Peugeot 2008: Francúzsky crossover priostril verziou GT Line

Tomáš Andrejčák | 22.02.2016 06:00
Po troch rokoch prichádza malý francúzsky crossover so zmenou vzhľadu. Úplnou novinkou je verzia GT Line. Technika pod kapotou však zostáva prakticky bez zmien.
Zásadnou zmenou dizajnu je nová väčšia maska,... Foto: Peugeot
Peugeot 2008 - 2016 Zásadnou zmenou dizajnu je nová väčšia maska, do ktorej sa presťahovalo logo z kapoty.

Peugeot priviedol na svet svoj malý crossover 2008 v roku 2013. A trafil ním klinec rovno po hlavičke. Dvetisícosmička síce nepatrí medzi globálnych rekordérov, no na nezáujem zákazníkov sa sťažovať určite nemôže. Vo svojom segmente patrí k trom najúspešnejším modelom. Už prvý rok produkcie po nej siahlo v Európe viac ako 58 000 zákazníkov, rok na to 135 000 a vlani až 154 000 klientov. Celkovo predal Peugeot až 515 000 kusov. Teraz prichádza na rad facelift, ktorý má terénne levíča udržať v dobrej kondícii.

Veľké zmeny ale nečakajte. Tie najzásadnejšie prebehli v exteriéri. Evidentná je najmä nová predná maska, ktorá zväčšila plochu a nahradila takzvanú plávajúcu masku, s ktorou prišla mimochodom práve dvetisícosmička. Logo sa presťahovalo z kapoty do jej centra, takže z nej zmizol aj stredový prelis. Novinka pôsobí teraz o čosi robustnejšie a viac "off-roadovo“. Vzadu je jedinou zmenou upravená grafika cúvacích svetiel. Viac emócií môžu priniesť nové laky karosérie, červený Rouge Ultimate, predstavený pri 308 GTi RS, a smaragdový Crystal.

Nová verzia GT Line na 17-palcových diskoch... Foto: Peugeot
Peugeot 2008 - 2016 Nová verzia GT Line na 17-palcových diskoch Eridan stavia na bielo-čiernej kombinácii exteriéru.

Ak vám to nestačí, môžete siahnuť po úplne novej verzii GT Line, ktorá sa športovým charakterom zaraďuje k starším 208 GT Line a 308 GT Line. GT je vyšperkované 17-palcovými strieborno-čiernymi diskami Eridan s diamantovým výbrusom. Tam, kde normálna verzia používa chróm, sú lesklé čierne povrchy. Vidieť to na spätných zrkadlách alebo lištách nad zadnými oknami. Prednú masku zvýrazňujú reflexné plôšky v štýle ekvalizér a červený nápis Peugeot.

GT Line dáva najavo svoj športový esprit aj v... Foto: Peugeot
Peugeot 2008 - 2016 GT Line dáva najavo svoj športový esprit aj v interiéri. Hliníkové pedále, prahové lišty, červené šitie volantu a sedadiel dopĺňa pozmenená grafika rozhrania.

Podobne je to v interiéri, v ktorom nechýbajú antikorové prahy, hliníkové pedále, červenou niťou prešívané koberčeky. Kontrastné červené prešívanie nájdeme aj na sedadlách. S farebným konceptom ladí dokonca grafika dotykového rozhrania a head-up displeja. Inak je interiér bez zmien. Stále tu máme takzvaný i-Cockpit s malým volantom. Audiosystém je cez Mirror Screen a Apple CarPlay kompatibilný so smartfónmi. Bezpečnostné systémy zastupujú autonómne brzdy Active City Brake, znižujúce riziko zrážky pri rýchlostiach do 30 km/h. Pri cúvaní pomáha Park Assist.

Pod kapotou pracujú výlučne motory Euro 6. Buď... Foto: Peugeot
Peugeot 2008 - 2016 Pod kapotou pracujú výlučne motory Euro 6. Buď benzínové 3-valce PureTech s výkonom od 60 do 96 kW alebo dieselové 4-valce 1,6 BlueHDi s výkonom od 55 do 88 kW.

Paleta motorov sa nemení. Napokon, dvetisícosmička patrí stále k najľahším a najúspornejším modelom v triede a pod jej kapotou sa už dávnejšie objavila najnovšia generácia agregátov PureTech a BlueHDi. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 PureTech s výkonom 60 kW s 5-stupňovou prevodovkou. Nad ním stojí preplňovaná verzia s výkonom 81 kW a štart-stop systémom, ktorú je možné kombinovať s 5-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin.

Novinkou je vrcholová benzínová verzia 1,2 PureTech 130 s výkonom 96 kW, kombinovaná výlučne so 6-stupňovým manuálom. Dieselový motor 1,6 HDi má až tri výkonové verzie – 55, 74 alebo 88 kW. Najvýkonnejšia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku, strednú možno spriahnuť so 6-stupňovým „robotom“. Pohon oboch náprav nečakajte. Dvetisícosmička si musí naďalej vystačiť s trakčným systémom Grip Control s piatimi jazdnými režimami (Standard, Snow, Off-road, Sant , ESP Off), ktorý sa pribrzďovaním preklzujúcich kolies snaží o lepšiu trakciu.

Záber podporujú celoročné pneumatiky Mud & Snow. Systém Grip Control je však k dispozícii len pre verzie s výkonom od 74 kW, zato je kompatibilný s manuálnymi aj automatickými prevodovkami. Toto riešenie sa spolu so štart-stop systémom a rekuperáciou brzdnej energie podieľa na nízkej spotrebe paliva. Benzínové modifikácie si vystačia priemerne od 4,4 do 4,9 litra paliva. Diesely spotrebujú ešte menej – od 3,5 do 3,7 litra nafty na 100 km.

Inovovaný Peugeot 2008 absolvuje svetovú premiéru už budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Do predaja sa chystá v júni, a to aj na našom trhu.

Peugeot 2008 - 2016
Peugeot 2008 - 2016
+20Peugeot 2008 - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ