Airbus: Autonómne aerotaxi má mať premiéru v Paríži. Počas olympiády

Spoločnosť Aeroports de Paris chce počas letných olympijských hier v Paríži spustiť prepravu návštevníkov autonómnymi elektrickými aerotaxíkmi. Dodá ich Airbus.

01.07.2019 19:00
debata (1)
Konzorcium Airbus vidí autonómne aerotaxíky ako... Foto: Airbus
Airbus CityAirbus Alpha - 2024 Konzorcium Airbus vidí autonómne aerotaxíky ako jedno z riešení dopravy v mestách. Šéf spoločnosti Guillaume Faury tvrdí, že s rastúcim počtom ľudí v mestských aglomeráciách je potrebné prísť s „treťou dimenziou“ dopravy.

Autonómne aerotaxíky, teda čosi ako drony prepravujúce ľudí, nemusia byť hudbou budúcnosti. Pracuje na nich aj konzorcium Airbus. A s ich nasadením počíta už čoskoro. Premiéru majú mať počas letných olympijských hier v Paríži v roku 2024. Francúzska metropola má o ne eminentný záujem. Okrem Airbusu, ktorý dodá lietajúce stroje s názvom CityAirbus Alpha, určené štyrom cestujúcim, je do projektu zapojené samotné mesto a spoločnosť Aeroports de Paris, ktorá prevádzkuje známe Letisko Charla de Gaulle.

CityAirbus bude mať batérie s kapacitou 110 kWh... Foto: Airbus
Airbus CityAirbus Alpha - 2024 CityAirbus bude mať batérie s kapacitou 110 kWh a osem elektromotorov so spoločným výkonom 800 kW. Bude schopný zabezpečiť prepravu štyroch cestujúcich. Autonómny let bude trvať maximálne 15 minút.

Práve lietajúce aerotaxi by mali pomôcť s prepravou návštevníkov z letiska do centra mesta. V súčasnosti to trvá asi hodinu, ale je predpoklad, že počas najväčšieho športového sviatku sa prepravné časy pod náporom turistov predĺžia. A Paríž to myslí vážne. Naznačuje to fakt, že spoločnosť Aeroports de Paris chce ešte do konca tohto roka vybrať miesta, na ktorých by autonómne batériové aerotaxíky pristávali. Web Phys.org uvádza, že má pripravených desať miliónov eur, ktoré v nasledujúcich osemnástich mesiacoch preinvestuje do ich výstavby.

Projekt počíta s pravidelnými linkami, ktoré by štartovali každých šesť minút. Testy prebehnú podľa Edwarda Arkwrighta z ADP v súčasných koridoroch pre lety vrtuľníkov. Paríž bude musieť prispieť úpravou legislatívy, ktorá by premávku lietajúcich taxíkov upravila. Samozrejme, Airbus bude musieť dokončiť vývoj strojov tak, aby boli bezpečné. CityAirbus má mať batérie s kapacitou 110 kWh, pre 15 minútový autonómny let, osem protibežných rotorov a osem elektromotorov s výkonom po 100 kW. Ak sa všetko podarí, mohli by aerotaxi bez ľudských pilotov zapôsobiť na návštevníkov olympijských hier rovnako futuristicky ako Eiffelova veža, ktorú otvorili pri príležitosti Svetovej výstavy v roku 1889.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Airbus #aerotaxi
Články podľa značiek