Nová Impreza je tu

Václav Lipavský | 22.04.2011 10:00
Subaru Impreza Foto:
Subaru Impreza
Subaru predstavilo úplne novú Imprezu. Zatiaľ len v USA, do Európy sa dostane na jeseň.

Novou generáciou Imprezy sa Subaru pochválilo najskôr na severoamerickom trhu, kde odprezentovalo hneď hatchback aj sedan. V Európe by sa mal podľa odhadov nový model ukázať na jesennom frankfurtskom autosalóne.

Na Impreze pribudlo viac ostrých hrán. Foto: Subaru
Subaru Impreza Na Impreze pribudlo viac ostrých hrán.

Inšpirácia v Legacy

Dizajn novej generácie neprináša zásadne nové krivky, návrhári sa však zjavne inšpirovali rovnakým dizajnovým jazykom, aký použili na aktuálnom Legacy. Najvýraznejšou zmenou novej Imprezy je výrazne kratšia predná kapota daná skutočnosťou, že spodná hrana čelného skla je posunutá až o 200 mm dopredu. Tieto riešenia pripomínajúce MPV však obyčajne zhoršujú výhľad šikmo vpred, preto konštruktéri upravili skelet karosérie tak, aby mohli použiť tenšie A-stĺpiky. S tým súvisí aj predĺženie predných dverí o celých 130 mm. Výsledkom úprav má byť podľa Subaru aj podstatne lepšia aerodynamika.

Hodnotnejší interiér

Viac zmien očakávajte v interiéri. Subaru opúšťa lacno pôsobiace sivé plasty a v Impreze ich nahrádza kvalitnejšími a hodnotnejšie pôsobiacimi materiálmi. Zlepšiť sa má aj ergonómia umiestnenia niektorých základných ovládačov.

Interiér je údajne podstatne kvalitnejší a... Foto: Subaru
Subaru Impreza Interiér je údajne podstatne kvalitnejší a logickejšie navrhnutý.

Automobilka sa zároveň chváli, že vďaka novej konštrukcii sedadiel a usporiadaniu celého interiéru budú mať pasažieri v novej Impreze podstatne viac miesta na nohy a kolená. Najbadateľnejšie to má byť práve na zadných sedadlách.

V USA sa do predaja dostáva aj nový sedan. Foto: Subaru
Subaru Impreza V USA sa do predaja dostáva aj nový sedan.

Nová generácia motorov

S novým autom prichádzajú aj nové motory. Pre americký trh sú to pochopiteľne benzínové agregáty, aj do Európy sa však dostane úplne nový benzínový dvojliter FB20 s výkonom 110 kW (150 k). Ten sa už momentálne montuje do nového Forestera, Impreza je ďalšou v poradí.

Kabína novej Imprezy je posunutá viac dopredu. Foto: Subaru
Subaru Impreza Kabína novej Imprezy je posunutá viac dopredu.

Základným motorom na európskych trhoch má byť nový benzínový „boxer“ s objemom 1,6 litra. Počíta sa samozrejme aj s naftovým dvojlitrom, šušká sa však, že Subaru predstaví aj jeho výkonnejšiu verziu. V Impreze sa tak možno dočkáme niekoľkých jeho výkonových verzií.

Európska verzia by mala byť takmer rovnaká. Foto: Subaru
Subaru Impreza Európska verzia by mala byť takmer rovnaká.

Samozrejmosťou ostáva pohon všetkých kolies, ktorý sa podobne ako pri Legacy bude principiálne odlišovať podľa použitého motora a prevodovky. Jednoduchší pohon dodávaný s manuálnymi prevodovkami bude rozdeľovať výkon medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50, verzie s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic (taktiež prešla úpravami smerujúcimi k zlepšeniu jej životnosti) budú pomer medzi prednou a zadnou nápravou variabilne rozdeľovať.

Impreza sedan má podobné línie ako väčšie Legacy. Foto: Subaru
Subaru Impreza Impreza sedan má podobné línie ako väčšie Legacy.

WRX STi ostáva bez zmeny

Subaru WRX STi ostáva vo výrobe v pôvodnej podobe. Foto: Subaru
Subaru WRX STi Subaru WRX STi ostáva vo výrobe v pôvodnej podobe.

Ak vám nie je nový dizajn Imprezy po chuti, stále máte šancu ostať pri pôvodných tvaroch. Športový model WRX STi totiž Subaru vyčlenilo z modelového radu Impreza a teraz figuruje ako samostatný model, ktorý ostáva bez zmeny naďalej vo výrobnom programe.