Tak ako Golf siedmej generácie je aj Sportsvan postavený na novej modulárnej platforme MQB. Tá umožnila nielen znížiť hmotnosť, ale aj modifikovať rozmery. V porovnaní s Golfom siedmej generácie a Golfom Variant má Sportsvan rázvor s hodnotou 2 685 mm, čo je o 50 viac. Dĺžkou 4 338 mm stojí presne medzi Golfom (+ 83 mm) a Variantom (-224 mm). V porovnaní so starým Golfom Plus je približne rovnako vysoký, ale o 107 mm dlhší. O čosi športovejšie proporcie získal skrátením predného previsu o 20 a predĺžením zadného o 46 mm.
Interiér ponúka viac priestoru. Na dĺžke pribudlo 30 mm, ale posed je bližší klasickým osobným autám. Výška bodu H, čo je výška bedrového kĺbu, klesla totiž takmer o centimeter. Výška nad sedadlami sa však zväčšila vpredu o 10 a vzadu až o 32 mm.
Variabilita ťaží z konceptu delených zadných sedadiel (60 : 40) a operadiel (40 : 20 : 40), ktoré sú posuvné v rozsahu 180 mm. To prináša možnosť variovať veľkosť batožinového priestoru, ktorý má už v základe 498 litrov, čo je o 74 viac ako v minulosti. Posunutím sedadiel sa kufor zväčší na 585 litrov (+ 66 l) a po sklopení operadiel vzrastie na 1 512 litrov (+ 62). Kufor je vybavený dvojitou podlahou, ktorá umožňuje získať vodorovnú ložnú plochu.
Motory si Golf Sportsvan požičia od svojich klasických súrodencov. Štyri benzínové 4-valce s objemom 1,2 a 1,4 litra majú výkon od 63 do 110 kW, a dva naftové agregáty 1,6 TDI a 2,0 TDI od 81 do 110 kW. Všetky motory môžu byť kombinované s dvojspojkovými prevodovkami DSG s výnimkou najslabšej verzie 1,2 TSI (63 kW). Volkswagen konštatuje, že priemerne je nový Golf Sportsvan o 19 % úspornejší ako jeho predchodca. Najekonomickejším modelom bude Sportsvan 1,6 TDi BlueMotion (81 kW), ktorý si na 100 kilometrov jazdy vystačí s 3,7 litra nafty.
Z bežných Golfov prevzal Sportsvan všetky moderné bezpečnostné a asistenčné systémy. Už v sérii má napríklad elektronickú uzávierku XDS, kolíznu brzdu, monitorovanie tlaku v pneumatikách, elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou hill-holderu. Za príplatok môže byť Sportsvan vybavený monitorovaním slepého uhla, ktorý sleduje nielen mŕtvy uhol zrkadiel, ale aj blížiace sa vozidlá pri výjazde z parkovacieho miesta. Nechýba radarový tempomat, parkovací asistent pre priečne a pozdĺžne parkovanie alebo aktívne bi-xenónové svetlá s natáčaním a automatickým prepínaním diaľkového režimu. Ďalej je tu predkolízny systém a systém udržiavania v jazdnom pruhu.
Interiér síce využíva známe ovládacie moduly koncernu VW, ale dizajn palubnej dosky je tak ako v minulosti opäť autonómny. Objavujú sa tu dokonca nové dekoračné materiály. Z luxusných prvkov dostal Golf Sportsvan nové dotykové rozhranie, špičkový audio systém Dynaudio Excite s výkonom 400 W alebo panoramatickú strechu.
Koncept VW Golf Sportsvan práve slávi svetovú premiéru na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Sériová verzia sa však od neho líšiť veľmi nebude. Na trh sa ale dostane najskôr v prvej polovici budúceho roka.