Toyota prinesie do Ženevy omladený Auris

Po troch rokoch výroby zasiahla omladzovacia kúra aj na kompaktný Auris. Decentné zmeny mu majú vyhladiť prvé vrásky.

22.02.2010 15:03
Toyota Auris 2010 Foto:
Toyota Auris 2010
debata

Pri pohľade na prednú časť karosérie by vás podľa Toyoty mali zaujať nové predné svetlomety, širšia predná maska a dynamickejšie tvarovaný nárazník. Mierne pozmenená je aj predná kapota. Masívnejšie nárazníky sa postarali o nárast celkovej dĺžky karosérie o 25 mm. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a tvar zadného nárazníka. Všetky zmeny sú však decentné a bez priamej konfrontácie s pred­chádzajúcim modelom ich takmer nepostrehnete. Zmenil sa aj tvar 16 a 17-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin. V ponuke pribudli štyri nové odtiene laku karosérie.

Zadný nárazník má výraznejšie rohy. Foto: Toyota
Toyota Auris 2010 Zadný nárazník má výraznejšie rohy.

Toyota sa podujala aj k zmenám v interiéri. Vypočula kritické hlasy európskych zákazníkov na kvalitu vnútorných plastov a pre Auris 2010 zvolila plasty s inou povrchovou štruktúrou. K slovu sa dostali dokonca aj mäkčené plasty, čo je v prípade japonských áut krok vpred. Japonci totiž vnímajú kvalitu interiérov nie podľa povrchu plastov, ale podľa kvality ich zmontovania.

Prepracovaním prešla aj stredová konzola, odkladací box medzi prednými sedadlami je teraz o 50 mm vyšší a slúži ako lakťová opierka. Optitrónový prístrojový panel zmenil svoje podsvietenie zo žltej na bielu (s najvýkonnejším motorom 2.0 D-4D 180 D-CAT sú prístroje červené).

Interiér má dostať kvalitnejší povrch plastov. Foto: Toyota
Toyota Auris 2010 Interiér má dostať kvalitnejší povrch plastov.

Konštruktéri mierne prepracovali aj zavesenie kolies a charakteristiku pruženia. Aj naďalej si Auris zachoval prednú nápravu so vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami a vzadu vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou. Najvýkonnejší Auris má vzadu opäť viacprvkové zavesenie. Iné je aj riadenie s inak nastaveným elektrickým posilňovačom riadenia.

Paletu benzínových motorov tvoria štvorvalce 1.33 Dual VVT-I (73 kW/99 k) so systémom Stop & Start, 1.6 VVT-i (97 kW/132 k) a 1.8 VVT-i (108 kW/147 k). Naftovú ponuku zastupujú prepĺňané štvorvalce 1.4 D-4D Euro 5 (66 kW/90 k), 2.0 D-4D (93 kW/126 k) 2.2 D-4D (130 kW/177 k). V druhej polovici roka 2010 pribudne v modelovom rade Auris aj hybridná verzia Auris HSD

Inovovaným Aurisom sa Toyota pochváli na ženevskom autosalóne.

debata chyba
Články podľa značiek