V roku 2013 oznámilo čínsko-izraelské konzorcium vznik značky Qoros. Na zelenej lúke mala vzniknúť jedna z najmodernejších automobiliek s globálnymi ambíciami. Na svet prišiel ako prvý sedan Qoros 3, potom jeho deriváty Qoros 3 Hatch a outdoorová verzia City SUV. Lenže bublina rýchlo spľasla. Napriek tomu, že v roku 2014 získal Qoros 3 historicky najlepšie hodnotenie bezpečnosti v európskych crashtestoch Euro NCAP, zákazníci oň nemali záujem. Namiesto desaťtisícov vozidiel sa nakoniec v tom istom roku predalo na starom kontinente trápnych 51 kusov. Čiastočne aj na Slovensku, ktoré bolo prvým európskym „testovacím“ regiónom Qorosu v EÚ.
A to bol koniec, pretože Qoros sa náhle z Európy stiahol. Lenže automobilke sa nedarilo ani v Číne. Tak napríklad v roku 2016 predala na tomto miliardovom trhu približne 15 000 vozidiel. A tak začali padať hlavy. Nový šéf Qorosu Phil Murtaugh z GM zoškrtal megalomanské plány svojho predchodcu Volkera Steinwaschera, ktorého pritiahol Qoros z Volkswagenu. No vravieť o úspechu sa tak či tak nedá. Qoros, patriaci pod krídla Chery síce získal ďalšiu finančnú investíciu z USA a predstavil dokonca dva koncepty 2 a 9, no na predajoch sa to neprejavilo. V roku 2018 predal 62 000 a vlani úbohých 23 000 vozidiel. Stále to ale nevzdáva. Dokonca chce opäť pokúšať šťastenu v Európe.
Jeho hlavnou zbraňou bude nové SUV Qoros 7, ktoré sa dĺžkou 4 679 a rázvorom náprav 2 720 mm pohybuje niekde medzi VW Tiguan a Tiguanom Allspace. Dizajn rešpektuje prvky predošlých modelov, čo vidieť najmä na tvare zadných stĺpikov, i keď tentoraz zatmavených. Štýl je skôr solídny ako emocionálny. To v kabíne sa odohrala revolúcia. Qoros 7 disponuje dvojicou displejov. Prístrojový panel má 12,3 a infotainment Mr.Q vertikálnu 14,6-palcovú obrazovku. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay a podpora vzdialenej aktualizácie softvéru. Tvar palubnej dosky je inšpirovaný prílivom a odlivom. Pôsobí naozaj veľmi moderne. Nechýbajú vyhrievané masážne sedadlá či klimatizácia s filtráciou PM2,5.
Ani pod kapotou to nie je zlé, hoci s európskymi pomermi Qoros 7 zatiaľ príliš neladí. K dispozícii sú dva preplňované priamovstrekové 4-valce – 1,6 T (150 kW, 280 Nm) a silnejší 1,8 T (170 kW, 300 Nm). Ich imidžu má pomôcť variabilné časovanie zdvihu ventilov Valvetronic z dielne BMW. Oba motory budú spojené výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Gtrac s dvojicou mokrých spojok a plnia najprísnejšiu čínsku emisnú normu China VI. V riadení má zas prsty ďalšia renomovaná spoločnosť – nemecký Bosch. Podvozok využíva predné tlmičové vzpery McPherson a zadné viacprvkové nezávislé zavesenie. Bližšie informácie zatiaľ automobilka neprezradila. Je však odhodlaná predávať novinku v Číne aj Európe. Uvidíme, či uspeje.