Alfa Romeo 4C Spider: 'Baby Ferrari' prišlo o strechu

22.01.2015 06:00

Nádherné kupé Alfa Romeo 4C sa po roku a pol od premiéry opäť vrátilo na scénu. Tento raz bez strechy a s prívlastkom Spider. Zmien je však o čosi viac.

Alfa Romeo 4C Spider podstúpila aj dizajnové...
Alfa Romeo 4C Spider podstúpila aj dizajnové retuše. Nové sú napríklad svetlá a sací otvor v oblasti ľavého podbehu. Autor: Alfa Romeo

Najočakávanejšia novinka Alfy pre tento rok, nový sedan Giulia, má síce premiéru ešte len pred sebou, ale talianska športová značka dáva o sebe vedieť aj na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Debutuje tu otvorená verzia ultraľahkého kupé 4C s karosériou Spider a motorom uprostred. Veľké prekvapenie to nie je. Veď v podobe konceptu sa 4C Spider predstavilo už vlani na jar v Ženeve a špionážne snímky predprodukčných kusov bez maskovania kolujú na internete už viac ako mesiac.

Otvorená verzia Alfy Romeo 4C dostane čiernu...
Otvorená verzia Alfy Romeo 4C dostane čiernu plátennú strechu. Neskôr bude za príplatok aj karbónový panel. Autor: Alfa Romeo

I tak sa je na čo tešiť. Alfa 4C Spider ostáva totiž stále jedným z mála skutočne športových áut založených na filozofii ultranízkej hmotnosti. Monokok karosérie je vyrobený z karbónu a váži iba 65 kg. Vonkajšie panely pozostávajú z kompozitu SMC, ktorý redukuje hmotnosť plášťa v porovnaní s oceľou o 20 %. Podvozok je prakticky celý z hliníka. Celkovú hmotnosť európskej verzie kupé sa tak podarilo ustrážiť na fantastických 895 kilogramoch. Ale to sú dnes už všetko známe fakty. Čo sa teda zmenilo v prípade Spideru?

Na výber sú štyri nové dizajny kolies s...
Na výber sú štyri nové dizajny kolies s rozmerom od 17 do 19 palcov a nový žltý lak Giallo. Za príplatok si možno dopriať duálny výfukový systém Akrapovic. Autor: Alfa Romeo

V prvom rade prišiel o strechu. Kabínu bude kryť ľahké plátno a neskôr príplatkový karbónový panel, ktorý zabezpečí lepší akustický komfort a izoláciu interiéru na úrovni kupé. Najdôležitejšou informáciou je, že napriek absencii strešných nosníkov sa Alfe podarilo zachovať tuhosť karosérie kupé, pričom hmotnosť vzrástla len o 10 kg!. A to je skvelý výsledok. Nie je však jasné, či ide o porovnanie s americkou verziou, ktorá, ako je známe, je z dôvodu dodatočných bezpečnostných úprav takmer o 200 kg ťažšia. Práve vďaka vystuženiu celej karosérie v súlade s americkými normami.

Na technike sa nič nemení. Preplňovaný,...
Na technike sa nič nemení. Preplňovaný, centrálne umiestnený 4-valec 1,75 TBi s výkonom 177 kW spolupracuje s dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT a výkon posiela k zadným kolesám. Autor: Alfa Romeo

Zmien je však ešte viac. Nové sú napríklad svetlá, ktoré sa neskôr dostanú aj do kupé, štyri nové dizajny kolies s rozmerom od 17 do 19 palcov a samozrejme zadná časť. Splývavé okno nahradil sklenený panel umiestnený v ochrannom oblúku. Nový je aj sací otvor v oblasti ľavého podbehu. Medzi siedmimi lakmi karosérie nájdeme úplne nový žltý odtieň Giallo. Technika sa však nemení. Pred zadnou nápravou pracuje známy preplňovaný 4-valec s objemom 1 750 kubíkov a výkonom vyšľachteným až na 177 kW.

Vďaka zvýšeniu celkovej hmotnosti len o 10 kg...
Vďaka zvýšeniu celkovej hmotnosti len o 10 kg si 4C Spider zachoval dynamiku kupé. Na stovku akceleruje hlboko pod 4,5 sekundy a dosahuje maximálku 258 km/h. Autor: Alfa Romeo

Krútiaci moment vrcholí hodnotou 350 Nm, pričom 80 % maxima je k dispozícii už od 1 700 otáčok za minútu. Motor je spojený výlučne s dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT, ktorá potrebuje na zmenu prevodu len 0,13 sekundy. Systém riadenia jazdných režimov DNA pridáva ku klasickým módom Dynamic, Normal a All Weather pre horšie trakčné podmienky, režim Race s ostrým naladením plynu a rýchlejším reakciami prevodovky. Nechýba ani akceleračná pomôcka v podobe Launch Control.

Interiér prevzal Spider z Coupé, nová je však...
Interiér prevzal Spider z Coupé, nová je však špičková audiosústava Alpine určená pre audiofilov. Autor: Alfa Romeo

Vzhľadom na zachovanie takmer identickej hmotnosti s Coupé nestráca Spider ani na dynamike. Z 0 na 60 míľ za hodinu, teda na 96 km/h, zrýchľuje za 4,1 sekundy a dosahuje maximálku 258 km/h. Že za volantom bude poriadne horúco, napovedá aj údaj priečneho zrýchlenia 1,1 g a spomalenia na hranici 1,25 g. Ľahká konštrukcia robí jednoducho zázraky. Interiér si Spider požičal z kupé. Posádka si však bude môcť užívať nielen vietor vo vlasoch, ale aj špičkovú akustiku novej príplatkovej audiosústavy Alpine Premium, kompatibilnej so smartfónmi.

Prednosť však môžete dať aj inému akustickému zážitku – novému duálnemu výfukovému systému Akrapovic s titánovým potrubím, ktorý šíri do okolia športové decibely. Ceny novinky zatiaľ oznámené neboli. Napokon, záujemcovia ešte majú čas. Alfa 4C Spider sa dostane na trh až tesne pred začiatkom leta. A to nielen v USA, ale aj v Európe a Ázii.

Alfa Romeo 4C Spider
		-
		2015
Alfa Romeo 4C Spider -
		2015
+27Alfa Romeo 4C Spider -
		2015

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Alfa Romeo #autosalón Detroit 2015 #Alfa Romeo C4 #Alfa Romeo 4C Spider
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk