Nová Impreza je tu
Novou generáciou Imprezy sa Subaru pochválilo najskôr na severoamerickom trhu, kde odprezentovalo hneď hatchback aj sedan. V Európe by sa mal podľa odhadov nový model ukázať na jesennom frankfurtskom autosalóne.
Inšpirácia v Legacy
Dizajn novej generácie neprináša zásadne nové krivky, návrhári sa však zjavne inšpirovali rovnakým dizajnovým jazykom, aký použili na aktuálnom Legacy. Najvýraznejšou zmenou novej Imprezy je výrazne kratšia predná kapota daná skutočnosťou, že spodná hrana čelného skla je posunutá až o 200 mm dopredu. Tieto riešenia pripomínajúce MPV však obyčajne zhoršujú výhľad šikmo vpred, preto konštruktéri upravili skelet karosérie tak, aby mohli použiť tenšie A-stĺpiky. S tým súvisí aj predĺženie predných dverí o celých 130 mm. Výsledkom úprav má byť podľa Subaru aj podstatne lepšia aerodynamika.
Hodnotnejší interiér
Viac zmien očakávajte v interiéri. Subaru opúšťa lacno pôsobiace sivé plasty a v Impreze ich nahrádza kvalitnejšími a hodnotnejšie pôsobiacimi materiálmi. Zlepšiť sa má aj ergonómia umiestnenia niektorých základných ovládačov.
Automobilka sa zároveň chváli, že vďaka novej konštrukcii sedadiel a usporiadaniu celého interiéru budú mať pasažieri v novej Impreze podstatne viac miesta na nohy a kolená. Najbadateľnejšie to má byť práve na zadných sedadlách.
Nová generácia motorov
S novým autom prichádzajú aj nové motory. Pre americký trh sú to pochopiteľne benzínové agregáty, aj do Európy sa však dostane úplne nový benzínový dvojliter FB20 s výkonom 110 kW (150 k). Ten sa už momentálne montuje do nového Forestera, Impreza je ďalšou v poradí.
Základným motorom na európskych trhoch má byť nový benzínový „boxer“ s objemom 1,6 litra. Počíta sa samozrejme aj s naftovým dvojlitrom, šušká sa však, že Subaru predstaví aj jeho výkonnejšiu verziu. V Impreze sa tak možno dočkáme niekoľkých jeho výkonových verzií.
Samozrejmosťou ostáva pohon všetkých kolies, ktorý sa podobne ako pri Legacy bude principiálne odlišovať podľa použitého motora a prevodovky. Jednoduchší pohon dodávaný s manuálnymi prevodovkami bude rozdeľovať výkon medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50, verzie s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic (taktiež prešla úpravami smerujúcimi k zlepšeniu jej životnosti) budú pomer medzi prednou a zadnou nápravou variabilne rozdeľovať.
WRX STi ostáva bez zmeny
Ak vám nie je nový dizajn Imprezy po chuti, stále máte šancu ostať pri pôvodných tvaroch. Športový model WRX STi totiž Subaru vyčlenilo z modelového radu Impreza a teraz figuruje ako samostatný model, ktorý ostáva bez zmeny naďalej vo výrobnom programe.