Výnimka bude platiť pre rýchlu zdravotnícku pomoc, zásobovanie, ľudí, ktorí majú na týchto uliciach trvalé bydlisko, či smetiarske vozidlá. Zatiaľ teda nič dramatické, lenže situácia sa bude postupne zostrovať. A Nemci to dobre vedia. Preto sa začali zbavovať naftových áut. Najmä tých starších. A nie je ich málo. Veď najnovšiu emisnú normu Euro 6, ktorej sa obmedzenia netýkajú, plní len 2,7 milióna v Nemecku registrovaných dieselov. Zato vozidiel Euro 5 je na tamojších cestách šesť miliónov, Euro 4 a 3 5,5 milióna a asi 750 000 dieselových áut s emisnou normou Euro 2 a 1.
Podľa organizácie Deutschen Automobil Treuhand (DAT) predalo kvôli obavám z obmedzení svoje dieselové autá už 17 % majiteľov novších a 20 % majiteľov starších naftových vozidiel. Výsledkom je pokles cien ojazdených dieselov v Nemecku. Vlani pritom padli pri autách s prvou registráciou v rokoch 2009 až 2012 o približne 12 až 17 percent. Tento rok pád pokračoval, takže diesel kúpite dnes asi o 2 000 eur lacnejšie ako vlani. Analytici predpokladajú, že v krátkom čase dôjde k ďalšiemu poklesu cien o 15 %. Dokonca aj nových naftových áut.
Už dnes Volkswagen ponúka zľavu vo výške 1 200 eur na nákup nových dieselových modelov, čo môže mať sekundárny vplyv na ďalší prepad cien starších áut tankujúcich naftu. Je celkom logické, že zamieriť môžu na východ, kde sa zatiaľ neplánujú podobné reštrikcie. Dokonca aj do Rakúska, kde rada pre životné prostredie zamietla návrh zákazu vjazdu starších naftových áut do Viedne. Podľa nej sa dá ovzdušie chrániť aj inak. To však nemusí trvať dlho, najmä ak si budú chcieť politici zlepšiť svoj ekologický imidž na úkor dieselových motorov.