Toyota prichádza s ďalším technologickým tromfom! Aj na Slovensku sa ho dočkáme už čoskoro

Toyota patrí k tým málo značkám, ktoré môžu vyhlásiť, že rok 2020 bol pre ne aj napriek koronakríze úspešný. Stala sa svetovou jednotkou nielen z hľadiska predaja, ale aj na internete. Na Slovensku sa navyše vôbec po prvýkrát dostala medzi päť najúspešnejších značiek.

20.02.2021 00:00
toyota, PR článok, reklama, nepoužívať

Toyota patrí k značkám, ktoré si potenciál elektrifikovaných áut uvedomili ako prvé. S predajom hybridov začala už v roku 1997, keď na trh prišiel na svoju dobu naozaj revolučný Prius. A odvtedy táto japonská značka predala viac než 15 miliónov elektrifikovaných vozidiel.

Ako prvá túto technológiu aj demokratizovala, keď ju začala ponúkať naprieč celým modelovým spektrom od malej Toyoty Yaris až po veľké SUV, akým je 7-miestny Highlander, práve prichádzajúci na náš trh. A predovšetkým nastavila ceny hybridných tak, že začali byť konkurencieschopné najprv dieslom a neskôr aj benzínovým verziám.

Štýlové a priestranné sedemmiestne SUV s názvom...
SUV Toyota Highlander Štýlové a priestranné sedemmiestne SUV s názvom Highlander je vybavené najnovšou hybridnou technológiou a inteligentným pohonom všetkých kolies (AWD-i).

Full hybridy v kurze

Na zákazníkov táto japonská značka myslela aj pri rozhodovaní sa o tom, ktorú z elektrických technológií uprednostní. Rozhodla sa pre full hybridy a predajné čísla a aj rastúci záujem o značku ukazujú, že to bolo dobré rozhodnutie. Toyota ako skupina (s Daihatsu a Hino Motors) totiž v minulom roku predala 9,53 milióna vozidiel, čo jej vynieslo titul najpredávanejšej značky na svete a zároveň sa stala v celosvetovom meradle aj najvyhľadávanejšou automobilovou značkou na internete, kde z trónu zosadila BMW.

A aby sme nezabudli aj na lokálny pohľad. To, že full hybridy Toyoty sú naozaj cenovo dostupné dokazuje aj fakt, že na Slovensku bola v uplynulom roku takmer každá druhá predaná Toyota hybridná. Pri prémiovej značke Lexus zvolilo hybridnú motorizáciu dokonca až 98 percent zákazníkov. Aj vďaka tomu sa stala jednotkou v predaji full hybridov a oproti roku 2019 ako jedna z mála značiek rástla. V minulom roku na Slovensku zaregistrovala 5 769 vozidiel a prvýkrát v histórii prerazila so 7-percentným trhovým podielom medzi top 5 značiek.

Rav 4 Plug In hybrid stojí sa na vrchole piatej...
RAV 4 Plug In HYbrid Rav 4 Plug In hybrid stojí sa na vrchole piatej generácie modelového radu, jedného z najpopulárnejších európskych SUV.

Nejde len o cenu

V prospech full hybridnej technológie nehovorí len cena, porovnateľná s benzínovými verziami, ale aj praktickosť. Full hybridy totiž netreba dobíjať rádovo desiatky minút až hodiny z externej nabíjačky pomocou kábla, zvládnu to samé za jazdy. Pritom sú schopné čiastočne jazdu aj čisto na elektrinu a hlavne ich elektromotory sú dostatočne silné na to, aby efektívne pomáhali spaľovacím a tým pádom prispievali k lepšej dynamike áut pri ich zníženej spotrebe.

A znížená spotreba znamená nižšie emisie, čo je tiež jeden z dôležitých ekologických cieľov Toyoty. Len pre zaujímavosť – to, že doteraz po celom svete predala už viac ako 15 miliónov plne hybridných vozidiel znamená, že v globálnom meradle znížila emisie CO2 o viac ako 120 miliónov ton.

Toyota je presvedčená, že v súčasnosti, keď je infraštruktúra, a teda možnosť nabiť čisto elektrické vozidlo kdekoľvek, ešte nedostatočná, externé nabíjanie veľmi zdĺhavé a obstarávacia cena elektromobilov podstatne vyššia, je práve „full hybrid“ najlepším riešením. Neznamená to však, že nepracuje aj na iných typoch elektrického pohonu. A reč nie je len o hybridoch a klasických elektromobiloch – jednou z najväčších noviniek, ktorú značka uvedie už na jar, je model na vodíkový pohon – Toyota Mirai.

Rav 4 Plug In hybrid stojí sa na vrchole piatej...
+2Toyota C-HR prináša štýl aj kvalitu. Vyzerá...
chyba
Články podľa značiek