Renault vraj podvádzal s emisiami dieselov desiatky rokov

17.03.2017 19:00, aktualizované: 20.03.2017 09:48
Renault - Dieselgate
V centre pozornosti sú v súčasnosti najmä naftové verzie modelov Renault Clio a Captur. Nové informácie však tvrdia, že klamanie s emisiami siaha až do deväťdesiatych rokov. Autor:

Aféra Dieselgate rozširuje svoje chápadlá. Už dlhšiu dobu je okrem VW podozrivý aj Renault. Teraz prichádzajú informácie o tom, že francúzska automobilka manipulovala s emisiami naftových motorov už v deväťdesiatych rokoch.

Nielen značka Volkswagen, ale aj značky Fiat, Opel, Peugeot, Citroën či Renault sú podozrivé z manipulácie s emisiami naftových motorov. Posledná z menovaných má za sebou vlaňajšie policajné razie v jej centrále. Už v novembri predložil Francúzsky úrad pre ochranu spotrebiteľov prokuratúre poznatky ohľadne týchto podozrení. V centre pozornosti sú najmä modely Clio a Captur, pri ktorých bolo zistenie prekročenie povolených limitov emisií oxidov dusíka pri naftových motoroch až o 305, respektíve 377 %.

Diať sa tak má preto, že recirkulácia výfukových plynov funguje len pri určitých teplotách. Tam sa to však asi neskončí. Francúzska agentúra DGCCRF špecializovaná na podvody totiž vo svojej 39-stránkovej správe, ktorej výsledky zverejnil francúzsky denník Libération, tvrdí, že sú náznaky svedčiace o používaní zariadení, ktorých cieľom bolo obchádzať testy NOx, a to už pred dvadsiatimi piatimi rokmi. Nemecký Deutche Welle v súvislosti s tým tvrdí, že o tom po celý čas vedel aj vrcholový manažment vrátane šéfa Carlosa Ghosna.

Automobilka sa zatiaľ zdržala komentárov. Podľa jej slov nemôže na tvrdenia DGCCRF reagovať, keďže nemá prístup k vyšetrovaniu, ale uskutoční kontrolu kompatibility svojich naftových motorov s danými reguláciami. Následne predloží výsledky vyšetrovateľom. Podľa nej spĺňajú všetky modely zákonné limity a nie sú vybavené žiadnym podvodným softvérom. Renault v tom však nie je sám. Tieň podozrenia sa vznáša aj nad Fiatom, ktorý obvinili nemecké úrady z manipulácie s emisiami a dokonca sa obrátili aj na Brusel.

Oficiálne vyjadrenie skupiny Renault:

Skupina Renault potvrdila zverejnenie nevyváženého článku v národnom francúzskom médiu, ktorý hovorí o “emisnej” kauze. Článok je postavený na vybranej pasáži zo správy, ktorú pripravili experti z DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes).

Skupina Renault nebude v súčasnosti komentovať vyšetrovanie. A to preto, že Renault nemá prístup k detailom tohto prípadu. V dôsledku toho nemôže Renault potvrdiť pravdivosť, úplnosť a spoľahlivosť informácií zverejnených v spomenutom článku. Renault bude dokazovať sudcom, ktorí sa zaoberajú týmto prípadom, súlad s právnymi predpismi.

Skupina Renault pripomína, že žiadna z jej služieb neporušila európske alebo medzinárodné predpisy vzťahujúce sa na homologizáciu. Vozidlá Renault nie sú vybavené nelegálnym softwarom, ktorý by ovplyvňoval systém vypúšťania emisií.

Ako vždy bude Skupina Renault plne spolupracovať s vyšetrovateľmi a európskymi úradmi na výklade pravidiel, ktorými sa riadia podmienky homologizácie vozidiel.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #dieselgate
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk