Volvo obrátilo XC60 na strechu. Testy boli drsné

Tomáš Andrejčák | 16.03.2017 12:00
Volvo XC60 - 2017 Foto:
Ešte pred spustením predaja ukazuje volvo náročné skúšky tuhosti karosérie. Nové XC60 sa nevyhlo ani niekoľkonásobnému pretočeniu na strechu. Všetko bez zranenia posádky.
Nové švédske SUV má naplánovanú veľkú kariéru. A tak ako všetky Volvá musí aj ono potvrdiť povesť špičkovej bezpečnosti. V Göteborgu na testoch naozaj nešetrili. Volvo XC60 podstúpilo drsné skúšky odolnosti. Pozrite si videá.

Volvo predstavilo nové SUV XC60 na autosalóne v Ženeve. Ide o jeho vôbec najdôležitejší model. Tvorí totiž až 30 % globálnych predajov švédskej značky. Zaváhanie novej generácie je jednoducho vylúčené. Zákazníci majú dostať to, na čo sú zvyknutí. A zvlášť veľkú „porciu“ bezpečnosti, ktorá sa s Volvom spája viac ako pri iných značkách. Novinka je preto vybavená najnovšími asistenčnými systémami. Niektoré z nich majú v XC60 dokonca premiéru.

Napríklad autonómne brzdy City Safety, rozšírené o asistent riadenia Oncoming Lane Mitigation, ktorý dokáže zasiahnuť v prípade hroziacej čelnej kolízie tým, že upraví smer. Podobné zásahy do riadenia využije monitoring slepého uhla (BLIS) v prípade nevhodného preraďovania sa do vedľajšieho prúdu obsadeného iným vozidlom. Za príplatok možno bezpečnostný arzenál rozšíriť o systém poloautomatického riadenia Pilot Assist, ktoré prevezme riadenie na dobre značených cestách do rýchlosti až 130 km/h a tiež v nudných v kolónach.

Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu... Foto: Volvo
Volvo XC60 - 2017 Volvo XC60 absolvovalo aj testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím.

Lenže sama elektronika nestačí. Podstatná je aj pasívna bezpečnosť, teda schopnosť auta absorbovať kinetickú energiu nárazu a posádku udržať v bezpečí kabíny. Volvo to dobre vie, a preto išlo pri svojich interných crashtestoch nad rámec požadovaných testov. Dokumentuje to sériou fotografií a videami. Tuhosť karosérie preverovalo napríklad prevrátením vozidla pri rýchlosti 50 km/h. Ako vidieť, napriek niekoľkonásobnému otočeniu na strechu ostal priestor posádky neporušený a nedošlo ani k dotyku hláv vodiča a spolujazdca s pevnými časťami karosérie, ani k vzájomnému kontaktu.

Podobne úspešne dopadli testy čelného nárazu rýchlosťou 56 km/h a rýchlosťou 64 km/h pri čelnom náraze s 25 % prekrytím. Kabína ostala vždy neporušená, aj keď sa prekážka „zahryzla“ hlboko do prednej časti. Je isté, že Volvo mieri s novým modelom k najvyššiemu, 5-hviezdičkovému, hodnoteniu v európskych crashtestoch Euro NCAP aj k zisku titulu TOP Safety Pick+ v amerických bezpečnostných skúškach tamojšej organizácie IIHS. To by bola dobrá reklama ešte pred spustením predaja, ktorý je naplánovaný na leto tohto roku.

Volvo XC60 - 2017
Volvo XC60 - 2017
+28Volvo XC60 - 2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ