Mercedes C Cabrio: Otvorené 'Céčko' na prvej skici. Už v Ženeve

Tomáš Andrejčák | 16.02.2016 16:00
Mercedes-Benz C Cabriolet - 2016 Foto:
Nová trieda C Cabrio zastúpi po šiestich rokoch absencie pôvodný model CLK. Dostane plátennú strechu.
Stuttgart doplní na jar ponuku kabrioletov o otvorenú verziu triedy C. Vychádzať bude z C Cupé. Prednosť dostane plátno.

Na ženevskom autosalóne skompletizuje Mercedes-Benz ponukou kabrioletov. Po E Cabrio, ešte na báze starého éčka, a po novom veľkom S Cabrio, ktoré absolvovalo premiéru len vlani na jeseň, pribudne do portfólia jeho otvorených modelov aj C Cabriolet. Ide o pomerne významnú novinku, pretože otvorená trieda C nahradí po šiestich rokoch absencie pôvodný model CLK Cabriolet. Ten vznikal ešte v deväťdesiatych rokoch a v portfóliu stuttgartských kabrioletov zastupoval v dvoch generáciách triedu C aj E, hoci bližšie mal práve k céčku.

Teraz však bude "veterná abeceda“ s hviezdou kompletná. Ako inak, základom novinky sa stane dvojdverové kupé triedy C, predstavené ako posledný prírastok po sedane a kombi len na jeseň minulého roka. Kupé príde o pevnú strechu, ktorú nahradí plátno a elektro-hydraulický systém sklápania. V tom bude rozdiel v porovnaní s mníchovskou konkurenciou. Interiér bude určený štyrom cestujúcim. Nič bližšie známe nie je. V každom prípade približný obraz o dizajne si môžeme urobiť na základe prvej oficiálnej skice. Ako vidieť, použitie skladnej plátennej strechy prinesie C Cabrio harmonické tvary a nízky pontón.

Otvorená novinka bude vychádzať z kupé triedy... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C-Coupe - 2016 Otvorená novinka bude vychádzať z kupé triedy C, ktoré sa predstavilo vlani na jeseň.

Zostava motorov pre otvorenú triedu C bude kopírovať kupé. Základom by teda mala byť benzínová verzia C 180 (115 kW) s motorom s objemom 1,6 litra. Tri ďalšie benzínové agregáty pre C 200 (135 kW), C 250 (155 kW) a C 300 (180 kW) majú objem dvoch litrov. A potom tu budú dieselové motory C 220d (125 kW) a bi-turbo C 250d (150 kW) s 2,1-litrovým 4-valcom. Počítať môžeme so 7– a 9-stupňovými automatmi. Pre ostré C 43 AMG je pripravené benzínové bi-turbo 3,0 V6 (270 kW). Na vrchol sa postaví C63 AMG so 4-litrovým 8-valcom a výkonom 350 kW, neskôr aj v ostrej modifikácii S (375 kW).

O tepelný komfort sa postarajú okrem deflektoru aj systémy Aircap a Airscarf, teda výsuvný šilt v ráme čelného okna a prieduchy pre prívod teplého vzduchu v opierkach hláv. Predpokladať môžeme aj vystreľovacie bezpečnostné oblúky. Viac sa o otvorenom céčku dozvieme iste pred začiatkom ženevského autosalónu. Stuttgartská automobilka totiž zväčša so svojimi novinkami nerobí tajnosti a kompletné technické údaje či fotogalériu zvykne zverejniť ešte pred výstavou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ