Na Slovensku zatiaľ žiadna automobilka neponúkala auto s palivovými článkami. A je to pochopiteľné. Na našom území je vodíková technológia nepoužiteľná. Jednoducho, vodíkové auto zatiaľ nemá kde natankovať. Najbližšia čerpacia stanica s týmto ekologickým palivom, ktoré sa v palivových článkoch mení na elektrinu, je vo Viedni. Zaostávame tak za susednými krajinami, napríklad aj za Českou republikou, ktorá má vodíkovú čerpaciu stanicu v Neratoviciach už od roku 2009 a stavia ďalšie tri.
Čoskoro by sa to ale malo zmeniť. Minister hospodárstva Richard Sulík už vlani v lete avizoval spolu s inovačnou a energetickou agentúrou SIEA plán, postaviť na Slovensku štyri až osem takýchto čerpacích staníc. „Máme nového šéfa agentúry SIEA, má k dispozícii príslušné eurofondy a pri nástupe dostal odo mňa zadanie, a veľmi jasné, čím skôr na Slovensku postaviť štyri až osem čerpacích staníc na vodík. Možno to bude v priebehu dvoch rokov, ale verím, že je len otázka mesiacov, keď ich budeme mať niekoľko.“
Tento rok by mal zámer dostať reálne kontúry. Podmienkou vlády investovať do vodíkovej infraštruktúry ale bolo, aby niektorá z automobiliek uviedla na slovenský trh auto s palivovými článkami. A táto podmienka je splnená vďaka Toyote Mirai, ktorá zvládne na jedno natankovanie 650 km. Ako informoval Sulík, prvé dve vodíkové čerpacie stanice vyrastú v Bratislave a v Košiciach. Podľa šéfa agentúry SIEA Petra Blaškovitša sa náklady na výstavbu takejto stanice pohybujú od 500 000 eur po dva milióny eur. Tie budú pochádzať z eurofondov určených na inovácie.
Hoci je vodíkový pohon na Slovensku ešte len v plienkach, ministerstvo hospodárstva plánuje v budúcnosti podporiť nákup vodíkových áut dotáciami, podobne ako to urobilo pri čistých elektromobiloch a plug-in hybridoch. Vodíková technológia je totiž stále asi dvakrát drahšia ako tá batériová. Čerpacích staníc na vodík však môže byť nakoniec u nás aj viac. Vlani totiž spoločnosť Bonett, ktorá buduje vodíkové stanice v Českej republike v rámci siete čerpacích staníc Benzina, oznámila, že plánuje podobné aktivity aj v Poľsku a na Slovensku. Celosvetovo je v súčasnosti v prevádzke približne 450 vodíkových staníc, z toho 87 v Nemecku.