Toto je 25 najhľadanejších 'jazdeniek'. Šéfuje im prémia

Tomáš Andrejčák | 07.03.2017 06:00
Štatistika nemeckého internetového bazáru AutoScout24 dáva pohľad na to, o aké autá z druhej ruky je najväčší záujem. A nie je tak celkom odtrhnutá ani od našej reality. Vychádza totiž z obrovskej databázy, na ktorej sa podieľajú zákazníci z celej Európy.
Nemecko je niel najväčším automobilovým trhom... Foto: AutoScout
AutoScout - jazdené autá Nemecko je niel najväčším automobilovým trhom Európy ale aj najväčším trhom s jazdenými autami. Ročne tu prebehne 7,4 milióna, zmien registrácií.

Nemecko je najväčší automobilovým trhom Európy. Ročne tam prihlásia 3,2 milióna nových áut. To je pochopiteľne obrovské číslo, ale je to stále nič oproti trhu s ojazdenými autami. Zmien registrácií je totiž v Nemecku ročne až 7,4 milióna, čo je 2,3-krát viac. Nemecko je teda aj najväčším európskym trhom s ojazdenými autami. Na vyhľadávanie slúžia internetové autobazáre. Takým je napríklad web AutoScout24, cez ktorý sa obchodujú státisíce áut ročne. Zďaleka ho nevyužívajú len samotní Nemci. Vďaka nemu si môže urobiť prehľad priemerných cien „jazdeniek“ prakticky ktokoľvek. Takže, ak ste ho vlani navštívili, následná štatistika bude tak trochu aj vaším dielom.

BMW radu 3 z rokov 2006 až 2012 je bazárovým... Foto: BMW
BMW 330i - 2006 BMW radu 3 z rokov 2006 až 2012 je bazárovým autom snov. Žiadny iný model nie je vyhľadávanejší.

AutoScout24 sa pozrel na to, ktoré autá sú vyhľadávané najčastejšie. Neznamená to, že sú aj najpredávanejšie, ale spojitosť tam určite bude, keďže človek hľadá to, čo by si rád kúpil. Z miliónov dát vyabstrahoval tento internetový bazár rebríček dvadsiatich piatich modelov, o ktoré je na internete najväčší záujem. Uvádza, že vlani mali staršie autá najazdených priemerne 74 000 kilometrov a že 66 % z nich bolo vybavených benzínovým motorom. Priemerná cena áut sa pritom pohybovala na úrovni 10 620 eur. A ktoré sú najhľadanejšie? Rebríčku jednoznačne kraľujú nemecké prémiové značky. Možno prekvapí, že kým trh s novými autami je posadnutý SUV a crosssovermi, tu nájdeme len jeden.

Na špičku patrí aj dlhoročný európsky... Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf Blue Motion - 2008 Na špičku patrí aj dlhoročný európsky bestseller VW Golf. To napriek mnohým technickým problémom súvisiacim najmä s príchodom motorov TSI a prevodoviek DSG.

Úplne najviac záujmu sa točí okolo BMW radu 3 a európskeho bestselleru Volkswagenu Golf. Ten tu trochu trčí, pretože nasledujú opäť prémiové modely – Mercededs-Benz triedy C, BMW 5, Audi A4 a Mercedes-Benz triedy E. Zdá sa, že kvalita prémiových modelov je pre kupujúcich naozaj príťažlivá. Navyše sú z druhej ruky neporovnateľne lacnejšie ako nové. Druhý majiteľ ušetrí aj viac ako 50 % ceny, čo môže pri drahých autách znamenať niekoľko desiatok tisíc eur. V dvadsaťpäťke majú značky BMW, Mercedes-Benz aj Audi prakticky všetky svoje modely. Občas sa tu však zatúla okrem Golfu aj nejaký mainstream. Napríklad Opel Corsa, Ford Focus, Ford Mondeo, čo však v podstate zodpovedá aj ich postaveniu na trhu nových áut.

K tomu všetkému pribalil AutoScout24 aj stručnú charakteristiku silných a problémových stránok jednotlivých modelov, či priemernú cenu. Tá sa nám zdá však trošku deformovaná. Nemožno ju asi brať celkom záväzne, ide proste o veľmi hrubý priemer. Inak by nemohol byť rozdiel medzi prvým BMW radu 3 a tretím Mercedesom-Benz triedy C, vyrábanými prakticky v tom istom období, až neuveriteľných 50 %.

Najvyhľadávanejšie ojazdené autá

Poradie Model Rok výroby Cena od Výhody Problémy
1. BMW 3 2006 – 2012 15 000 € ovládateľnosť, dynamika, motory kvalita montáže, lacnejšie materiály v kabíne
2. VW Golf 2008 – 2012 5 000 € univerzálnosť, solídny podvozok rozvodové reťaze pri TSI, 7-stupňové DSG
3. Mercedes-Benz C 2007 – 2015 7 500 € trvanlivosť, komfort spotreba oleja pri kompresoroch, vstrekovače pri dieseloch, parkovacia brzda
4. BMW 5 2010 – 2016 15 000 € jazdný komfort, nízka hlučnosť kvalita materiálov, kondenzátory klimatizácie, vybíjanie akumulátora
5. Audi A4 2007 – 2015 8 500 € imidž, všestrannosť, trvanlivosť dvojhmotové zotrvačníky, spojky, prevodovky
6. Mercedes-Benz E 2009 – 2016 12 000 € komfort na dlhých trasách, všestrannosť, úspornosť dieselov vstrekovače nafty, rozvodové reťaze
7. VW Passat 2005 – 2010 3 000 slabý podvozok, korózia, spotreba oleja, problémové 2,0 TDI a TSI, prevodovky DSG
8. Audi A6 2011 – 2016 18 000 € kvalita, komfort, všestrannosť, Allroad prejav 4-valcov, vysoké ceny
9. Audi A3 2003 – 2013 3 500 € trvanlivosť, kvalita materiálov, ergonómia nespoľahlivé TDI, drahý servis
10. Opel Astra 2009 – 2015 6 500 € pasívna bezpečnosť, komfort, praktickosť spotreba oleja, nekultivované motory, výfukový systém
11. BMW 1 2014 – 2013 4 000 € kvalita, jazdné vlastnosti, malý pokles hodnoty rozvodové reťaze do roku 2007, vstrekovače paliva
12. VW Polo 2009 – 2016 5 000 € kvalita spracovania, bezpečnosť, všestrannosť elektronika, prevodovky DSG, rozvodové reťaze, spotreba oleja
13. Opel Corsa 2006 – 2014 3 000 € ovládateľnosť, bezpečnostná výbava kvalita spracovania, slabé motory
14. Ford Focus 2010 – 2016 6 500 € odpruženie, riadenie, kvalita turbo pri 1,6 TDCi, variabilné časovanie ventilov
15. Mercedes-Benz A 2012 – 2016 13 000 € kvalita, jazdné vlastnosti, zostatková hodnota tuhšie odpruženie, menší priestor kabíny
16. Mercedes-Benz S 2005 – 2013 12 000 € komfort, kvalita spracovania prevodovky, rozvodové reťaze, drahý servis
17. VW Touran 2003 – 2015 3 000 € komfort, variabilita, dobrý imidž prevodovky DSG, prevodovky 5M, rozvodové reťaze
18. Audi A5 2007 – 2015 11 000 € dizajn, kvalita spracovania, široká ponuka motorov prevodovky Multitronic, spojky
19. VW T5 2003 – 2015 8 000 € špičková variabilita vysoké ceny, nízka spoľahlivosť
20. Ford Fiesta 2008 – 2016 3 000 € pasívna bezpečnosť, komfort, praktickosť poruchové okná, riadenie, netesnosť brzdových hadičiek
21. BMW 7 2008 – 2015 17 000 € kvalita spracovania, komfort, výbava klimatizácia, elektronika, spotreba oleja, drahý servis
22. Porsche 911 2005 – 2012 30 000 € špičkové jazdné vlastnosti, imidž a status, zostatková hodnota poruchové motory, drahý servis
23. Ford Mondeo 2007 – 2014 4 500 € priestrannosť, tri karosérie, prístupné ceny vôľa riadenia, nízka kvalita laku, kvalita spracovania
24. Škoda Octavia 2004 – 2013 3 000 € veľkosť kufra, univerzálnosť, prijateľné ceny problémové 5-stupňové prevodovky, kvalita laku, poloosi
25. Mercedes-Benz M 2005 – 2011 9 000 € komfort, výkonné motory pneumatické odpruženie, spotreba oleja, riadenie

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ