Nemecko chce do roku 2030 znížiť emisie skleníkových plynov oproti roku 1990 o 55 %. Preto vláda prijala takzvaný klimatický balíček. Počíta s množstvom opatrení v doprave, ktorá je jediným sektorom, kde emisie zostávajú na úrovni roka 1990. Opatrenia, medzi ktorými je aj spoplatnenie oxidu uhličitého vyprodukovaného v doprave, však Spolkový úrad pre životné prostredie považuje za nedostatočné.
Súčasné plány počítajú napríklad s tým, že cena litra nafty stúpne do roku 2025 približne o desať centov. Podľa analýzy by však bolo potrebné, zvýšiť cenu do roku 2030 asi sedemnásobne. Benzín by potom zdražel o 47 centov a nafta o 70 centov. Na dodržanie klimatických cieľov by bolo tiež potrebné výrazne zvýšiť poplatky za používanie diaľnic. Tiež by bolo potrebné, aby až 70 % nových áut tvorili autá s elektrickým pohonom.
Musela by sa tiež znížiť maximálna povolená rýchlosť áut na diaľniciach na 120 km/h. Nemecko totiž vyprodukuje v doprave ročne 160 miliónov ton CO2. Podľa plánov má tento objem klesnúť do roku 2030 na 98 miliónov ton. Súčasné plány však podľa Spolkového úradu pre životné prostredie povedú k zníženiu, ktoré za týmto cieľom zaostane o 20 až 30 miliónov ton CO2.