
Virtuálne spätné zrkadlá si zatiaľ našli cestu len do interiérov, kde nahradili tie klasické vnútorné. Na vonkajšie sa zatiaľ čakalo. Zdalo sa, že ako prvý s nimi vyrukuje v triede osobných áut elektrické SUV Audi e-tron alebo BMW vo svojom ekologickom superšporte i8. Kde sa však dvaja bijú, tretí víťazí. Históriu nakoniec prepíše Mercedes-Benz. A to v celkom inej kategórii. Virtuálne spätné zrkadlá totiž nasadí v modernizovanom ťahači Actros. Ten je vybavený systémom MirrorCam, ktorý nahrádza klasické „slonie“ uši“ elegantnou konzolou so sústavou kamier.

Obraz okolia vozidla sa následne prenáša na dva veľké 15-palcové displeje s rozlíšením 720 × 1 920 pixlov umiestnených na vnútornej strane predných stĺpikov. Na každý z nich sa zmestí niekoľko záberov z viacerých uhlov. Vodič pritom môže prepínať medzi jednotlivými kamerami a počas státia kontrolovať okolie vozidla aj so zatiahnutými závesmi. Neprehliadnuteľné je aj nahradenie analógových prístrojov dvojicou displejov, podobne ako to je pri nových osobných modeloch zo Stuttgartu. Vodič cez ne ovláda väčšinu funkcií a tiež dostáva kompletné informácie o jazde a stave vozidla.

Z portfólia technológií osobných modelov pochádzajú aj viaceré bezpečnostné systémy. Napríklad Active Drive Assist, čo je kombinácia adaptívneho tempomatu, obmedzovača rýchlosti a sledovania jazdného prúdu. Actros potom dokáže sám zrýchľovať, spomaľovať až do zastavenia, sám sa rozbehnúť a viesť súpravu na základe vodorovného dopravného značenia. Autonómne brzdy Active Brake Assist budú pritom reagovať nielen na iné vozidlá, ale aj na chodcov, pričom sú jeho funkcie zachované aj v zákrutách.
Mercedes-Benz pripomína, že vďaka viacerým zlepšeniam jeho vlajkovej lode nákladnej dopravy, vrátane elektronických zrkadiel, ktoré výrazne znížili odpor vzduchu, bude nový ťahač zo Stuttgartu o päť percent úspornejší ako jeho predchodca. Svetový debut absolvuje 20. septembra na výstave úžitkových vozidiel vo Frankfurte nad Mohanom. K prvým zákazníkom sa však novinka chystá až na jar budúceho roka.