Rolls-Royce vyvíja hliníkovú platformu. Dostane ju Phantom

Tomáš Andrejčák | 25.02.2016 12:00
Rolls-Royce - Phantom platforma Foto:
Novú hliníkovú platformu, ktorá prinesie nižšiu hmotnosť, nižšiu spotrebu paliva a lepšie jazdné vlastnosti dnes už Rolls-Royce overuje na testovacích mulách.
Odtučňovať už musí aj Rolls-Royce. Emisné limity neobídu ani automobilku z Goodwoodu, ktorá si doteraz s nadváhy ťažkú hlavu nerobila. Pomôcť má nová hliníková platforma. Dostane ju o dva roky veľký Phantom aj luxusné SUV s pracovným názvom Cullinan.

Súčasné modely z Goodwoodu ponúkajú síce excelentný komfort, ale pýtajú si zaň aj obrovské množstvo paliva. To sa má zmeniť. Emisné limity totiž neobídu ani Rolls-Royce. Pomôcť má okrem pripravovaného hybridného pohonu aj nová hliníková architektúra. Napokon, Rolls-Royve patrí pod BMW Group, ktorý má s hliníkom a tiež ultraľahkými kompozitmi bohaté skúsenosti. Modely Phantom a Ghost zatiaľ odtučňovacia kúra míňala. Posúďte sami, Phantom váži od 2 550 a v predĺženej verzii LWB až 2 670 kg.

Navyše sú oba modely a ich deriváty postavené na odlišných podvozkoch, čo výrobu len a len predražuje. Britský výrobca má preto s novou hliníkovou platformou, ktorá by mohla ušetriť aj niekoľko sto kilogramov, veľké plány. Ako prvý ju použije Phantom, ktorý sa objaví v roku 2018 a následne aj dlho avizované ultraluxusné SUV s pracovným názvom Cullinan. To bude vybavené pohonom oboch náprav, ktorý už automobilka testuje na mulách. Zároveň to znamená, že štvorkolku bude môcť konečne dostať aj Phantom.

Rozsiahle nasadenie hliníka má priniesť úsporu... Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce - Phantom platforma Rozsiahle nasadenie hliníka má priniesť úsporu aj niekoľko sto kilogramov.

A keďže v Goodwoode sa zaoberajú hybridmi, plug-in hybridmi a dokonca oprášeným projektom elektrického „rollsu“, bude nová architektúra prispôsobená alternatívnym pohonom. Dnes je Phantom postavený na vlastnej drahej a ťažkej platforme spolu s Phantomom Coupé a kabrioletom Drophaed Coupé, a menší Ghost, spolu s kupé Wraith a otvoreným Dawnom na upravenej platforme predošlej generácie BMW radu 7. Zjednotenie spolu s pripravovaným Cullinanom tak prinesie výraznú úsporu vo vývoji aj výrobe a možnosť použitia nových technológií.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ