Brusel sa chystá predložiť opatrenia, ktoré majú znížiť emisie skleníkových plynov z dopravy o celú štvrtinu. Komisia sa k veci zatiaľ nevyjadrila. „Ciele EÚ byť do roku 2050 klimaticky neutrálnou nemožno dosiahnuť bez zavedenia ambicióznych opatrení na znižovanie závislosti dopravy na fosílnych palivách,“ stojí v dokumente. K tomu, aby EÚ dosiahla svoje klimatické záväzky, bude potrebné dostať na cesty „najmenej 30 miliónov vozidiel bez emisií do roku 2030,“ uvádza ďalej dokument.
To by znamenalo ohromný pokrok v porovnaní s 1,8 miliónmi elektrických a hybridných áut, ktoré boli v Európe podľa neziskovej organizácie ICCT registrované na konci vlaňajšieho roka. Niektoré krajiny únie, napríklad Francúzsko či Slovinsko, už stanovili dátum, po ktorom sa nebudú môcť predávať na ich trhoch nové autá s pohonom na fosílne palivá. Predaj vozidiel s nižšími emisiami stúpa a zvýšil sa aj počas koronakrízy. Hlasy z automobilového odvetvia však opakovane varujú, že predaj „čistých áut“ môže spomaliť nedostatočná infraštruktúra.
Dokument, na ktorý Reuters odkazuje, uvádza, že Európa bude v roku 2030 potrebovať tri milióny dobíjacích staníc a tisíc vodíkových čerpacích staníc. Teraz má pritom len okolo 200 000 nabíjacích miest. Brusel podľa dokumentu budúci rok predstaví plán rozvoja týchto zariadení a jeho financovania. Európska únia sa chystá budúci rok navrhnúť prísnejšie štandardy na vypúšťanie emisií oxidu uhličitého pre osobné vozidlá a dodávky od roku 2025, píše sa v dokumente, podľa ktorého by sa mohli tieto opatrenia rozšíriť aj na autobusy.