Subaru XV: Nová generácia dorazí do Ženevy. Recept sa nemení

Tomáš Andrejčák | 25.01.2017 19:00
Subaru XV - 2017 Foto:
Toto je prvá oficiálna snímka nového Subaru XV. Ako vidieť, crossover bude opäť len derivátom Imprezy so zvýšeným podvozkom a s plastovou ochranou spodných partií karosérie.
Dalo sa to očakávať. Po vlaňajšom debute Imprezy a predstavení konceptu prichádza na rad ostrá premiéra sériového crossoveru XV. Ukáže sa už v marci v Ženeve. Čakanie skracuje Subaru prvou oficiálnou fotografiou novinky. Zatiaľ však v „šerosvite“.

Subaru XV je na trhu päť rokov. Prišlo v roku 2012 a napriek tomu, že išlo len o zvýšený derivát hatchbacku Impreza, dostalo v portfóliu značky samostatnú pozíciu. V Európe tento crossover dokonca vystriedal Imprezu. Hatchback ani sedan sa už na starý kontinent, na rozdiel od Japonska či USA, nedostali. A tak to bude aj v budúcnosti. Nová generácia Imprezy je na domácom trhu dávno v predaji, dokonca s titulom Japonského auta roka. K nám sa však nechystá. Opäť príde len v podobe XV.

A to práve ukazuje Subaru na prvej oficiálnej snímke. Dalo sa to očakávať, keďže vlani na autosalóne v Ženeve predstavilo Subaru rovnomenný koncept. Na ten tohtoročný však už dorazí produkčná verzia. Ako vidieť, nové XV bude kráčať v stopách predchodcu, aspoň čo sa týka receptu na úspech. Opäť pôjde o 5-dverovú Imprezu so zväčšenou svetlou výškou a s plastovou ochranou podvozku, teda ingredienciami, ktoré legalizujú jeho príslušnosť v triede crossoverov. Od štúdie sa nebude príliš líšiť ani dizajnom.

Okrem dátumu premiéry, ktorá sa uskutoční presne 7. marca, Subaru viac neprezradilo. V každom prípade vieme, že tak ako nová Impreza aj XV bude stáť na novej platforme SGP (Subaru Global Platform). To je rozdiel oproti Levorgu aj ostrým sedanom STi a WRX. Nová platforma je až o 70 % tuhšia, čo sa má prejaviť na kvalite jazdných vlastností. Samozrejmosťou bude pohon oboch náprav Symetrical AWD. Očakávať môžeme prepracovaný atmosférický dvojliter s výkonom 113 kW, menšiu jednašestku a dvojlitrový diesel, ktoré dávajú v súčasnej generácii 84, respektíve 110 kW.

Otázkou je, či sa v XV objaví preplňovaný boxer 1,6 Turbo z Levorgu a kombinácia dieselového motora s automatickou prevodovkou CVT. V súčasnosti je totiž k dispozícii len pre benzínový motor. S XV nepochybne dorazí aj bezpečnostný balík EyeSight, známy z Outbacku a Legacy, ktorý obsahuje adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, upozornenie pred kolíziou, autonómne brzdy, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel a tiež svetlá High Beam Assist so samočinným prepínaním diaľkového režimu.

V interiéri sa s istotou objaví rozhranie Subaru Starlink so 6,5– alebo 8,5-palcovým displejom, kompatibilné so smartfónmi cez platformy Android Auto alebo Apple CarPlay. Kabína bude totiž identická s už známou Imprezou. Viac informácií dorazí s blížiacim sa svetovým výstavným debutom v Ženeve.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ