Na autosalóne v New Yorku predstavila vrcholová divízia koncernu General Motors novú vlajkovú loď Cadillac CT6. Tentoraz však nechce zostať len lokálnou americkou záležitosťou. Aj preto je novinka navrhnutá tak, aby účinne konkurovala veľkej nemeckej trojke – luxusným limuzínam od BMW, Audi a Mercedesu-Benz. Ešte nikdy sme na Cadillacu nevideli toľko hliníka, toľko bezpečnostných prvkov a tak vyspelú techniku pod kapotou.
Všetko začína novou ľahkou platformou Omega a karosériou, pri stavbe ktorej použil Cadillac až 11 rôznych druhov materiálov vrátane ultravysokopevnostnej ocele, hliníka a horčíka spájaných zváraním, lepením aj nitovaním. Aby dosiahol čo najnižšiu hmotnosť a potrebnú pevnosť, uskutočnil 200-tisíc štrukturálnych simulácií a dal si registrovať 21 patentov. Výsledkom je, že nové CT6 s dĺžkou 5 184 mm a rázvorom náprav 3 106 mm, čo je približne toľko, ako meria BMW 7, váži menej ako BMW radu 5, či 6 a dokonca menej ako Mercedes-Benz triedy E.
Pri dizajne sa americká automobilka nesnažila ísť európskou cestou. CT6, má jasnú zámorskú identitu. Pôvodne striktne ostré línie však podáva s väčším citom. Jasným identifikačným prvkom je široká maska chladiča a úplne nové reflektory s vertikálnymi dennými diódami, ktoré lemujú obrys blatníkov. Žiarovky tu už nenájdete. Osvetlenie zabezpečujú výlučne „ledky“ adaptívnych svetiel. V porovnaní s predošlou generáciou sú novinkou tretie bočné okienka.
Na palube vládne nekompromisný luxus. Okrem 5-miestnej verzie bude k dispozícii aj štvormiestne vyhotovenie so zadnými nastaviteľnými sedadlami Articulating Rear Seat. Ani im nechýba vyhrievanie, ventilovanie a masáž. Zadní cestujúci majú navyše k dispozícii vlastné zábavné centrum s dvojicou 10-palcových obrazoviek a vstupmi USB či HDMI. Centrom palubnej dosky potiahnutej pravou kožou je veľké dotykové rozhranie CUE s 10,2-palcovým monitorom s internetovým pripojením 4G LTE. Ovládať ho možno cez touchpad na stredovom tuneli. Digitálny je aj prístrojový panel.
A ďalší displej nájdete namiesto spätného zrkadla. Cadillac CT6 prichádza totiž ako prvý na svete s digitálnym spätným zrkadlom, zobrazujúcim obraz zo zadnej kamery, čím sa zväčšuje zorné pole a eliminujú slepé uhly zadných stĺpikov či profilu zadného okna. O čistotu vzduchu sa bude starať 4-zónová klimatizácia s ionizátorom. Pocit koncertnej siene zabezpečí aparatúra Bose Panaray s 34 reproduktormi. Pribudlo tiež bezdrôtové nabíjanie telefónu, bezdotykové otváranie batožinového priestoru a osvetlenie priestoru okolia vozidla už keď sa k nemu blíži jeho majiteľ.
CT6 tiež polepšilo v bezpečnostnej výbave. Po prvýkrát sa tu objavujú autonómne brzdy, monitorovanie chodcov a zvierat, parkovací asistent aj s funkciou samočinného brzdenia či systém nočného videnia na báze infrakamery. Revolúcia sa odohrala aj pod kapotou, kde zasiahol downsizing. Po prvýkrát sa tu objavuje 4-valcový agregát, pričom 8-valec z ponuky celkom vypadol. Na americké pomery čosi nevídané. O výkon sa báť ale netreba. Stratu objemu doháňa CT6 preplňovaním, v jednom prípade dokonca dvojitým.
Už základný dvojliter posiela na zadné kolesá 200 kW. Trojlitrový 6-valec s dvoma turbami ponúkne až 298 kilowattov a 543 Nm. Medzi nimi stojí jediná atmosférická klasika s objemom 3,6 litra, naladená na 250 kW. Všetky motory sú štandardne kombinované s 8-stupňovými automatickými prevodovkami. Šesťvalce dostanú štandardne úsporný systém vypínania valcov a pohon oboch náprav, ktorý za normálnych okolností preferuje zadnú nápravu, ale v prípade potreby je schopný preniesť až 1 300 Nm na predné kolesá.
Sofistikované viacprvkové zavesenie predných a 5-prvkové zadných kolies dopĺňajú nielen individuálne riadené adaptívne tlmiče, ale aj aktívne riadenie zadných kolies. Pri nízkych rýchlostiach to znamená lepšiu manévrovateľnosť, napokon, polomer otáčania je len 11,4 metra, čo zodpovedá menšiemu modelu CTS, a pri vyšších lepšiu stabilitu, napríklad pri predbiehaní. Charakteristiku pruženia, reakcií motora či prevodovky možno regulovať voličom jazdných režimov s módmi Tour, Snow/Ice a Sport. Tým všetkým sa CT6 veľmi blíži prémiovej európskej konkurencii.
Chýbať mu však rozhodne bude diesel, ktorý je na starom kontinente takpovediac povinnou jazdou. Nič však nie je vylúčené. Cadillac má ešte čas. Na domáci americký trh zamieri CT6 až koncom roka a Európu má v pláne najskôr v prvej polovici toho budúceho. Schádzať má z výrobných liniek závodu Detroit-Hamtrack, do ktorého modernizácie automobilka investovala 300 miliónov dolárov. Výrobná plocha tým vzrástla o 13 000 štvorcových metrov. V rámci nej bude do procesu zapojených 200 nových robotov.