
Najväčšou nevýhodou elektromobilov je popri ich vysokej cene, danej cenou batérií, chýbajúca infraštruktúra dobíjacích staníc. Najmä na Slovensku. Majitelia elektromobilov tak boli väčšinou odkázaní na nabíjanie vo vlastnej garáži a využívanie vozidla výhradne v meste. To sa však mení. Spoločnosť GreenWay totiž v stredu otvorila sieť rýchlonabíjacích staníc na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1.
Sieť tvorí celkovo pätnásť staníc, vzdialených navzájom od 32 do 85 km. To znamená, že vydať sa s elektromobilom na cestu z Bratislavy do Košíc a späť už nie je fikcia. Ide o rýchlonabíjacie stanice s výkonom 44 kW, schopné dobiť súčasné elektromobily typu Nissan Leaf s kapacitou 25 kWh ,alebo Citroën C-Zero, približne za 20 minút (na 80 % kapacity). To nie je oveľa dlhšie, ako trvá bežná pauza na čerpacej stanici s klasickým autom, ak si na nej doprajeme jednu kávu alebo malý odpočinok.

Hlavnou výhodou je však cena takejto mobility. Podľa spoločnosti GreenWay by vás vyšla cesta z Bratislavy do Košíc približne na 10 eur, teda asi dve eurá na sto kilometrov. To je neporovnateľne menej, ak by sme tankovali benzín alebo naftu. Približne štvornásobne. Pre prvých vlastníkov elektromobilov na Slovensku pripravila GreenWay dokonca akciu, ktorá im umožní bezplatné nabíjanie počas celej životnosti ich elektromobilu. Podmienkou je zaregistrovať svoj elektromobil do konca augusta prostredníctvom stránky www.plug-in.sk.
Samozrejme, návalu slovenských záujemcov sa GreenWay obávať nemusí. Na našom území je totiž prihlásených zatiaľ len 49 čisto elektrických automobilov. Z nich 13 registrovali tento rok. Čoskoro k nim však pribudne desať elektromobilov Nissan Leaf, ktoré začne prevádzkovať Vodohospodárska výstavba v Košiciach.
Košice sú vôbec najprogresívnejším mestom v otázke podpory elektromobilov. Ako prvé umožňujú pre tieto ekologické vozidlá napríklad bezplatné parkovanie v meste. Plánovaná je tiež výstavba ďalších mestských nabíjacích staníc, kde bude možné čerpať elektrickú energiu zadarmo. Bratislava svoju stratégiu k elektrickej mobilite ešte len formuje.