Stuttgart ponúka vozidlá s logom Pullman a so zvýšenou ochranou posádky od roku 1965. A toto je vrchol viac ako päťdesiatročných skúseností – Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard. Nič luxusnejšie a bezpečnejšie nezoženiete. Mercedes-Maybach totiž v tomto prípade skombinoval predĺženú verziu Maybachu S600 Pullman s ochranou spĺňajúcou normu VR9 a ERV 2010. To znamená, že tento 6,5 dlhý kolos odolá absolútnej väčšine strelných zbraní, ale aj náloži TNT s hmotnosťou 15 kg.
Tá môže explodovať len dva metre od vozidla. Posádka by pritom mala vyviaznuť bez akýchkoľvek následkov. Možno jej len vyšumí šampanské z krištáľových pohárov. Ochrana je komplexná a zahrňuje všetky priehľadné aj nepriehľadné plochy. Je len zrejmé, že úpravy sa začínajú už v ranom procese výroby. Dodatočne by to možné nebolo. Do dutín medzi konštrukciu hrubého rámu a vonkajším plášťom sa integrujú ochranné prvky zo špeciálnej ocele hneď počas montáže karosérie.
Špeciálne aramidové komponenty a komponenty PE posilňujú doplnkovú ochranu proti črepinám. Na zvlášť kritických miestach, ako sú medzery a prechody medzi materiálmi, sa o balistickú ochranu starajú inteligentné systémy preplátovania. Špeciálne vrstvené sklá sú potiahnuté polykarbonátom. Okrem toho zadného. Za ním sa totiž nachádza plát ocele. Asi neprekvapí, že dodatočné materiály a výstuhy majú na svedomí nárast hmotnosti. Maybach Pullman Guard váži neskutočných 5,1 tony.
Sympatické však je, že na prvý pohľad ho takmer nerozoznáte od „bežných“ verzií. Ochrana je dokonale integrovaná. A ani posádka by si nemala všimnúť nič výnimočné. S otváraním extrémne ťažkých dverí jej pomáha elektromotor. Okná zas dostala na starosti hydraulika, „servá“ by totiž nestačili. Na palube vládne absolútny luxus. Najmä v zadnej časti, oddelenej od vodiča otvárateľnou priehradkou. Štyria cestujúci môžu sedieť, ako je pre Pullman typické, oproti sebe.
O súkromie sa starajú elektricky ovládané roletky, zatmavené okná, ale aj sklo priehradky, ktoré je možné zatmaviť alebo zosvetliť. Celý interiér je potiahnutý kožou. Nechýba 18,5-palcová výsuvná obrazovka ani tri typické analógové prístroje v streche, ktoré informujú o čase, rýchlosti a vonkajšej teplote. Okrem toho ponúka Maybach ďalšie prvky súvisiace s bezpečnosťou. Napríklad sirény, stroboskopické svetlá, vysielačky, batérie na núdzový štart a vonkajší reproduktor.
Pod kapotou pracuje 6-litrový preplňovaný 12-valec s výkonom 390 kW a krútiacim momentom 830 Nm už od 1 900 otáčok za minútu. To je identický motor, ako poháňa „bežný“ Maybach Pullman. Daňou za bezpečnosť je maximálna rýchlosť obmedzená len na 160 km/h. Za kombináciu rozprávkového luxusu a bezpečnosti si ale dá Mercedes-Maybach poriadne zaplatiť. Posúďte sami. Štandardný predĺžený Maybach S 600 Pullman štartuje na 470 000 eurách, ale za verziu Guard dáte až 1,4 milióna.