutočného VLF Destino. A hoci ide o absurdnú prestavbu bývalého ekologického „grínpisáka“ na benzínovú šelmu, ktorá si neláme hlavu so spotrebou, niet pochýb, že ide o krásne auto.

Destino poháňa nefalšovaný americký 8-valec s... Foto: VLF
VLF Destino - 2016 Destino poháňa nefalšovaný americký 8-valec s objemom 6,2 litra, ktorý si požičalo z Corvetty Stingray. Dáva 476 kW výkonu a 819 Nm krútiaceho momentu. Všetko má na starosti zadná náprava.

A tiež diabolsky rýchle. VLF Destino je totiž najrýchlejším sedanom sveta. Osemvalec LS9 s objemom 6,2 litra transplantovaný priamo z Corvetty Stingray dáva Destinu 476 kW výkonu a neskutočných 819 Nm krútiaceho momentu. To znamená, že obrovský sedan postavený na 22-palcových diskoch kolies šprintuje na stovku za štyri sekundy a ručička jeho rýchlomeru sa zastaví až pri údaji 322 km/h. Klobúk dole. A to váži 1 950 kg, lenže pôvodný model s batériami bol ešte o 480 kg ťažší. Vyrábať sa bude v továrni Auburn Hills v Michigane.

Za túto parádu si tvorcovia Destina vypýtajú takmer dvojnásobok pôvodnej ceny. Každý z 25 exemplárov má stáť minimálne 229 000 dolárov (209 000 eur), napokon je v nej aj cena nepredaných Fiskerov Karma, ktoré stáli „len“ 141 400 dolárov. To však nemusí byť koniec investícii. Za príplatok ponúkne VLF karbónovú strechu a luxusné kožené druhy čalúnenia. K tomu všetkému vám pribalia podpis zakladateľa spoločnosti Henrika Fiskera, ktorý osignuje každý vyrobený exemplár. To aby bolo jasné, že toto nie je len nejaký garážový tuning ale prestavba posvätená zakladateľom spoločnosti Fisker.

VLF Destino - 2016
VLF Destino - 2016
+9VLF Destino - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ