Volvo Trucks je druhým najväčším výrobcom ťahačov na svete a tak neprekvapí, že si nechce nechať ujsť vlak ani v budúcnosti. Švédska spoločnosť je presvedčená, že patrí elektrickým a autonómnym kamiónom. Až také horúce to síce zatiaľ nie je, no doba, keď sa na cestách začnú objavovať samoriadiace nákladné autá sa nebezpečne blíži. Odpoveďou na to, ako by to mohlo vyzerať, je koncept Volvo Vera. Od súčasných kamiónov je na míle vzdialený. Keďže nepočíta s vodičom, nepotrebuje žiadnu kabínu. Vera pripomína skôr skateboard ako klasický ťahač. Pritom je kompatibilná so súčasnými návesmi s hmotnosťou do 32 ton.
O pohon sa starajú výlučne elektromotory napájané z akumulátorov. Zatiaľ neznámeho výkonu a kapacity. Volvo ale tvrdí, že používa v podstate sériovú techniku zo svojich elektrických úžitkových vozidiel. Riadenie dostala na starosť elektronika prepojená cez Cloud s dispečingom. Prevádzka má byť prakticky bezhlučná a bez emisií. Z dôvodu bezpečnosti bude prevádzková rýchlosť obmedzená na nižšiu, aka je v súčasnosti povolená pre klasické kamióny. Napokon, Veru Volvo nevidí v nákladnej doprave na dlhé vzdialenosti. Koncept by bol ideálnym pomocníkom v pravidelnej preprave medzi logistickými centrami, napríklad v prístavoch a na železnici, kde možno ľahko predpokladať dopravnú situáciu aj trasu.
Podľa šéfa vývoja autonómnych technológií Volva, Michaela Karlssona, bude obrovskou výhodou nepretržitá prevádzka a možnosť optimalizácie toku tovarov. Tieto „roboty“ sa nikdy neunavia a nepotrebujú spánok ani dovolenku. Môžu byť veľmi presné, výkonné a vďaka vzájomnej synergii lepšie využívať už existujúcu infraštruktúru. To znamená viac prepraveného tovaru a menej čakania na nakládku či vykládku. „Vera znamená viera a my veríme budúcnosti. Náš systém môže vyriešiť výzvy, ktorým dnes čelia prepravné firmy a zákazníci. Pritom všetko ukazuje, že dopyt po preprave bude v nasledujúcej dekáde rásť,“ doplnil Claes Nilsson, šéf Volvo Trucks.