Kľúčovú bratislavskú križovatku zatvoria

Bratislavskú dopravu čaká ďalšia skúška. Jednu z najdôležitejších križovatiek v meste uzatvoria. Nové obmedzenia súvisia s výstavbou rýchlostnej cesty R7 v smere od Holíc do hlavného mesta. Vodiči sa musia pripraviť na zdržania a kolóny.

04.09.2018 07:00
debata (15)
Kruhovú križovatku pod Prístavným mostom... Foto: Ľuboš Pilc, Pravda
Rondel pod Prístavným mostom Kruhovú križovatku pod Prístavným mostom uzatvoria. Pod ňou od júla tohto roka prebiehajú práce na novom moste, ktoré súvisia s výstavbou obchvatu Bratislavy.

Podľa informácií denníka Pravda dôjde počas tohtoročnej jesene k uzatvoreniu kruhovej križovatky, tzv. rondelu pod Prístavným mostom na jeho východnej strane. Zjazd z mosta smerom na Bajkalskú ulicu, ktorý rondel obchádza, má byť uzatvorený až neskôr.

Kruhová križovatka prejde prestavbou z dôvodu výstavby rýchlostnej cesty R7. Tá sa bude končiť práve pri Prístavnom moste. Aktuálna podoba kruhovej križovatky nie je vyhovujúca. Práce pod križovatkou sa začali už v júli, keď došlo k uzávere Bajkalskej ulice. Dôvodom bola preložka kanalizácie a výstavba spodnej časti mosta. Práce na ceste stále prebiehajú. O podrobnostiach týkajúcich sa uzávery rondelu chce koncesionár projektu D4/R7 konzorcium Obchvat Nula informovať na tlačovej konferencii.

Problém aj pre ľudí pracujúcich v Slovnafte

Rondel pod Prístavným mostom v súčasnosti využívajú vozidlá smerujúce v smere od Trnavy, ktoré chcú pokračovať na Slovnaft, Podunajské Biskupice a Dunajskú Lužnú. Slovnaft bol podľa hovorcu Ladislava Procházku zo strany konzorcia Obchvat Nula o uzávere informovaný. Rafinéria následne informovala svojich zamestnancov o uzávere a možnostiach obchádzkových trás. Z Bajkalskej ulice sa vodiči vďaka rondelu dokázali pripojiť na diaľnicu D1 smerom na Trnavu. Do tesnej blízkosti rondelu sa dostávajú aj vozidlá schádzajúce z Prístavného mosta smerom na Slovnaft a Podunajské Biskupice.

September sa stáva dopravným strašiakom hlavného mesta. Do hlavného mesta sa vracajú desiatky tisíc dovolenkárov, ktorí trávili dovolenky v iných častiach Slovenska a Európy. Preto je september každoročne považovaný za jeden z najťažších mesiacov z dopravného hľadiska. Uzatvorenie jednej z najdôležitejších križovatiek v Bratislave môže spôsobiť dopravné kolapsy takmer v celom hlavnom meste.

Zmeny v hromadnej doprave

Včera, počas prvého dňa školského roku, polícia monitorovala dopravu najmä v okolí škôl. Na dopravnú situáciu na príjazdových cestách policajti dohliadali aj letecky. Silné dažde počas uplynulého víkendu vyradili z prevádzky svetelnú signalizáciu na Trnavskom a Račianskom mýte. Dopravu na vyťažených križovatkách museli riadiť policajti.

Mesto, samosprávny kraj a štát sa pokúšajú cesty v Bratislave odľahčiť zmenami v používaní hromadnej dopravy. Alternatívou verejnej dopravy, ktorú využívajú obyvatelia satelitných miest a obcí na každodenné dochádzanie do Bratislavy, sa stal vlak. Zmeny v hromadnej doprave, ktoré platia od polovice augusta, zladili vlaky s autobusmi. Po novom do hlavného mesta nejazdí v rámci Bratislavskej integrovanej dopravy napríklad väčšina autobusov z dedín v blízkosti Senca. Linky zvážajú cestujúcich na vlakovú stanicu v Senci, odkiaľ ich do Bratislavy dovezie vlak.

Dochádzanie do hlavného mesta smerom od Senca komplikujú aj obnovené práce na diaľničnej križovatke Triblavina. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) obnovila práce na križovatke začiatkom augusta tohto roku. Súčasťou výstavby križovatky je aj rozšírenie samotného telesa diaľnice na plnohodnotnú osempruhovú diaľnicu s odstavnými pruhmi. Vodiči aktuálne jazdia v danom úseku po zúžených jazdných pruhoch pri zníženej maximálnej povolenej rýchlosti zo 110 km/h na 80 až 60 km/h.

Obmedzenia sa budú stupňovať

V budúcnosti čakajú vodičov na vstupe do Bratislavy ešte výraznejšie obmedzenia, ktoré budú spojené s výstavbou križovatky diaľnic D1 a D4. Práce budú prebiehať v tesnej blízkosti hlavného mesta. Jej výstavbe bude prechádzať prestavba diaľnice D1 medzi budúcou križovatkami D1/D4 a Triblavina. Diaľnica D1 sa bude dvíhať, keďže nová diaľnica D4, ktorá vytvorí nultý obchvat hlavného mesta, pôjde popod ňu. Šéf NDS Ján Ďurišin v rozhovore pre denník Pravda uviedol, že ukončenie prác na rozširovaní diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou očakáva v roku 2021.

Po ukončení výstavby nultého obchvatu na diaľnici D4, časti rýchlostnej cesty R7 a rozšírení diaľnice D1 aspoň medzi Bratislavou a Sencom na plnohodnotnú osempruhovú diaľnicu s odstavnými pruhmi sa doprava v hlavnom meste môže zlepšiť. Veľká časť tranzitnej dopravy dostane možnosť obísť hlavné mesto. Výstavba projektu D4/R7 však po viac ako dvoch rokoch od podpisu koncesnej zmluvy postupuje pomaly.

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #doprava #diaľnice #kolaps #križovatka #Prístavný most
Články podľa značiek