Škoda Yeti 2018: Takto by mohla vyzerať

Tomáš Andrejčák | 01.02.2017 19:00
Druhá generácia SUV Yeti má byť hlavnou hviezdou Škody na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Jej dizajn je zatiaľ tajomstvom. Ale takto si ho predstavuje známy ilustrátor Theophilus Chin.
Známy ilustrátor vychádzal pri svojej... Foto: Theo Chin
Škoda Yeti - ilustrácia 2018 Známy ilustrátor vychádzal pri svojej počítačovej skici z dizajnu nového Kodiaqu a prvkov Fabie a Octavie.

Po veľkom Kodiaqu, ktorý debutoval vlani na autosalóne v Paríži, prichádza na rad aj druhá generácia menšieho SUV Škody Yeti. Napokon, je na čase. Tá prvá schádza z montážnych liniek závodu v Kvasinách už od roku 2009. Napriek pokročilému veku sa však Yeti vždy darilo, to aj vďaka nápaditému dizajnu, pohonu 4×4, ktorý nie je v malých SUV vždy pravidlom, ale tiež vďaka modernizácii v roku 2014. Veľa šancí po ôsmych rokoch však už nemá. Preto Škoda predstaví nové Yeti na októbrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Je zrejmé, že o svoj originálny dizajn, ktorý však občas polarizoval, definitívne príde. Pôjde vlastne o zmenšenú verziu Škody Kodiaq, alebo ak chcete o derivát Seatu Ateca. Z týchto indícií vychádzal aj známy ilustrátor Theophilus Chin, ktorý sa snažil vytvoriť virtuálnu podobu Yeti. Spojil v ňom prvky Kodiaku, Octavie a Fabie. Nemusí byť ďaleko od pravdy, i keď šéfdizajnér Škody Ján Kabaň avizoval, že každý modelový rad bude mať vlastný charakter, čo napokon ukázal nedávno na facelifte Octavie.

Yeti bude kratšie ako Kodiaq. Na dĺžku by malo... Foto: Theo Chin
Škoda Yeti - ilustrácia 2018 Yeti bude kratšie ako Kodiaq. Na dĺžku by malo mať 4 350 mm.

Takže je možné, že sa dočkáme aj nejakého prekvapenia v podobe celkom nového prvku. Isté však je, že Yeti bude stáť na platforme MQB, presnejšie, jej „slabšej“ verzii zo Seatu Ateca, čo znamená menší rázvor náprav a použitie slabších motorov a prevodoviek, schopných prenášať menší krútiaci moment, ako je to pri Kodiaqu. Auto má mať na dĺžku približne 4 350 mm. Bude teda väčšie ako súčasné Yeti, čo prinesie väčšiu kabínu a batožinový priestor s objemom až 500 litrov, ale o asi 35 cm kratšie ako Kodiaq.

Pod kapotou môžeme očakávať kompletnú ponuku motorov zo Seatu Ateca. Teda benzínové agregáty 1,0 TSI (85 kW) a 1,4 TSI (110 kW) a tiež diesely 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW, 140 kW). Je ale možné, že Yeti dostane aj nový benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo, ktorý by mohol byť už v tom čase k dispozícií, a ktorý debutuje vo modernizovanom Gol­fe.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ