Taliansky doktor predáva zbierku nejazdených áut. Majú aj 40 rokov
Posledné dva roky boli bohaté na objavy veteránov. Asi najväčší rozruch spôsobila zbierka francúzskeho podnikateľa Rogera Baillona. Sto historických vozidiel, aj keď často v zúboženom stave, vynieslo nakoniec jeho dedičom 25 miliónov eur. Napokon medzi vrakmi sa nachádzali skutočné klenoty ako Ferrari 250 GTO SWB z roku 1961 či Maserati A6G 2000 Gran Sport Berlineta Frua z roku 1956. Potom prišla na rad zbierka nádherných vozidiel Alfa Romeo v ruinách belgického hradu či objav neuveriteľne vzácneho Porsche 911 ešte s označením 901, ktoré roky chátralo v drevenej stodole.
A teraz tu máme ďalší zaujímavý príbeh. Nejde v pravom zmysle o veterány ani o autá s nevyčísliteľnou hodnotou, no napriek tomu môžeme hovoriť o unikátnej zbierke. Jej vlastníkom je nemenovaný taliansky doktor, ktorý mal celý život záľubu v nákupe áut, ale samotná jazda ho príliš nelákala. Autá jednoducho zhromažďoval a následne uskladnil vo svojej garáži. A mal dobrý vkus, takže sa tu ocitli aj vzácne kúsky. Napríklad Porsche 911 série 996, jedno z najoceňovanejších Porsche vôbec, alebo pôvodný Fiat Abarth 595 Esseesse, ale tiež zopár kusov značky Ferrari či Alfa Romeo, ktoré nie sú nikdy bezcenné.
A potom je tu celá plejáda mainstreamových modelov od Mini Cooper cez Fiat 500, VW Chrobák Type 4, až po Fiat Ritmo z roku 1980. Pikantné je, že všetky kúsky sú v prakticky nedotknutom stave. Nikdy totiž nejazdili. Na tachometroch majú čísla, ktoré prezrádzajú, že tých pár kilometrov súviselo azda len s občasným presunom. Tak napríklad spomínané Ritmo najazdilo za 36 rokov len neuveriteľných 108 km a v jeho interiéri sú ešte originálne ochranné poťahy sedadiel, s ktorými putovalo z výrobných liniek k zákazníkovi. A podobne je to s ostatnými kúskami. Ťažko pochopiť, prečo si niekto kúpi také Ferrari a potom ho nechá stáť.
Isté je, že časť z týchto áut je teraz na predaj. Štyri z nich vrátane Ritma, Ferrari Mondiale Quattrovalvole, Fiatu Abarth 595 Esseesse a Porsche 911 GT3 sa objavili na stránke poľskej spoločnosti Klasyka Gatunku po tom, čo sa taliansky doktor rozhodol áut zbaviť. Oficiálnym dôvodom je jeho vek. Má totiž deväťdesiat rokov a tak chce uľahčiť budúce dedičské konanie tým, že tieto youngtimery zamení za peniaze. Stále však v jeho garáži zostávajú modely, ktoré by stáli za hriech, najmä pre ich perfektný technický stav. Stačí z nich len utrieť prach. Napríklad z Porsche 914, ktoré bolo ideovým predchodcom Boxsteru.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ