Tata Nano prišlo na indický trh v roku 2009. Plánom bolo vyrobiť najlacnejšie auto planéty, vďaka ktorému by Indovia presadli zo skútrov a mopedov do „približovadla“ so štyrmi kolesami. Projekt však od začiatku sprevádzali problémy. Po počiatočnej vlne záujmu odbyt viazol a niekoľko prípadov samovznietenia tiež Nanu dobrú reklamu neurobili. Zámer predávať 250 000 kusov ročne sa niky nesplnil. Napriek tomu tvorí tento ľudový model, s cenou štartujúcou približne na 1 850 eurách, stále až štvrtinu odbytu indickej automobilky.
Doteraz sa predávalo výlučne s benzínovým 2-valcom s objemom 0,6 litra a výkonom 28 kW, prípadne vo verzii spaľujúcej zemný plyn (CNG). Modernizácia mu v roku 211 priniesla posilňovač bŕzd aj výkonnejší motor. Od marca budúceho roka však pribudne v ponuke aj dlhoočakávané Nano Diesel so zatiaľ bližšie nešpecifikovaným naftovým motorom.
Tata si od novej verzie sľubuje zvýšenie odbytu Nana. Téma zníženia prevádzkových nákladov je totiž v Indii, vzhľadom na prudko rastúce ceny palív, veľmi aktuálna. Do kariet mu hrá aj štátna dopravná politika, keďže indická vláda dotuje predaj naftových áut.
Nano Diesel by tiež mohlo byť účinnou zbraňou proti trendu klesajúceho odbytu áut v tejto krajine. Ten padá už deväť mesiacov za sebou. A predaj Nana ešte viac. Nezrealizoval sa ani projekt jeho dovozu do Európy, ktorý mal byť realitou už vlani.