Organizácia DUH má pritom pripravených 50 ďalších žalôb a navyše sa nemieni zastaviť ani pri emisnej norme Euro 5. Zaútočila aj na naftové autá, ktoré spadajú pod stále aktuálnu normu Euro 6. „V roku 2019 zavedieme zákaz dieselov plniacich maximálne normu Euro 5, a to vo viac ako tridsiatich mestách. A tam, kde to nebude stačiť, napríklad v Stuttgarte, Berlíne či Mníchove, bude nasledovať zákaz aj pre naftové autá plniace normu Euro 6, uviedol šéf DUH Jürgen Resch. Organizácia je totiž presvedčená, že podvodný emisný softvér sa nachádza aj v nich.
To by teda znamenalo obmedzenia pre prakticky nové autá, ktoré majú len štyri roky a menej. Norma Euro 6 začala platiť totiž v roku 2014. Ak DUH uspeje, a zatiaľ vždy uspela, dotknú sa reštrikcie absolútnej väčšiny naftových áut v Nemecku. Nová norma Euro 6d Temp je povinná až od septembra 2019, hoci viaceré automobilky uviedli na trh modely v súlade s touto normou v predstihu. Tých je však na cestách minimum. Ťaženie DUH by tak mohlo dospieť až k úplnému zániku naftových motorov.
Ak sa od nich totiž odkloní Nemecko, svetová automobilová veľmoc, môžeme očakávať podobný vývoj aj v ďalších krajinách Európy, ktorá bola ešte donedávna naftovou baštou. Je síce pravda, že proti zákazom existuje oponentúra, napríklad vo Frankfurte, kde má už v septembri 2019 vstúpiť do platnosti celoplošný zákaz vjazdu dieselov s normou staršou ako Euro 5, ale nie je isté, či radní vyhrajú. Svoju žalobu postavili na tom, že takéto obmedzenie by zasiahlo do súkromných práv občanov a navyše by poškodilo nemeckú ekonomiku. DUH je však aj na to pripravená a plánuje obštrukcie.