O tunel pod Strečnom súperia štyri konzorciá. Otvoria ho o tri roky

12.05.2020 11:30

Záujem o dostavbu diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala s tunelom Višňové v celkovej dĺžke 13,5 kilometra majú štyri stavebné združenia. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) po predložení žiadostí stavebných spoločností o účasť v tendri začala hodnotenie splnenia podmienok účasti. Posudzovať bude predložené referencie či ekonomickú kondíciu spoločností.

Višňové bude po dokončení s dĺžkou 7 445 metrov...
Višňové bude po dokončení s dĺžkou 7 445 metrov najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Autor: NDS

Ako v utorok informovala NDS, ide o prvý dôležitý míľnik v súťažnom dialógu vyhlásenom koncom januára. Predpokladá, že proces hodnotenia splnenia podmienok účasti by mal byť ukončený do dvoch mesiacov, ak nebudú uplatnené revízne postupy a teda uchádzači nebudú namietať prípadné vylúčenie.

Žiadosť o účasť v pondelok 11. mája predložili štyri združenia spoločností Metrostav DS, a. s., (Slovensko) a Metrostav, a. s. (Česko), Strabag, s. r. o., Doprastav, a. s., Váhostav – SK, a. s. a TuCon, a. s., ako aj združenia Skanska SK, a. s., Skanska, a. s., (Česko) a Skanska S. A. (Poľsko) a tiež Ferrovial Agromán Slovakia, s. r. o., a Budimex S. A. (Poľsko).

Predpokladaná hodnota zákazky na dokončenie úseku D1 s tunelom Višňové je 260,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a lehota výstavby by nemala trvať dlhšie ako 36 mesiacov. „Plánom je ukončiť súťaž a podpísať zmluvu o dielo do konca roka 2020 a motoristom odovzdať dielo do užívania najneskôr do konca roka 2023,“ uviedla vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková. Využitie peňazí EÚ na dostavbu diaľnice je podmienené jej dokončením do konca roka 2023, dokedy môže SR dočerpať európske zdroje zo súčasného programového obdobia 2014 – 2020.

„Tí uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, postúpia do ďalšej fázy súťaže. Tou je samotný súťažný dialóg. Zo všetkých prihlásených do súťaže budú do samotného súťažného dialógu vybraní len tí najlepší,“ priblížila Žgravčáková. „Vybrané stavebné spoločnosti predstavia v súťažnom dialógu konkrétne technické riešenia a až po ukončení dialógu budú vyzvaní na predloženie konečných ponúk, zahŕňajúcich aj cenu,“ podotkla.

NDS tvrdí, že ide historicky o jej najotvorenejšiu súťaž, ktorú pripravovala maximálne transparentne. Pred vyhlásením súťaže opakovane konzultovala návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií, následne všetky relevantné návrhy zapracovala do súťažných podkladov. „Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR, inštitút INEKO, súťažné podklady boli taktiež predmetom ex ante kontroly zo strany Úradu pre verejné obstarávanie ÚVO),“ dodala Žgravčáková. NDS zapracovala do súťažných podkladov všetky návrhy a pripomienky ÚVO, tendrovú dokumentáciu odsúhlasilo aj Ministerstvo dopravy a výstavby SR.

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Višňové #tunel Višňové #diaľnica D1
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek