Krajiny Európy podporujú elektromobilitu rôznym spôsobom. Buď priamym dotáciami na ich nákup, daňovými úľavami, alebo bonusmi v podobe bezplatnej prevádzky na diaľniciach, využívaním jazdných prúdov pre verejnú dopravu či parkovaním zadarmo. Rakúsko však pridáva novinku, ktorú sme tu ešte nemali. Vodičom elektromobilov umožní na vybraných úsekoch ciest jazdiť rýchlejšie, ako môžu majitelia vozidiel tankujúcich klasické palivá vrátane LPG a CNG.
Týka sa to takzvaných IG-L zón na diaľniciach, kde je maximálna rýchlosť znížená z dôvodu emisného zaťaženia a hluku z bežných 130 na 100 alebo 80 km/h. Vodičom tak pri prekročení limitu hrozí nielen pokuta za nedodržanie rýchlosti, ale aj 2 000 eur za znečisťovanie životného prostredia. Ak však jazdíte elektromobilom, môžete pokračovať v jazde stotridsiatkou. V súčasnosti má Rakúsko síce len 440 km takýchto diaľničných úsekov, ale v budúcnosti ich plánuje rozširovať.
Rakúska vláda však pripomína, že táto výhoda sa vzťahuje výlučne na čisté elektromobily. Netýka sa teda majiteľov hybridov ani plug-in hybridov. Uvidíme, či takýto bonus privedie k elektromobilom viac ľudí. Ve'd práve jazdy na diaľnici vysokou rýchlosťou im príliš nesvedčí. Rakúska polícia sa zároveň pochválila, že od zavedenia IG-L zón sa nehodovosť na daných úsekoch znížila o 50 %. Takže nejde len o životné prostredie, ale aj o bezpečnosť.