Bratislava testuje obra medzi trolejbusmi. Zmestí sa vôbec do ulíc?

11.11.2020 20:00

Bratislavu čaká skutočná dopravná výzva. Ulice hlavného mesta bude v najbližších dvoch týždňoch brázdiť 24-metrový kolos - hybridný trojčlánkový trolejbus Solaris. Ak sa osvedčí, jazdiť by mohol na jednej z najvyťaženejších liniek v meste.

VIDEO: V Bratislave testujú 24-metrový trolejbus.

Trolejbus značky Solaris Trollino 24 Metro Style je jeden z najdlhších na svete. „Takéto trolejbusy jazdia napríklad aj v rakúskom meste Linz či v iných mestách, ktoré sú pre nás inšpiráciou. Dokážu naraz odviezť až 200 osôb,“ spresnil Martin Rybanský, predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB). Zámerom podniku je mimoriadne dlhými trolejbusmi nahradiť súčasné 18-metrové vozidlá na linke 201, ktorá je jedna z najvyťaženejších v Bratislave.

Solaris Trollino 24 Metro Style je hybridným...
Solaris Trollino 24 Metro Style je hybridným trolejbusom. Vďaka batérii sa dokáže odpútať od trakčného vedenia a absolvovať približne 10 km len na batérie. Autor: Martin Martiš

Pri testoch sa chce dopravný podnik sústrediť na jazdné vlastnosti dlhých trolejbusov, na prejazdnosť ulicami aj zákrutami. „Budeme mapovať aj dĺžku nástupíšť. Zameriame sa tiež na dojazd na trakčné batérie a spotrebu elektrickej energie,“ vymenoval Rybanský. Ak sa takéto dlhé vozidlá v uliciach osvedčia, DPB vyhlási verejné obstarávanie na obdobný dĺžkový typ vozidla MHD. Tie by mohli byť súčasťou mestskej hromadnej dopravy v roku 2 023. „Testovať budeme dva týždne hlavne v noci, aby sme nezablokovali premávku v Bratislave, a dáta aplikujeme potom do súťažných podkladov,“ priblížil Rybanský.

Vďaka dĺžke 24 metrov si trojčlánkový trolejbus...
Vďaka dĺžke 24 metrov si trojčlánkový trolejbus poradí s až 200 cestujúcimi. Autor: Martin Martiš

Trolejbus by mal na akumulátor podľa Rybanského dôjsť päť až desať kilometrov. „Tým, že bol do vozidla pridaný ďalší kĺb, kopíruje pri otáčaní druhý článok. Priemer otáčania sa je síce trošku väčší, nemal by však zasahovať do iných jazdných pruhov či inak zasahovať do bezpečnosti cestnej premávky,“ dodal Rybanský. S vozidlom sa dá v rámci manipulácie aj bezpečne cúvať.

Snahu DPB zefektívňovať mestskú hromadnú dopravu oceňuje aj mesto Bratislava. „Je to významná udalosť, lebo ide o ďalší z projektov, ktorý rieši dopravný problém v Bratislave. Verím, že aj toto prispeje k tomu, že Bratislavčania a návštevníci Bratislavy začnú mestskú hromadnú dopravu vnímať inak. Je to dôležité pre životné prostredie aj pre pohodlie obyvateľov,“ uviedla Tatiana Kratochvílová, námestníčka primátora hlavného mesta. Mesto chce dopravnému podniku pri testovaní pomôcť. Ak bude potrebné, uskutočnia sa zmeny organizácie dopravy.

Solaris
		Trollino 24 Metro Style -
		hybridný...
Solaris
		Trollino 24 Metro Style -
		hybridný...
+14Solaris Trollino 24
		Metro Style -
		hybridný...

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#trolejbus #Solaris #Bratislava
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek