Spolu s požiadavkou nastaviť od 1. januára 2014 elektronický obmedzovač rýchlosti na 120 km/h by malo segment ľahkých úžitkových áut zasiahnuť aj ďalšie legislatívne nariadenie. Od roku 2020 by mali flotilové emisie ľahkých úžitkových áut dosahovať max. 147 g oxidu uhličitého na kilometer. Nariadenie o obmedzení emisií sa však zo strany predstaviteľov automobiliek stretlo s veľkou kritikou a tvrdia, že takto silný „umelý“ legislatívny tlak na znižovanie emisií sa v skutočnosti obráti proti životnému prostrediu. Laboratórne sledovaná produkcia emisí sa totiž bude dať znížiť len drahými technológiami, ktorých nízka životnosť a problematická recyklácia sa nakoniec obrátia proti pôvodnej myšlienke.
Európska únia chce znížiť rýchlosť úžitkových áut na 120 km/h
Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu schválil dodatok, podľa ktorého majú mať ľahké úžitkové vozidlá obmedzovač rýchlosti nastavený na 120 km/h.
Foto: Opel