Systém európskych a amerických crash-testov je odlišný. Najväčším kameňom úrazu je pre automobilky takzvaný „Small overlap test“ s malým prekrytím čelnej časti vozidla s prekážkou. Čím je totiž prekrytie menšie, tým menšia časť karosérie má šancu pohltiť náraz.
Ak chce automobilka získať pre svoj model najvyššie ocenenie Top Safety Pick+ (TSP+), musí vozidlo získať z piatich hodnotení štyri najvyššie so známkou „Good“ (Dobré) a v piatom minimálne známku „Acceptable“ (Vyhovujúce). Podmienkou je aj vybavenie výstražným protikolíznym systémom, buď pasívnym, alebo aktívnym.
Vozidlá, ktoré neobsahujú elektronických bezpečnostných asistentov, môžu ašpirovať maximálne na ocenenie Top Safety Pick (TSP). V rebríčku pre rok 2014, zostavenom na základe nárazových testov, je kráľom bezpečnosti Honda (Acura). Tá totiž získala najviac ocenení TSP+. Veľmi dobré výsledky si však odniesli aj modely značiek Mazda, Subaru a Volvo.
Výsledky IIHS Top Safety Pick+ 2014 |
---|
Nižšia trieda |
Honda Civic 4D |
Mazda 3 (od 10/2013) |
Toyota Prius (od 11/2013) |
Stredná trieda |
Ford Fusion |
Honda Accord Coupe |
Honda Accord |
Mazda6 |
Subaru Legacy |
Subaru Outback |
Prémiová stredná trieda |
Infiniti Q50 |
Lincoln MKZ |
Volvo S60 |
Luxusné automobily |
Acura RL |
Volvo S80 |
Malé SUV |
Mazda CX-5 (po 10/2013) |
Mitsubishi Outlander |
Subaru Forester |
Stredné SUV |
Toyota Highlander |
Prémiové SUV |
Acura MDX |
Mercedes-Benz M (po 8/2013) |
Volvo XC60 |
Výsledky IIHS Top Safety Pick 2014 |
---|
Mini |
Chevrolet Spark |
Nižšia trieda |
Dodge Dart |
Honda Civic Coupe |
Hyundai Elantra |
Scion tC |
Subaru Impreza |
Subaru XV Crosstrek |
Stredná trieda |
Chrysler 200 |
Dodge Avenger |
Kia Optima |
Nissan Altima |
Toyota Camry (od 11/2013) |
Volkswagen Passat |
Prémiová stredná trieda |
Acura TL |
Malé SUV |
Mitsubishi Outlander Sport |
Prémiové SUV |
Volvo XC90 |