VW up! 2016: Bratislavský 'drobec' dostal turbo. Jazdí ako GTI

Tomáš Andrejčák | 26.02.2016 06:00
Po piatich rokoch prichádza najmenší Volkswagen vyrábaný v Bratislave s prvou väčšou inováciou. Tá mu priniesla nielen dizajnové retuše či výkonné audio, ale aj preplňovaný motor 1,0 TSI. Na jedno tankovanie má prejsť až 800 km.
Nový up! má prepracovaný nárazník a nové svetlá... Foto: Volkswagen
VW Up - 2016 Nový up! má prepracovaný nárazník a nové svetlá s dennými LED diódami. Ponuku farieb tvorí až 13 lakov, z toho sedem nových.

Čas beží. Malý Volkswagen up! je aj so svojimi súrodencami, Škodou Citigo a Seatom Mii, na trhu už päť rokov. Za ten čas si v segmente mikroáut vybudoval silnú pozíciu. V Nemecku či Holandsku je dokonca dlhodobou jednotkou. Teraz prichádza s omladeným vzhľadom, lepšou konektivitou so smartfónmi, automatickou klimatizáciou, a najmä najvýkonnejším motorom, aký sa kedy objavil pod jeho kapotou. To všetko okorení špeciálna edícia Beats s 300-wattovým audiom.

Exteriérové zmeny sú ale minimálne. Revidované boli len nárazníky a zadné svetlá s novou grafikou. Tie predné sú po novom štandardne vybavené dennými LED diódami. Hmlové svetlá zas prichádzajú s funkciou prisvecovania zákrut. Viac emócií tak do dizajnu prináša rozšírená paleta farieb. Celkovo je dostupných až 13 lakov, z ktorých sedem je nových. Napríklad Teal Blue, Coral Red, Honney Yelow alebo Savana Gold. K tomu musíme pripočítať tri kontrastné farby strechy, deväť grafických polepov a nové farebné disky kolies.

Vzadu je opäť nový nárazník a pozmenená grafika... Foto: Volkswagen
VW Up - 2016 Vzadu je opäť nový nárazník a pozmenená grafika zadných svetiel. Nový je aj dizajn diskov kolies.

Podobná individualizácia je možná aj v interiéri, kde Volkswagen ponúka až desať rozličných obkladov palubnej dosky. Novinkou je ale aj multifunkčný volant, nový dizajn stredovej konzoly s ostrejšími líniami a prvýkrát použitá automatická klimatizácia. Vo výbave pribudol balíček Light and Sight, ktorý obsahuje funkciu svetiel „Comming home“ a dažďový senzor. Nové sú aj dva audiosystémy. Drahší s 5-palcovou obrazovkou slúži aj potrebám cúvacej kamery, ktorá má v up!-e premiéru.

Nové zariadenia konečne komunikujú so smartfónmi. Ak sa rozhodnete pre špeciálnu edíciu Beats, ktorá bola pripravená v spolupráci s americkým špecialistom BeatsAudio, dostanete aparatúru so siedmimi reproduktormi vrátane subwoofera v kufri a 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 300 wattov. Štandardom je potom integrácia so smartfónom, ktorá umožňuje využívať aplikácie či navigáciu.

Interiér má novú stredovú konzolu. Vo výbave... Foto: Volkswagen
VW Up! - 2016 Interiér má novú stredovú konzolu. Vo výbave pribudol napríklad multifunkčný volant, automatická klimatizácia či cúvacia kamera.

Edícia Beats sa ale líši aj 15-palcovými diskami, polepmi karosérie, kontrastnými spätnými zrkadlami, špecifickým obkladom palubnej dosky či farebne zladenými bezpečnostnými pásmi. To najdôležitejšie sa ale odohralo pod prednou kapotou. Okrem už známych atmosférických 3-valcov 1,0 FSI s výkonom 44 alebo 55 kW debutuje v up!-e preplňovaný 3-valec 1,0 TSI. Ten dáva výkon 66 kW a 160 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1 500 otáčok.

Volkswagen v tejto súvislosti upozorňuje, že dynamické parametre, teda zrýchlenie na stovku za desať sekúnd a maximálna rýchlosť 185 km/h, nápadne pripomínajú Golf GTI, samozrejme prvej generácie. Pritom sa má up! 1,0 TSI s 5-stupňovým manuálom uspokojiť priemerne so 4,4 litra benzínu. To znamená, že na jednu nádrž by mal teoreticky zvládnuť 800 km. V ponuke naďalej zostanú aj verzie na stlačený zemný plyn eco up! (50 kW) a elektrická verzia e-up!

Výrobu inovovaného VW up! spustí bratislavský závod v priebehu leta. Svetová premiéra však prebehne už v Ženeve. Po jeho boku bude stáť aj ohlásený malý crossover T-Cross.

VW Up! - 2016
VW Up! - 2016
+15VW Up! - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ