Predaj áut na Slovensku stagnuje

Ján Kosa | 31.07.2012 13:49
Autá Foto:
V júni 2012 sa predalo dokonca menej nových áut, ako rok predtým.
Počas šiestich mesiacov sa zaregistrovalo 34 316 osobných vozidiel, čo predstavuje len mierny medziročný nárast o 0,39 percenta a blíži sa k stagnácií trhu.

Za rovnaké obdobie minulého roka pribudlo 34 183 osobných vozidiel. Odbyt malých úžitkových vozidiel (kategória N1) dosiahol za jún 2012 úroveň 399 vozidiel, čo je až o 29,88 percenta menej ako za rovnaký mesiac minulého roka. Tretinový prepad úžitkových vozidiel odráža správanie sa podnikateľských subjektov v nestabilnej ekonomickej situácii.

Pripravované opatrenie vlády SR o diferencovanom registračnom poplatku (33 – 3000 eur) by malo v mesiaci jún dopad na 3012 vozidiel s výkonom nad 80 kW (109 k), z čoho 925 vozidiel (30,71 percenta) registrovali fyzické osoby. Na základe negatívnej reakcie na iných trhoch EU by predpokladaný pokles trhu na Slovensku predstavoval minimálne 15 percent. Výpadok vo výbere DPH by v takomto prípade bol s vysokou pravdepodobnosťou vyšší ako dodatočný príjem z registračných poplatkov.

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie Škoda s trhovým podielom 24,03 %, druhé miesto obsadil Volkswagen s 9,38 %, tretie si udržala Kia s 7,32 %.

U malých úžitkových vozidiel si vedúce postavenie upevnil Fiat s podielom 23,77 %, nasledujú druhý Peugeot s 17,24 % a tretí Citroen s podielom 13,24 %.

Poradie značiek (M1 + N1) – 1.polrok 2012 vs 1.polrok 2011

1.polrok 2012 (ks) 1.polrok 2011 (ks)
1. Škoda 8300 1. Škoda 7118
2. VW 3428 2. VW 2728
3. KIA 2513 3. Peugeot 2596
4. Peugeot 2312 4. Renault 2526
5. Renault 2298 5. Kia 2371
6. Hyundai 2151 6. Citroen 1971
7. Citroen 1521 7. Hyundai 1885
8. Opel 1318 8. Opel 1768
9. Fiat 1281 9. Ford 1492
10. Ford 1248 10. Fiat 1407