Mercedes-Benz GLC Coupé: Stuttgartská odpoveď na BMW X4
V modeloch značky Mercedes-Benz sme zvyknutí na harmóniu pojmov ako luxus, bezpečnosť, komfort, elegancia a športová jazda. Presne takto možno charakterizovať aj najnovší prírastok do rodiny modelov stuttgartskej automobilky. GLC Coupé je stelesnením toho najlepšieho, čo Mercedes-Benz ponúka.
Dynamické línie športovo ladeného SUV výborne dopĺňa masívna predná maska chladiča rozdelená jednou lamelou. V zadnej časti prechádza strecha do ostrého spojleru, ktorý je typický pre všetky kupé karosérie Mercedesu. Ďalšími typickými dizajnovými prvkami, ktoré má GLC Coupé spoločné s ostatnými modelmi značky, sú posunutá spodná časť nárazníka, umiestnenie tabuľky evidenčného čísla a zaoblený vrchný okraj zadného okna.
Hoci model GLC Coupé možno označiť za „malé GLE Coupé“, s dĺžkou 4 730 mm, výškou 1 600 mm a rázvorom 2 870 mm rozhodne nepôsobí ako malé. Napriek rozmerom je pohotovostná hmotnosť vozidla len 1 710 kg (GLC 250 4MATIC Coupé), čo je najnižšia hmotnosť v tejto triede. Výrobcom sa ju podarilo dosiahnuť hlavne vďaka použitiu väčšieho množstva hliníka a vysokopevnostnej ocele. Jednotkou na trhu je GLC Coupé aj v kategórii objemu batožinového priestoru. Kufor má základný objem 491 litrov a po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1 205 litrov.
Mercedes-Benz GLC Coupé bude k dispozícii s ôsmimi pohonnými jednotkami. V ponuke budú štyri naftové a štyri benzínové agregáty, a to vrátane vrcholnej verzie AMG a plug-in hybridu. Základ budú predstavovať naftové štvorvalce GLC 220 d Coupé a GLC 250 d 4MATIC Coupé. Ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 125–150 kW (170–204 k). Najslabším zážihovým motorom bude štvorvalec GLC 250 4MATIC Coupé s výkonom 155 kW (211 k).
Variant GLC 350 e 4MATIC Coupé bude v ponuke predstavovať plug-in hybrid. Okrem nízkej spotreby a emisií CO2 na úrovni 59‑64 g/km sú pozoruhodné aj ďalšie technické údaje. Pohonná sústava s výkonom 235 kW (320 k) dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za 5,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. V tomto ohľade je GLC Coupé lídrom vo svojej triede. Na čisto elektrický pohon dokáže prejsť 30 kilometrov. Základné verzie sa začnú predávať na jeseň, ostatné budú k dispozícii koncom roka.
Vrcholnú verziu AMG GLC 43 4MATIC Coupé poháňa šesťvalec preplňovaný dvomi turbami. Vďaka výkonu 270 kW (367 k) dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za menej ako päť sekúnd. Všetky varianty okrem hybridného budú vybavené deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Externe nabíjateľný variant GLC 350 e 4MATIC Coupé bude využívať sedemstupňovú automatickú prevodovku 7G‑TRONIC PLUS, ktorá bola špeciálne upravená pre hybridné vozidlá.
Bezpečnosť a jazdné vlastnosti zabezpečuje množstvo elektronických systémov. Jazdné vlastnosti sa dajú upraviť režimom prevodovky a nastavením pruženia. Pokiaľ ide o prevodovku, na výber bude päť režimov: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Nastavenie pruženia umožní prispôsobiť podvozok na športovú jazdu. V režime Sport+ sa dokonca zníži o 15 mm. Naopak režim Comfort podvozok zmäkčí, aby posádke zabezpečil maximálne pohodlie.
V základe sa bude Mercedes-Benz GLC Coupé dodávať s 18 palcovými kolesami. V rámci príplatkových výbav bude možné vylepšiť vozidlo 19 alebo 20 palcovými kolesami. Sedadlá budú čalúnené buď ručne spracovávanou kožou ARTICO alebo mikrovláknom DINAMICA. Asistenčné systémy ako rozpoznávanie únavy vodiča alebo predkolízny bezpečnostný systém budú súčasťou štandardnej výbavy.
Podobne ako v prípade iných modelov Mercedes-Benz, aj GLC Coupé bude po uvedení do predaja k dispozícii vo výbave EDITION 1. Pôjde o kombináciu slabších motorov s dizajnovými prvkami vrcholnej verzie AMG, akými sú 20 palcové disky kolies z ľahkých zliatin alebo dvojfarebné kožené čalúnenie.© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ