Najväčší podiel na vysokej spotrebe áut v mestskej premávke má ustavičné brzdenie a opätovné zrýchľovanie. Často sa tomu nedá zabrániť, no pomôcť by mohol systém, ktorý by vás informoval, akou rýchlosťou máte ísť, aby ste na ďalšej križovatke stihli zelenú bez toho, aby ste museli zastaviť. Jednoducho, navádzal by vás na plynulú, a teda aj úspornú jazdu.
Samozrejme, vyžaduje si to technológiu vzájomnej komunikácie so semaformi. Auto musí presne vedieť, ako ďaleko je križovatka, aké svetlo svieti na semafore a kedy naskočí zelená. Ak by malo tieto údaje, dokázalo by ľahko vypočítať optimálnu rýchlosť jazdy, aby ste sa ku križovatke priblížili práve v čase, keď bude vo vašom jazdnom pruhu svietiť zelené svetlo.
Kým však Audi počíta pri získavaní údajov z križovatiek s využitím internetu, Honda chce komunikovať so semaformi pomocou infračervených majákov. Na displeji auta by sa potom zobrazil údaj o odporúčanej rýchlosti. Pokiaľ by však auto vedelo, že zelenú už nemáte šancu stihnúť, informovalo by vás, že máte dať včas dole nohu z plynu aby ste aspoň využili zotrvačnosť vozidla.
Počas čakania na križovatke, by vám zas systém odrátaval čas, kedy naskočí zelené svetlo. To by mohlo vodičom pomôcť k pohotovejšiemu rozjazdu a následnému zvýšeniu počtu vozidiel, ktoré dokážu prejsť križovatkou na jednu frekvenciu zelenej. Podmienkou funkčnosti je však aj komunikácia s navigáciou. Jednoducho, auto musí vedieť, kam idete, aby sledovalo správne semafory.
Honda má technológiu Driving Support System prakticky hotovú a už tento mesiac spustí fázu testovania v rovnej stovke experimentálnych vozidiel. Prebiehať bude v mestských a prímestských oblastiach štyristotisícového Ucunomoji, ktoré je súčasťou prefektúry Točigi. Honda síce neudáva, koľko paliva by sa tým mohlo ušetriť, zato konkurenčné Audi tvrdí, že ročne by takýto asistent znížil spotrebu áut v Nemecku o 900 miliónov litrov.