Ak by sme chceli zostaviť pri slovenských elektronických diaľničných známkach rebríček popularity, tak v auguste by mu s obrovským náskokom dominovala 10-dňová známka. Predalo sa z nej takmer 308-tisíc kusov. Nasledujú 30-dňová známka, z ktorej sa predalo takmer 71-tisíc kusov, tretia v poradí bola 365-dňová s vyše 38-tisíc kusmi. Skoro 900 vodičov si ešte aj v auguste kupilo klasickú ročnú známku.
Počas oboch letných mesiacov sme cestovali naozaj dosť, dokonca viac než v roku 2019. Ešte v marci apríli to vyzeralo zle, predaj diaľničných známok klesol rádovo o desiatky percent, v júni sa však už predávali takmer rovnako ako rok predtým a v júli a auguste dokonca ešte lepšie. To ale zrejme súvisí aj s tým, že sme oveľa menej využívali leteckú dopravu a tiež hromadnú dopravu, z obáv pred rizikami pandémie.
V reči čísiel to znamená, že vlani v júli a auguste sa predali elektronické známky za 5 157 714 eur a 4 797 922 eur. Tento rok bol ich predaj počas júla na úrovni 5 572 517 eur, augustový príjem predstavoval spomínaných 5 025 531 eur. Ide o sumy bez DPH. Celkový počet elektronických diaľničných známok predaných za mesiac august 2020 dosiahol 417 823 kusov.
Asi neprekvapí, že 365-dňovú diaľničnú známku si najviac kupujú slovenskí vodiči, zatiaľčo pre zahraničných je najpopulárnejšou 10-dňová známka. Pokiaľ ide o cudzincov, tak vzhľadom na počet zakúpených elektronických známok využívajú naše diaľnice najviac Česi, nasledujú Poliaci a Nemci. Ak sa pozrieme, ako to vyzerá s predajom diaľničných známok za prvých osem mesiacov, tak motoristi ich zakúpili 2,74 milióna kusov, pre NDS to znamená príjem vyše 63 miliónov eur.