Budúcnosť patrí pravdepodobne vlakom na magnetických vankúšoch, označovaných skratkou MAGLEV (Magnetic-Levitation). Nejazdia po koľajniciach, ale vznášajú sa vďaka pôsobeniu magnetického poľa nad traťou. Preto majú nízky odpor a vďaka lineárnym elektromotorom dokážu vyvinúť úžasnú rýchlosť. Je to síce nákladné riešenie, pretože potrebujú špeciálne trate, ale nie nemožné. Napokon, jeden taký jazdí v Šanghaji.
Šanghaj Transrapid spája letisko Pudong so stanicou metra Longyang Road Station, kde môžu cestujúci prestúpiť na ďalšie mestské linky. Ide o prvú vysokorýchlostnú trať využívanú komerčne. Súprava dosahuje maximálnu rýchlosť 431 km/h a vzdialenosť 30 km prekoná za sedem minút a 20 sekúnd. Projekt, ktorý stál 1,2 miliardy dolárov, je však od začiatku v obrovskej strate. Číňania sa ale nevzdávajú. Na svete je nový magnetický vlak, za ktorým stojí spoločnosť Railway Rolling Stock Corporation (CRRC).
Ambície sú obrovské. Súprava, ktorú nedávno CRRC ukázalo, má jazdiť rýchlosťou až 600 km/h, čo by bol absolútny svetový rekord. Prvých cestujúcich má zviezť už v roku 2021. Samozrejme, nie na trati medzi Šanghajom a Pekingom, ktorá je snom pre budúcnosť. Ak by sa to podarilo, boli by tieto dve mestá spojené dopravným systémom, ktorý by prepravil cestujúcich rýchlejšie ako lietadlo. Aj s odbavením na letisku to dnes trvá asi 4,5 hodiny. Novým vlakom by to bolo ešte o hodinu menej. Prvá testovacia súprava už zišla z výrobnej linky v čínskom meste Čching-tao.