Rýchlocesta R7 finišuje, otvoria ju už o niekoľko týždňov

Otvorenie väčšej časti rýchlostnej cesty R7 je každým dňom bližšie. Práce sa končia a na to, aby boli spustené do prevádzky prvé dva úseky v dĺžke 29,7 kilometra s 22 mostmi a križovatkami v Rovinke, Dunajskej Lužnej a Šamoríne, ostáva zavŕšiť už iba administratívny proces.

13.02.2020 18:21 , aktualizované: 18:37
debata

VIDEO: Pozrite si ako vyzerá rýchlostná cesta R7 pár týždňov pred otvorením.

Video

„Otvorenie väčšej časti realizovanej rýchlostnej cesty R7 a časti diaľnice D4 pre vodičov – celkovo 29,7 kilometra – predstavuje prakticky polovicu dĺžky celého projektu D4R7. Ide teda o veľký míľnik a príspevok k vyššej kvalite dopravy a života,“ povedal Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction. Zároveň dodal, že pracovníci desiatich rôznych národností odpracovali približne dva milióny hodín, aby túto prácu vykonali včas a v najvyššej kvalite. „Práce medzi križovatkou Ketelec a obcami Rovinka a Holice sú takmer ukončené a vodičom sa odovzdajú o niekoľko týždňov,“ doplnil Bregel. Na to, aby ich však mohli otvoriť, musia ešte dokončiť administratívne práce. „Akonáhle sa nám podarí získať posledné povolenia, ľudia okamžite pocítia lepšiu úroveň dopravy,“ dodal Bregel.

Otvorenie R7 sa očakáva koncom marca

Koncesionár predpokladá, že úsek od Šamorína po Ketelec a nadväzujúca časť D4 od Ketelca po Rovinku budú dané do predčasného užívania koncom marca. Výnimkou je násyp na D4 pri Jarovciach, kde sa práce zastavili kvôli použitiu nevhodných materiálov pri výstavbe. Súčasťou úseku R7 sú dve križovatky – Dunajská Lužná a Šamorín, päť podjazdov, 11 nadjazdov, jeden most pre peších a tri ekodukty.

Na kontrolnom dni na rýchlostnej ceste R7 sa zúčastnil aj minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Ten uviedol, že nechce už pred voľbami otvárať nové úseky. Dodal však, že je rád, že zhotoviteľ stojí za svojím slovom a úseky R7 plánuje čoskoro sprístupniť. „Takisto očakávam, že sa úspešne zvládne proces odovzdávania tejto stavby, pretože na otvorenie cesty už netrpezlivo čakajú všetky okolité obce,“ povedal.

Problémový úsek D4 stále stojí

Érsek však dodal, že pred nimi stojí ešte doriešenie násypu na D4. „Trváme na tom, že pri výstavbe diaľnic musia byť dodržané technické, ale aj ekologické parametre. Koncesionár má ešte približne dva mesiace na to, aby v súlade so zákonom predložil dokumenty, ktoré preukážu, že pri stavbe neboli porušené verejné záujmy,“ dodal minister.

Do doriešenia otázok ohľadom stability násypu platí, že sa na tomto úseku nebudú vykonávať stavebné práce. O ďalšom postupe sa rozhodne po uplynutí 90-dňovej lehoty od vydania oznámenia o začatí konania o dodatočnom povolení stavby, ktoré bolo doručené koncesionárovi. Rezort dopravy podľa neho intenzívne robí aj na prepojení D4 na D1. „Podpísala sa zmluva so zhotoviteľom prác mostného objektu, ktorý povedie existujúcu diaľnicu D1 ponad budovaný nultý bratislavský obchvat D4,“ uviedla Karolína Ducká, hovorkyňa rezortu dopravy. Ide o prvú etapu budovania križovatky D4/D1, ktorá umožní koncesionárovi plynule pokračovať vo výstavbe bratislavského obchvatu.

+2

Práce na ostatných častiach obchvatu Bratislavy podľa spoločnosti D4R7 pokračujú v plnom nasadení. Práce na Dunajskom súmostí, ktoré je jednou z najnáročnejších častí projektu, podľa koncesionára pokračujú nad ich nedávne očakávania. „Obe predmostia, západné aj východné, budú čoskoro dokončené s pomocou dvoch výsuvných skruží, ktoré patria k najväčším na svete,“ uviedol staviteľ. Výstavba mosta cez Kajakársku dráhu, ako aj mosta cez hlavný tok Dunaja tiež postupuje podľa plánu a staviteľ očakáva, že v lete tohto roka sa ukončením nosnej konštrukcie Dunajského súmostia dosiahne ďalší dôležitý míľnik projektu. Úseky D4 – východ (Ketelec – Rača) pokračujú podľa zhotoviteľa dobrým tempom a odovzdávanie ukončených komunikácií bude v roku 2020 pokračovať podľa schváleného harmonogramu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #obchvat Bratislavy #D4R7
Články podľa značiek