Bratislavu čakajú veľké zmeny v doprave

, 24.10.2020 16:00
rekonstrukcia-elektricka-elektricka-karlova-ves...
Už o pár dní začne radiála naplno fungovať. Autor:

Už budúci týždeň príde k spusteniu Dúbravsko-Karloveskej radiály. V súvislosti s ním príde k niekoľkým zmenám v mestskej doprave.

Dúbravsko-karloveská radiála sa po spustení stane najzelenšou električkovou traťou v Bratislave. V rámci jej rekonštrukcie bolo totiž vysadených 5 400 štvorcových metrov kvetnatých lúk, čo je pre názornosť akoby ste spojili takmer 13 basketbalových ihrísk a vysadili vyše 93-tisíc trvaliek.

VIDEO: Spustenie električky cez Karlovku a Dúbravku.

Radiála je strategickou spojnicou od Starého Mesta, cez Karlovu Ves do Dúbravky. Zmodernizovaný úsek s dĺžkou 6,77 km začína v tuneli pod Hradným vrchom a končí na križovatke M. Sch. Trnavského s Hanulovou. Projekt rekonštrukcie okrem nových koľají zahŕňal aj výmenu trakčného vedenia, dopravnej signalizácie, verejného osvetlenia, modernizáciu 17 cestných úrovňových priecestí a 13 zastávok. Stál približne 66 miliónov eur.

Uvedenie radiály do komerčnej prevádzky pomôže doprave v bratislavských mestských častiach karlova Ves a Dúbravka, no niektorí obyvatelia sa však obávajú, či sa podarilo odstrániť problémy so šírením vibrácií, pri prejazde električiek, ktoré sa v Karlovej Vsi objavili na jar. Ako to bude, sa dozvieme už 26. októbra, keď bude radiála odovzdaná do užívania verejnosti.

Takto budú po novom jazdiť bratislavské...
Takto budú po novom jazdiť bratislavské električky. Autor: DPB

V súvislosti s ňou však príde aj k niekoľkým vážnym zmenám v doprave, o ktorých informoval dopravný podnik:

  • Linka 4 bude predĺžená od tunela do Dúbravky a linka 9 bude jazdiť len na Kútiky. Interval oboch liniek bude 4 minúty v rannej špičke, 5 minút v ostatných obdobiach dňa, 7 až 8 minút cez víkend
  • Linka 5 bude zrušená a nahradená dvakrát častejšie jazdiacou linkou 4, ktorou je možné dostať sa do uzla Trnavské mýto a taktiež prestúpiť na linku 3 do Rače na zastávke Mariánska. Spojenie Dúbravky s uzlom Kapucínska-Zochova bude možné naďalej linkami 83 a 84 bez prestupu
  • Linka 133 bude tiež zrušená, jej náhradou bude nový prestup v integrovanom prestupnom uzle na Riviére. V rannej špičke, keď táto linka premávala, bude posilnená linka 33, ktorá pôjde každé 4 minúty

Už onedlho sa však v Bratislave rozbehne ďalší veľký „koľajový“ projekt v hodnote 90 miliónov eur. Bratislava totiž vyhlásila verejnú súťaž na vybudovanie predĺženia električkovej trate v Petržalke v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor. Ukončenie tendra je naplánované do septembra 2021 a keďže chce hlavné mesto využiť eurofondy, električky musia v tomto úseku začať premávať najneskôr v decembri 2023.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova. Trasa je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke zhruba 4,2 kilometra a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou. Má navrhnutých sedem zastávok s pracovnými názvami Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Dúbravsko-Karloveská radiála pred otvorením

Dúbravsko-Karloveská radiála čaká na oficiálne spustenie.

Fotogaléria
+8

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#električka #Bratislava
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek