Cesty I. triedy sú dlhodobo v tieni diaľnic a už dávno nie sú hodné svojho pomenovania. Neustály nárast dopravy v posledných rokoch niekoľkonásobne prekračuje pôvodné parametre záťaže, na ktoré boli tieto cesty navrhnuté a postavené. Až alarmujúca dopravná nehodovosť na preexponovaných úsekoch prinúti investovať do zlepšenia ich kvality a zvýšenia bezpečnosti. Na dopravnej tepne pri Zvolene nehodovosť vysoko prekračuje slovenský priemer. Existujúca úrovňová križovatka ciest I/50 a I/66 kapacitne nevyhovuje a je veľkou prekážkou plynulosti dopravy.
V rámci stavby sa vybuduje mimoúrovňové prepojenie ciest I/50 a I/66 v mieste terajšej úrovňovej križovatky. Zrealizuje sa rekonštrukcia cesty I/50 ako smerovo rozdelená cesta v dĺžke 440 m a zároveň pokračuje úprava krytu vozovky bez zmeny šírkových parametrov v dĺžke 1 km (po mostný objekt nad potokom Slatina). Čoskoro prebehne frézovanie existujúcich živičných vrstiev krytu hrúbky 100 – 120 mm a položí sa nový kryt vozovky hrúbky min. 100 mm s vystužením geomrežami. Od mostného objektu po koniec úseku (v 1,7 km cesty) sa počíta s novým riešením celej konštrukcie vozovky so zlepšením únosnosti podložia použitím geodosky. A to z dôvodu málo únosného podložia a nerovnorodej starej betónovej vozovky. Na ceste I/66 sa zrealizuje úplná rekonštrukcia v dĺžke takmer 0,7 km.
Zdroj: MDVRR SR